תפריט

תביעה לגמלת סיעוד

מעוניינים להגיש תביעה לגמלת סיעוד? בעמוד זה נלמד על מהי גמלת סיעוד, הבדיקות להערכת תלות תפקודית, הליך הגשת התביעה, ועוד.

ישראלים רבים, בעיקר אנשים מבוגרים אשר אינם יכולים לבצע פעולות יומיומיות בכוחות עצמם, נאלצים להזדקק לשירותי סיעוד. לשם כך עליהם להגיש תביעה לגמלת סיעוד. תביעה זו מוגשת לביטוח לאומי ובמידה וקיימים ביטוחים פרטיים, אזי מגישים תביעה גם לחברת הביטוח הפרטית.

 

מהי גמלת סיעוד ובאיזה אופן ניתן לממש אותה

אנשים רבים מבני הגיל השלישי מתקשים בשלב מסוים לבצע פעולות יומיומיות פשוטות בכוחות עצמם, ולפיכך נזקקים לשירותי סיעוד. כפתרון למצבם, באפשרותם להגיש תביעה ולקבל מטעם ביטוח לאומי גמלת סיעוד. למעשה, גמלת הסיעוד מזכה במתן שירותים לזכאים, בהתאם לבחירתם מתוך סל השירותים והמוצרים המוצע.מקבלי הגמלה יכולים גם להמיר כל שירות לשעות טיפול סיעודי, וכך לבנות את תכנית השירות הסיעודי המתאימה להם.

הזכאים לגמלה יכולים לקבל את חלקה או את כולה בכסף ולא רק בשירותי סיעוד. מספר שעות הטיפול שניתנות להמרה בכסף תלוי ברמת הקצבה/השעות לה זכאי כל אחד.תביעה לגמלת סיעוד יכולה להיות מוגשת על ידי מבקש הגמלה, בן משפחתו, אפוטרופוס שלו וכן עובד סוציאלי. התביעה מוגשת באמצעות מילוי טופס תביעה לגמלת סיעוד, תדפיסים רפואיים אודות מצבו, וחומר נוסף, במידה וקיים, המעיד על מצבו.

את כל הטפסים יש להגיש למוסד ביטוח לאומי או לחברת הביטוח, תלוי היכן תובעים. חברת הביטוח גם יכולה לדרוש מהתובע טפסים נוספים שיהיה עליו להגיש על מנת לקבל את התביעה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

הבדיקות הנדרשות לצורך הערכת תלות תפקודית

כאמור, אחד התנאים המהותיים בהם יש לעמוד על מנת לקבל במסגרת תביעה לגמלת סיעוד, הינו רמת התלות וההשגחה להם נדרש מבקש הגמלה. על מנת להעריך את הרמה התפקודית הבסיסית, האדם נדרש לעבור בדיקה של אחות או פיזיותרפיסט מטעם ביטוח לאומי, שיגיעו לביתו ולחילופין של רופא מטעם חברת הביטוח הפרטית ככל וקיימת פוליסה פרטית.

אנשים מעל גיל 90 רשאים להמיר זאת בבדיקת רופא מומחה לגריאטריה. בכל מקרה, איש המקצוע אינו בא לבדוק את בריאותו של מבקש הגמלה אלא את רמת הקושי שלו לבצע את הפעולות הבסיסיות המוגדרות בעת שהותו בבית והאם רמת הקושי של מבקש הגמלה עולה בקנה אחד עם תקנות הביטוח הלאומי גמלת סיעוד ו/או עם תנאי הפוליסה הפרטית.

על מנת לקבל את התביעה, יהיה על התובע להיפגש עם צוות רפואי שיבחן ויעריך את מצבו. צוות זה יבחן אותו בביתו וכן ייתכן ויקרא לו לוועדה רפואית שתבחן אף היא את מצבו. הוא יקבל תשובה עד שישים יום מיום הגשת התביעה.על מנת שיהיה יותר סיכוי לקבל את התביעה, מומלץ מאוד לבצע אותה באמצעות עורך דין אשר מתמחה בתביעת לגמלת סיעוד.

עורכי דין תביעות סיעוד הינם מתמחים בכל הקשור לתביעות ביטוח ובפרט ביטוח לאומי, ביטוח בריאות וחיים.עורכי דין תביעת סיעוד מכירים כיצד מתנהלת הפרוצדורה, אילו מסמכים עליהם להציג בפני הוועדות השונות וכיצד התובעים מטעמם צריכים לעמוד הן בפני רופאים והן בפני הוועדות הרפואיות.

יתרה מזו, עורכי דין תביעת סיעוד ידעו בדיוק מה יש ומה אין לציין, כיצד על בני המשפחה לנהוג ומה עליהם להציג בפני הוועדה והצוות שבוחן את המבוטח ומה לא.

מומלץ מאוד לחפש עורכי דין תביעות סיעוד לשם תביעה לגמלת סיעוד על מנת לזרז את העניין ולגרום לחברת הביטוח ובפרט ביטוח לאומי לפעול מהר יותר על מנת להעניק למבוטח את זכויותיו. משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
תביעה לגמלת סיעוד
תביעה לגמלת סיעוד
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader