תפריט

רשלנות רפואית בניתוח

מחפשים מידע על רשלנות רפואית בניתוח? בעמוד זה, תלמדו על רשלנות המתרחשת לפני הניתוח או תוך כדי הניתוח, חשיבות לסוג הניתוח, ועוד.

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח?

רשלנות בניתוח, אשר היא הסיוט של כל מנותח יכולה להיווצר בשלבים הבאים: רשלנות בניתוח טרם הניתוח, רשלנות רפואית תוך כדי הניתוח ורשלנות רפואית לאחר הניתוח.

 

רשלנות רפואית לפני ניתוח

רשלנות רפואית בניתוח מתחילה זמן רב טרם המנתח "אוחז בסכין" ומתחיל בניתוח. על המנתח חלה החובה לשבת עם המטופל טרם הניתוח ולהסביר לו מה הן האופציות הטיפוליות העומדות בפניו, מה הסיכונים בניתוח, מה הסיכויים בניתוח, ומה הם הסיבוכים האפשריים וכו'.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

רשלנות רפואית כדי ניתוח

רשלנות רפואית בניתוח תוך כדי ניתוח קשורה בטיבו של כל ניתוח. חשוב לציין כי לא כל טעות או סיבוך במהלך ניתוח ייחשבו כהתרשלות, אלא רק סטייה מדרך פעולה של רופא סביר (לא כל זיהום או דימום בניתוח הוא רשלנות בניתוח).

האם יש חשיבות לסוג הניתוח?

בכל סוגי הניתוחים חובה על הצוות המטפל לפעול במיומנות ובזהירות, וניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בעקבות כל סוג של ניתוח, כל עוד יש עילה לתביעה בנסיבות המקרה.

יחד עם זאת, בתי המשפט מקנים חשיבות לסוג הניתוח ומבחינים בין ניתוחים דחופים לבין ניתוחים אלקטיביים (ניתוחים שנעשים לבחירת המטופל).בפסיקה נקבע שכאשר מדובר בניתוחים אלקטיביים וניתוחים אסתטיים, שאינם נעשים תחת לחץ זמן או בחירום, מוטלת על הרופאים חובה מוגברת למסור למטופלים את מלוא המידע הנוגע לסיכונים הכרוכים בניתוח ולתוצאותיו האפשריות.

כמו כן, מוטלת על הרופאים החובה להציג למטופלים את כל האפשרויות הרפואיות העומדות בפניהם, לצד הניתוח, ולקבל את הסכמתם המפורשת של המטופלים לביצוע הניתוח, הסכמה זו נקראת בשפה המשפטית "הסכמה מדעת".

 

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח, נזיקין, רשלנות רפואית ובמשפט מסחרי.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד. האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
רשלנות רפואית בניתוח
רשלנות רפואית בניתוח
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader