תפריט

נזקי פח לרכב – מה עושים?

נזקי פח לרכב לרוב נגרמים בשל תאונת דרכים בין שני רכבים או יותר. בתביעות נזקי פח (רכב) עיקר המחלוקת היא מי אחראי לתאונה, שכן מי שיקבע שהוא אחראי לתאונה יישא בתשלום הוצאות נזקי הרכוש שנגרמו לרכב.

 

נגד מי מגישים תביעה?

כאשר לרכב הפוגע קיים ביטוח צד ג' או מקיף, יש אפשרות להגיש את התביעה בגין נזקי הפח/ נזקי הרכוש נגד המזיק (הנהג הפגע) ונגד חברת הביטוח שלו. כמו כן, אם לרכב הנפגע קיימת פוליסת ביטוח מקיף, אזי באפשרותו להפעיל את הפוליסה ולשלם השתתפות עצמית ואז חברת הביטוח תשפה אותו ותנהל עבורו הליך משפטי נגד הנהג המזיק/הפוגע.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

הוראות החוק

בתחום נזקי הפח/ נזקי הרכוש רכב אנו פועלים על פי חוק חוזה ביטוח, פקודת הנזיקין וכן הוראת המפקח על הביטוח והוראות פקודת התעבורה. לדוגמא- בהגשת תביעה על נזקי פח, נרצה להוכיח כי הנהג הפוגע התרשל בנהיגתו והפר את חובת הזהירות שלו כנהג תוך אי מילוי הוראות על פי פקודת התעבורה (סטיה מנתיב, אור אדום, אי שמירת מרחק וכו').

לאחר הוכחת הרשלנות/ האחריות יש להוכיח את פרק הנזק. הפרק הכספי בו מוכיחים מה הנזקים הכספיים שנגרמו לנהג הנפגע. ברוב המקרים בתביעות נזקי פח רכב מצרפים דו"ח שמאי אשר מעריף את נזקי הרכב הנפגע.

מסמך נוסף אשר הינו בעל משמעות רבה בתביעות נזקי פח רכב רכוש הוא ההודעה על מקרה ביטוח. כאשר לנהג הנפגע או הפוגע יש חברת ביטוח, הוא מגיש הודעה על מקרה ביטוח. ההודעה צריכה להיות מוגשת בסמוך למועד התאונה והינה בעלת משקל ראייתי רב שכן היא הגרסה הראשונית של הנהג המעורב באירוע.

חשוב לדעת כי אין חשיבות לגובה הנזק וניתן להגיש תביעה בעזרת עורך דין על כל סכום, שכן, לעיתים בעל הרכב שניזוק חושש להיעזר בעורך דין בשל סכום הנזק ומגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות כנגד הנהג הפוגע וחברת הביטוח שלו, וכאשר מגיעים לדיון מגלה התובע כי חברת הביטוח שלחה נציג מטעמה אשר מנהל עשרות תיקים כאלו בחודש ובעל ניסיון רב, ומנגד מצוי התובע אשר לו זהו התיק הראשון אותו הוא מנהל ויחסי הכוחות אינם שווים.

עוד יצוין, כי בהרבה מקרים בעל רכב שניזוק בתאונה שלא באשמתו מעוניין לקבל את שווי נזקיו מנהג הרכב הפוגע ואולם נהג הרכב הפוגע מכחיש את חבותו לאירוע. במקרה כזה, לבעל הרכב הנפגע יש אפשרות להגיש תביעה עצמאית נגד הנהג הפוגע ויש לו אפשרות להפעיל את פוליסת הביטוח. ברור לכל כי הגשת תביעה ישירות נגד הנהג הפוגע ללא הפעלת פוליסת הביטוח הינה עדיפה שכן כך חוסך הנהג הנפגע פרמיה והשתתפות עצמית.

חשוב לדעת, כי יש חשיבות בתביעת נזקי הפח ומה שייפסק בהליך המשפטי הנ"ל שכן אם אחד מהנהגים נהג ללא ביטוח חובה ובתביעת נזקי הפח ייפסק שהוא אחראי לקרות התאונה, אזי קמה עילת תביעת נזקי גוף נגד הנהג הפוגע, ובתביעה כזו הסיכונים הכספיים העומדים בפני אותו אדם גבוהים ביותר.

לסיכום, אם נקלעתם לתאונת דרכים ונגרמו לכם נזקי פח, נזקי רכוש, נזקי רכש תרימו טלפון ישר לעו"ד שי סולטן אשר ינחה אתכם כיצד לפעול ובכך תשמרו על זכויותיכם.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

נזקי פח לרכב - מה עושים_
נזקי פח לרכב – מה עושים_
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader