תפריט

רשלנות רפואית באבחון

אבחון רפואי הוא מטרת העל של כל רופא כאשר מגיע אליו מטופל עם תלונות. כל טיפול וכל הפניה, נובעים מהאבחנה עצמה ועל כן על הרופא לעשות כל שביכולתו, ובידיעתו של המטופל, כדי להגיע לאבחנה הנכונה. על רקע היות הרופא בשר ודם- הוא נתון גם לטעויות באבחון, וסיכון זה קיים תמיד.

למרבה הצער אבחון שגוי או איחור באבחון עלולים לגרום לפציינט נזקים חמורים ובחלקם אף נזקים בלתי הפיכים. במקרה של רשלנות רפואית איחור באבחון עליכם לדעת מה הם זכויותיכם ומה הפרוצדורה של ניהול הליך משפטי בנושא הזה.

 

מה היא רשלנות באבחון?

לא כל טעות באבחנה הינה רשלנות. ראשית, יש לבדוק האם הטעות באבחנה היא "טעות בשיקול דעת אפשרי", כלומר, האם היו שתי אפשרויות לאבחנה והרופא סבר כי אחת מהן סבירה יותר.

במקרה כזה, ייתכן ולא ייקבע כי הרופא פעל ברשלנות, אלא לכל היותר טעה בהפעלת שיקול הדעת.במקרה בו הטעות חורגת מהסטנדרט הסביר של שיקול הדעת הרפואי, אזי קיים סיכוי גדול כי המדובר ברשלנות רפואית ואזי לפציינט קמה הזכות לתבוע פיצויים בעקבות הרשלנות הרפואית ובעקבות הנזקים אשר נגרמו לו.

אבחון רפואי שגוי, על מי מוטלת האחריות?

אבחון רפואי שגוי עלול להיות עילה לרשלנות רפואית ומהווה סכנה ממשית למטופל אשר יכולה להביא לסיבוכים והתדרדרות במצבו. במקרים מסוימים, רשלנות בשלב האבחון עלולה לגרום לנזקים גופניים קשים לחולה, להותירו נכה ובמקרים מסוימים אף להביא למותו. רשלנות רפואית בשלב אבחון המחלה גורמת, מן הסתם, לטיפול בריאותי כושל ולא מדויק המסב סבל לחולה מלבד מחלתו, סבל אשר אף יכול להשפיע בפן הנפשי.

אבחון מחלה שגוי או מאוחר הינו אחת הסיבות העיקריות והעילות המרכזיות לתביעות כנגד רופאים ומוסדות רפואיים בישראל והם ומבטחיהם הם אלו אשר צריכים לתת את הדין בדבר אירוע הרשלנות.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

מקרים שכיחים של רשלנות רפואית באבחון

רשלנות רפואית באבחון מחלות ומצבים רפואיים מסכני חיים היא אחת מה"רשלנויות" הנפוצות ביותר. בחלק גדול מהמקרים, מדובר ברשלנות של נותני שירות רפואי "ראשוניים", כגון מרפאת המשפחה, חדר המיון ומוקדי רפואה דחופה למיניהם, המהווים, הרבה פעמים, את החוליה הראשונה בשרשרת הטיפול בחולה.

טעות של הרופא הראשוני עלולה לעלות למטופל ביוקר, למשל במקרה בו רופא מייחס תלונות של המטופל על כאבי חזה לכאב שרירי, בעוד שבפועל מדובר בסימנים מקדימים של התקף לב. הרופא הראשוני צריך להקפיד על תשאול החולה וגביית אנמנזה מלאה של תלונות החולה ועריכת אבחנה מבדלת על מנת להגיע לאבחנה הנכונה.

 

5 מקרים שכיחים של רשלנות רפואית באבחון

להלן מקרים שכיחים של רשלנות רפואית באבחון מחלות ומצבים רפואיים מסכני חיים, המהווים הרבה פעמים עילה לתביעה בשל רשלנות רפואית:

  1. רשלנות רפואית באבחון התקף לב
  2. רשלנות רפואית באבחון סרטן השד
  3. רשלנות רפואית באבחון סרטן העור
  4. רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי
  5. רשלנות רפואית באבחון זיהום ועוד

 

כיצד נפסק פיצוי בגין רשלנות באבחון?

לאחר שבית המשפט קובע כי התנהלות רפואית היא רשלנית (עניין האחריות), הוא יפנה לבחון את גובה הפיצוי שעל המטופל לקבל (עניין הנזק).

במקרה כזה, נזכיר, כי מטרת דיני הנזיקין היא להשיב את המצב לקדמותו.מבחינה רפואית, ברור שלא ניתן לחזור אחורה ולמנוע את הנזק, אך ניתן לתאר את חייו של הנפגע אלמלא קרתה הרשלנות.במקרה שכזה בוחן בית המשפט מהו ההבדל בין מצבו של הנפגע כיום, לבין מצבו שהיה אלמלא הרשלנות הרפואית.

על פי שוני זה מבסס בית המשפט את הפיצוי באופן שאמור להציג את התובע, לפחות מהפן הכלכלי, במצב כפי שהיה לו האירוע היה נמנע. זהו, למעשה, תפקידו של עורך הדין המייצג לקוח בתיק של רשלנות רפואית. עורך הדין לא יכול להביא מזור ללקוחו, אך ניתן לוודא כי הלקוח שנפגע יזכה לפיצוי, שיוכל לפחות להקל עליו את חייו לאחר הפגיעה.

תביעות בעקבות רשלנות רפואית באבחון הינן תביעות מורכבות בעלות אופי וגוון שונה משאר עולם הנזיקין. אם אתם חושדים שהיתה רשלנות במהלך האבחון, צרו עמנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית.

דבר ראשון מומלץ לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית באבחון שידע לייעץ, להעריך האם יש כאן קייס או לא ומהם הסיכויים לתביעה מוצלחת שכן תפקידו של עורך הדין המייצג בתיק רשלנות רפואית הינו לוודא כי הנפגע יזכה בפיצוי מקסימלי על מנת להקל עליו את אורח חייו שכן עורך הדין אינו יכול להשיב את המצב הרפואי לקדמותו.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח, נזיקין, רשלנות רפואית ובמשפט מסחרי.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד. האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
רשלנות רפואית באבחון
רשלנות רפואית באבחון
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader