תפריט

נזילה משכן

מה עושים במקרה של נזילת מים מהשכן והשכן מסרב לתקן?

במקרה של נזילת מים משכן סורר אשר אינו מטפל במקור הנזילה, יש לבדוק עם מומחה מקצועי ולוודא כי מקור הנזילה הינו מהשכן. לאחר מכן, קיימת אופציה משפטית יעילה ומהירה (ביחס להליך משפטי בבית משפט) והיא  פניה למפקח על בתים משותפים בתביעה ל"צו עשה" בצירוף חוות דעת של השמאי או המהנדס מטעמכם.

בסמכות המפקח על בתים משותפים לתת צו  לשכן הסרבן לתקן מיד את מקור הנזילה, ואף המפקח רשאי לפרט בהחלטתו את מתווה הפעולות שעל השכן לבצע לתיקון מקור הנזילה. במקרים חריגים בהם נתקל משרדנו, המפקח אף הטיל על השכן איסור להשתמש במערכות המים בדירתו עד לתיקון מקור הנזילה.

על רקע העובדה כי סמכויות המפקח מוגבלות בפסיקת הוצאות ונזקים כספיים, יש לבחון כל מקרה לגופו, מתי להגיש בקשה לצו עשה אצל המפקח על הבתים המשותפים ולחילופין להגיש את התביעה הכספית בפני בית משפט או שמא יחדיו. בשונה מהמפקח על הבתים המשותפים, בית המשפט רשאי לקבוע את היקף הפיצויים כולל עלות התיקון בדירה שנפגעה, אובדן שכר דירה, ירידת ערך הדירה כתוצאה מהנזק, עוגמת נפש, הפסד ימי עבודה ועוד.

אינכם בטוחים מה מקור הנזילה לדירתכם?

לפני שפונים לעורך דין נזקי הצפה על מנת לתבוע אצל המפקחת על הבתים המשותפים יש לוודא האם מקור הנזילה ותחילת הנזילה והרטיבות הינה מהשכן או שמא מנציגות הבית המשותף (ועד הבית) ובמקרים מסוימים מקור הנזילה הינו מדירת הנפגע.

אמנם המים מגיעים לדירתכם ומסבים לכם נזקים, אך יתכן כי מקור הבעיה היא מהדירה שלכם או מצינור הבית המשותף. לעיתים יש מקרים ששיפצתם את דירתכם והקבלן המבצע פגע בצינור מסוים ופתאום חלה רטיבות בדירתכם. חשוב לבדוק את מקור הנזילה טרם הגשת תביעה שכן ככל ויתברר שמקור הנזילה אינו מהשכן ותבעתם אותו אזי תהיו חשופים לתשלום הוצאות בבית משפט.

על מנת למנוע מקרים כאלו יש להזמין לדירתכם מהנדס ו/או מאתר נזילות על מנת לבדוק את מקור הנזילה ובמקרים מסויימים שיעריך המומחה מטעמכם את עלויות השיקום בגירתכם ואף את מתווה הפעולות שיש לבצע על מנת להשיב את המצב לקדמותו.

ניהול מושכל של תביעות נזילה משכן בידי עורך דין מנוסה הוא מפתח להצלחתן. עורך דין שי סולטן מופיע על בסיס יומי אצל המפקחת על הבתים המשותפםי ברחבי הארץ ומייצג את לקוחותיו נאמנה במקצועיות תוך שמירה על זכויותיהם.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין
  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
נזילה משכן
נזילה משכן

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader