תפריט

תביעה לגמלת סיעוד מביטוח לאומי

מעוניינים בהגשת תביעה לגמלת סיעוד מביטוח לאומי? בואו נלמד על מהי גמלת סיעוד, מי זכאי לגמלה, בדיקות להערכת תלות תפקודית, תהליך ההגשה, כל זאת ועוד במאמר הבא.

מהי גמלת סיעוד? מה הם מבחני הזכאות? איך מקבלים גמלת סיעוד, ומה אפשר לעשות אם ביטוח לאומי דוחה את התביעה לקבלת הגמלה?

 

מהי גמלת סיעוד ובאיזה אופן ניתן לממש אותה?

אנשים רבים מבני הגיל השלישי (אך לא רק) מתקשים בשלב מסוים לבצע פעולות יומיומיות פשוטות בכוחות עצמם, ולפיכך נזקקים לשירותי סיעוד. על מנת להקל על מצבם, קיימת אופציה להגיש תביעה ולקבל מטעם ביטוח לאומי גמלת סיעוד. למעשה, גמלת הסיעוד מטעם הביטוח הלאומי מזכה במתן שירותים לזכאים, בהתאם לבחירתם מתוך סל השירותים והמוצרים המוצע להם.

סל השירותים כולל בתוכו מוצרי ספיגה, שירותי כביסה, שעות ביקור במרכז יום לקשיש (מועדונית) ושעות טיפול ועזרת צד ג' בבית. לחילופין, מקבלי הגמלה יכולים גם להמיר כל שירות לשעות טיפול סיעודי. בתאריך  1.11.2018. נכנסה לתוקף רפורמה לפיה הזכאים לגמלת סיעוד יכולים לקבל את חלקה או את כולה בכסף ולא רק בשירותי סיעוד. מספר שעות הטיפול שניתנות להמרה בכסף תלוי ברמת הזכאות לה זכאי כל אחד.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

גמלת סיעוד בכסף למעסיקים – מטפל צמוד

מטופלים סיעודיים שמעסיקים מטפל צמוד ישראלי או עובד זר, זכאים לקבל את כל הגמלה בכסף בכפוף לתנאי הביטוח הלאומי.

 

מי זכאי לקבל גמלת סיעוד?

בטבלה שלפניכם תמצאו פירוט כל הקריטריונים לקבלת גמלת סיעוד:

גיל החל מגיל 62 לאישה ו-67 לגבר, בהתאם לקבוע בחוק גיל הפרישה תשס"ד-2004.
מגורים מבקש הגמלה מתגורר בביתו או בדיור מוגן שאינו במימון המדינה. מי שמתגורר במוסד סיעודי לא יוכל לקבל גמלת סיעוד.
הכנסות קיים רף הכנסות לפיו נקבע מי זכאי לגמלה מלאה או מופחתת.
תפקוד  מבחן התלות והעצמאות של מבקש הגמלה לרבות תשושי נפש.
אשפוז אדם המאושפז בבית חולים, יוכל לקבל גמלת סיעוד ב-14 הימים הראשונים של האשפוז

 

תביעה לגמלת סיעוד תידחה על ידי ביטוח לאומי אם המגיש אותה מקבל קצבת שירותים מיוחדים, גמלת טיפול אישי/השגחה מהאוצר, עזרה מטעם משרד הביטחון או כל תשלום אחר הניתן מטעם המוסד לביטוח לאומי או מהמדינה בגין מצבו הסיעודי.

 

הבדיקות הנדרשות לצורך הערכת תלות תפקודית

כאמור, אחד התנאים המהותיים בהם יש לעמוד על מנת לקבל במסגרת ביטוח לאומי גמלת סיעוד, הינו רמת התלות וההשגחה להם נדרש מבקש הגמלה. על מנת להעריך את הרמה התפקודית הבסיסית, האדם נדרש לעבור בדיקה של אחות או פיזיותרפיסט מטעם ביטוח לאומי, שיגיעו לביתו. אנשים מעל גיל 90 רשאים להמיר זאת בבדיקת רופא מומחה לגריאטריה.

בכל מקרה, איש המקצוע אינו בא לבדוק את בריאותו של מבקש הגמלה אלא את רמת הקושי שלו לבצע את הפעולות הבסיסיות המוגדרות בעת שהותו בבית.בהתאם לממצאי הבדיקה, יוחלט על תקופת הזכאות ועל דרגת הגמלה בהתאם למדרג רמות ידוע הנע מ-1 עד 6. ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן להגיש תביעה ללא בדיקה של מעריך אלא בהסתמך על מסמכים רפואיים בלבד.

פניה מקדימה לעורך דין גמלת סיעוד מביטוח לאומי, משפרת את הסיכויים להשגת גמלת הסיעוד.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

תביעה לגמלת סיעוד מביטוח לאומי  – תהליך הגשת התביעה

כאן מתחיל תהליך שלעיתים עלול להיות מייגע וארוך. בהתחשב בכך, כדאי מאוד להסתייע בשלב זה בעורך דין גמלת סיעוד ביטוח לאומי אשר יסייע לכם בייצוג משפטי על מנת להביא את התוצאה המקסימלית עבורכם.לאחר הגשת התביעה וביצוע הערכת התלות, תיקבע הזכאות לגמלת הסיעוד.

 

גמלת סיעוד זמנית לצורך עזרה מיידית

ישנם מקרים בהם אדם זקוק לעזרה מיידית, כגון: שבירת רגל, מחלה מגבילה וכו'. במצב כזה ניתן להגיש טופס בקשה לגמלת סיעוד זמנית לסיוע קצר מועד בצירוף חוות דעת רפואית.

 

ביטוח לאומי דחה את הבקשה לגמלת סיעוד? ניתן לערער

במידה שהמוסד לביטוח לאומי דוחה את הבקשה לגמלת סיעוד, ניתן לערער על ההחלטה. לאחר הגשת הערעור, הוא ייבחן על ידי ועדת עררים של הביטוח הלאומי. גם במקרים של ערעור, מומלץ מאוד להיעזר בעורך ין גמלת סיעוד מביטוח לאומי אשר יפעל לשינוי החלטת הועדה.

 

אנחנו כאן כדי להשיג לך גמלת סיעוד מביטוח לאומי

מומלץ מאוד לחפש עורכי דין תביעות סיעוד לשם תביעה לגמלת סיעוד על מנת לזרז את העניין ולגרום לחברת הביטוח ובפרט ביטוח לאומי לפעול מהר יותר על מנת להעניק למבוטח את זכויותיו.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
תביעה לגמלת סיעוד מביטוח לאומי
תביעה לגמלת סיעוד מביטוח לאומי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader