תפריט

תביעת נזיקין נגד העירייה

רבים שואלים אותי מה האחריות הקיימת על עירייה או רשות מקומית בשטחים הציבוריים בתחומן. שאלה זו הינה שאלה כללית שכן לרשות המקומית אחריות הן לעניין תחזוקה שוטפת כגון: תקינות מדרכות, כבישים, תעלות ניקוז ועוד. מאידך לרשויות המקומיות אחריות בכל הקשור לביצוע פעולות מנע, פעולות אשר אמורות למנוע הן נקים גופניים והן נזקי רכוש.

במאמר זה נסקור את אחריות רשות מקומית בכל הקשור לנפילה במדרכה בשטח הרשות המקומית. במקרה של נפילה במדרכה בשטח הרשות המקומית או נפילה כתוצאה ממפגע זה או אחר אשר באחריות ובחזקת ובשליטת הרשות המקומית, קיים סיכוי לא מבוטל שהנם זכאים לפיצוי כספי מאותה רשות מקומית ו/או עירייה אשר בשטחה אירעה הנפילה.

 

את מי תובעים כדי לקבל פיצוי מהרשות המקומית?

בכדי לקבל פיצוי מהרשות המקומית בגין נפילה על מדרכה או נפילה כתוצאה ממפגע אשר באחריות הרשות המקומית יש להגיש תביעת נזיקין נגד העירייה אשר בשטחה אירעה אירוע הנפילה ולהוכיח כי העירייה התרשלה בתחזוקת המדרכה או אי מניעת הנפגע. (לדוגמא מדרכה שבורה, מרצפת חסרה, מדרגה שבורה, פציעה בגן שעשועים כתוצאה ממתקן שבור או לקוי, פנס תקול).

שימו לב לא צריך נכות חמורה כדי להיות זכאים לפיצוי ומוטב להיוועץ עם עורך דין נפילה במדרכה ברשות מקומית כדי לדעת זכויותיכם. שימו לב שתביעה נגד העירייה בגין רשלנות אינה תביעה פשוטה. יש להוכיח כי העירייה התרשלה, כאשר הפסיקה קובעת כי לא על כל מפגע חלה אחריות על העירייה שכן העירייה אינה יכולה כל יום וכל שעה לתקן מפגעים ובורות בשטחה אחרת היא לא תוכל לתפקד.

בשל כך יש לפעול על פי הנחיות עורך דין עירייה שיעזור לכם למקסם את הפיצוי שתקבלו מהרשות המקומית. חשוב לדעת כי בהנחה ואירוע הנפילה קרה לכם בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה אזי אתם זכאים להגיש תביעה במקביל בביטוח הלאומי להכרה כנפגע עבודה וככל וישנה נכות לקבלת נכות מעבודה.

5 הפעולות שיש לעשות במקרה של נפילה במדרכה בשטח הרשות המקומית

במקרה והייתם מעורבים באירוע של נפילה במדרכה או פגיעה גופנית כלשהי בגין רשלנות של הרשות המקומית, מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:

  1. צילום מקום התאונה והמפגע בגינו נפלתם/ נפגעתם.
  2. שמירת מספרי טלפון של עדי ראייה.
  3. קבלת סרטון של אירוע הנפילה ככל וקיים.
  4. שמירת מסמכים רפואיים הנוגעים לטיפול רפואי כתוצאה מהנפילה.
  5. פניה לעורך דין נזיקין נפילה במדרכה על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני.
בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

עורך דין תביעת נזיקין נגד העירייה

עורך דין שי סולטן הינו בעל ניסיון רב בתביעות נזיקין נגד העירייה והרשות המקומית הן בנזקי גוף והן בנזקי רכוש. על מנת למקסם את הפיצוי ועל מנת לבדוק עילת תביעה יש לפנות לעורך דין נפילה במדרכה או עורך דין רשות מקומית על מנת לברר את זכויותיכם ולקבל הנחיות איך לפעול ממועד האירוע הנזיקי.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח ונזיקין, רשלנות רפואית ובמשפט מסחרי.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
תביעת נזיקין נגד העירייה
תביעת נזיקין נגד העירייה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader