תפריט

עורך דין ליקויי בניה

מתי מומלץ להגיש את תביעות ליקוי בניה נגד הקבלן?

לאחר קבלת פרוטוקול מסירת הדירה בו רשמתם את הליקויים שמצאתם בדירה, הנכם רשאים לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים הנ"ל תוך שלקבלן עומדת הזכות לתקן את אותם ליקויים בזמן סביר.

בנוסף, רובכם מכירים את המונח "תקופת הבדק". תקופה זו נועדה לגלות ליקויים אשר לוקח להם זמן להתגלות כדוגמת נזילות, רטיבות או ליקויים נוספים. את הליקויים שמצאתם עליכם ליידע את הקבלן בכתב ולא בעל פה. ככל ומדובר בליקוי בניה אשר מהווה הפרעה למהלך החיים התקין בדירה או אינו מאפשר לקיים אורח חיים תקין בדירה, הנכם זכאים לדרוש מהקבלן שיגיע לתקן את אותו ליקוי באופן מיידי.

הפסיקה בבתי המשפט בישראל קובעת כי ליקויי בניה הם דבר שבשגרה ואינם מהווים עילה לתביעה משפטית. מה שמהווה עילה לתביעה הוא קבלן אשר מתנער מתיקון הליקויים תוך זמן סביר או קבלן שכלל אינו מראה רצון לתקן את אותם ליקויים ומשאיר את רוכשי הדירות מול שוקת שבורה. במידה שנכנסתם לדירתכם והמצאתם מסמך דרישות לקבלן לתיקון ליקויי הבניה בדירתכם והוא לא נענה, יש לפנות לעורך דין ליקויי בנייה אשר בעל ניסיון בתחום.

 

להלן מספר דוגמאות לליקויי בנייה בדירות חדשות וישנות המעידות על רשלנות:

להלן מספר דוגמאות לליקויי בנייה בדירות חדשות וישנות המעידות על רשלנות:

  1. נזקי בניה – נזקי רטיבות, נזילה, הצפה וליקויים במערכות כיבוי אש.
  2. ליקויי בניה ברכוש משותף אשר לנציגות הבית המשותף עילה לתבוע בגינם.
  3. ליקויי בניה אשר נתגלו במהלכה של בדיקות מהנדס וחברות בדק בית.

 

חוק המכר (דירות) – תיקון ליקויי בניה בדירה חדשה

חוק המכר (דירות), קובע כי בדירה חדשה מקבלן שבנייתה נסתיימה ונמסרה לקונה, האחריות לתיקון ליקויי הבנייה בתקופת חוק המכר הינה של הקבלן.כפי שציינו, לאחר שמצאנו ליקוי בניה יש לאפשר לקבלן לתקן את הליקוי, בלא תנאים מוקדמים ובזמן סביר.

ככל והקבלן תיקן והליקוי נפתר אזי הקבלן מילא את חובתו. ככל והקבלן מתנער מחובתו לתקן ולחילופין הוא מתקן בצורה רשלנית באופן שהליקוי חוזר על עצמו, אזי יש להיוועץ עם עורך דין מומחה לליקויי בניה על מנת שיבחן את זכויותיכם.

 

מהם הסעדים אותם נוכל לדרוש בבית משפט בתביעת ליקויי בניה?

  • סעד בעין. זאת אומרת חיוב הקבלן לתקן את הליקוי בפועל (לא מקבלים פיצוי כספי).
    פיצוי בגין ירידת ערך הנכס עקב ליקויי בניה.
    פיצוי כספי בגין איחור במסירה.
    פיצוי בגין נזקים ישירים (נזקי מבנה ותכולה).
    פיצוי בגין נזקים עקיפים (עוגמת נפש, דיור חלופי, הפסדי שכירות ועוד).
בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

סוגי ליקויי בניה

  • ליקויי בניה בטיחותיים (קונסטרוקטיביים) – מדובר בליקויי בניה אשר יכולים להוות סכנה למבנה או לחלק ממנו.
  • ליקויי בניה נזיקיים – נזקי רטיבות בקירות, מים כלואים, איטום לקוי ועוד.
  • ליקויי בניה אסתטיים – חלונות לא ישרים, קירות עקומים, ריצוף לא תואם ועוד.

מה עושים במקרה של ליקויי?

משרד עורכי דין המתמחה בתביעות ליקויי בניה, על כל ההיבטים המשפטיים וההנדסיים הנלווים לכך יודע איך לשמור על זכויותיכם ולהשיג לכם את הסעד המבוקש. אין סיבה כי תוותרו לקבלן אשר בנה את דירתכם או ביתכם ובאחריותכם לעמוד על הפיצוי המקסימאלי המגיע לכם בעקבות ליקויי הבניה.

עורך דין שי סולטן עורך דין ליקויי בניה מעניק ללקוחותיו טיפול אישי ומקצועי בכל שלבי התהליך בתיק, לרבות התנהלות מול הקבלן טרם הגשת תביעה, ליווי בהכנת חוות דעת הנדסית ושמאית, וטיפול בתביעת ליקויי בניה עד לקבלת פסק הדין ופיצוי כספי.

 

עוגמת נפש בתביעת ליקויי בניה

ככל והתגלו ליקויי בניה בדירתכם החדשה, והקבלן לא משתף פעולה ומתקן בצורה מקצועית, אלא מסרב לתקן או ששולח "מעאכר" כלשהו לתקן את הליקוי, וככל ומשך התנהלות זו נמשך זמן לא סביר, הנכם זכאים לדרוש מהקבלן פיצוי עבור האכזבה ועוגמת הנפש שנגרמה לכם בגין התנהלותו.

 

ליקויי בניה ברכוש משותף

ליקויי בניה בבית ברכוש המשותף, הינם באחריות נציגות הבית המשותף אשר חייב לפעול במהירות מול הקבלן. ליקויים לדוגמא ברכוש המשותף הינם: צנרת פגומה, חדר מדרגות פגום, מעלית פגומה ועוד. גיליתם מקרים של ליקוי בנייה ברכוש המשותף יש לפנות באופן מיידי לוועד הבית או חברת הניהול על מנת שיפעלו בהקדם האפשרי לתיקון הליקוי.

 

מחפשים עורך דין ליקויי בניה או מעוניינים להגיש תביעה נגד קבלן?

בעצם הפנייה אל עורך דין ליקויי בניה, תוכלו להבטיח את הטיפול היעיל ביותר במצב. ככל ומשא ומתן טרם נקיטת הליך משפטי לא יסתייע והקבלן מתנער מתיקון הליקויים או שמרוח את הזמן אזי עורך דין שי סולטן ליקויי בניה ינקוט באופן תקיף בהליכים משפטיים ודרישה למתן סעדים וצווים וכל זאת על מנת לגרום לתיקון הליקויים בהקדם על ידי הקבלן ולחילופין לקבלת פיצוי מהקבלן.

 

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על – תביעה על נזקי הצפה

  • * משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי, דיני ביטוח, נזיקין וליקויי בניה.
  • ***האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

עורך דין ליקויי בניה
עורך דין ליקויי בניה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader