תפריט

סכסוכי שכנים על גדר

 

אחת הדוגמאות השכיחות ביותר היא סכסוך שכנים בגין בניית גדר. לעתים, בעת בניית הגדר חרג השכן משטחו ובכך הקטין את השטח של השכן שלידו ולעיתים השכן השני בנה גדר הפוגעת בנוחות השכן האחר. מה ניתן לעשות במצבים כאלו?

ישנם כמה סעדים משפטיים אותם אתם יכולים לקבל אם נבנתה גדר אשר הקטינה את שטח דירתכם או פוגעת בו. המשיכו לקרוא לפירוט הסעדים השונים.

 

פיצוי כספי

מטבע הדברים, סכסוך שכנים בגין בניית גדר יכול בהחלט לגרום לנזק לנפגע. במצב זה, הוא רשאי להגיש תביעת פיצויים נגד השכן, שבה ידרוש פיצוי כספי בגין כל הנזקים שנגרמו לו. תביעה כספית יכולה לכלול הן נזקים ממוניים והן נזקים בלתי ממוניים בשל עוגמת נפש.

קבלת צו הריסה

השכן החליט לבנות גדר ובעת בנייתה, גזל משטחו של השכן כמה סנטימטרים. השכן הנפגע רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה למתן צו הריסה אשר יורה על הריסת הגדר. יש להגיש את הבקשה לצו הריסה באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה, הבקיא בסכסוכי שכנים על גדר ואף מומלץ לפנות לעורך דין תוך כדי בניית הגדר ולא להמתין לסיום הבניה. במילים אחרות "אל תשבו על הגדר".

סבורים כי נגרם לכם נזק כספי עקב בניית גדר על ידי השכן? פנו אל עורך דין סכסוכי שכנים על גדר לקבלת ייעוץ משפטי.לסיכום, סכסוכי שכנים על גדר אינם מאפיינים רק בתים משותפים. לדוגמה, בקרב שכנים הגרים בבתים צמודי קרקע עולה לא אחת וויכוח לגבי גדר ההפרדה. איפה הגדר צריכה להיות ממוקמת, ממה היא צריכה להיות עשויה (בטון, עץ וכו'), מי אמור לשאת בהוצאות הגדר, מי אחראי על תחזוקתה ועוד.

בכל סכסוך לגבי גדר הפרדה מומלץ לפעול במהירות עוד בטרם נקבעו "עובדות בשטח". כבר היו פסיקות בבתי המשפט שלאחר שהגדר הקומה ניתן רק סעד כספי ולא סעד של פירוק הגדר והשבת המצב לקדמותו.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

סכסוכי שכנים על גדר
סכסוכי שכנים על גדר
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader