תפריט

סכסוכי שכנים בקיבוץ

אחד הסכסוכים הנפוצים ביותר במדינה וגם בקיבוץ הנו סכסוכי שכנים. סכסוכים אלו מופיעים בצורות שונות ומושפע גם מהשינויים שחלו בקיבוץ באורחות החיים , בניה פרטית, שיוך דירות ועוד.

לאחרונה על רקע בניות בקיבוצים הידועות בשמן "הרחבה", כתוצאה מבניית בתים אלו, נוצר אי שיוויון בקיבוצים, דבר המקשה על גישור הפערים בין חברי הקיבוץ ולעיתים מוביל לסכסוכך שכנים בין חברי הקיבוץ.לדוגמא, סכסוך שכנים נפוץ בקיבוצים הוא בניית קיר הפרדה, כמו גם האם בן קיבוץ שהוריו עזבו יש לו את כל הזכויות כמו הוריו שהיו חברי קיבוץ.

 

יצוין, כי השינויים שמתחוללים בעקבות ההפרטה בקיבוץ מהווים בחלקם בסיס לסכסוכים. בין השאר, ניכרת גם ירידה במעורבות החברתית והתגברות הדאגה לאינטרסים האישיים. כך מתרבים מוקדי סכסוך שיש להם השפעה שלילית על איכות החיים ועל אופי הקיבוץ. עם זאת, נראה כי יש קושי להוביל תהליכים ולבצע שינויים בגלל התנגדות לא-עניינית וחשבונות עבר.

לעיתים סכסוך שכנים קשה בין שכנים בקיבוץ יכול להוביל אפילו לקבלת צו הטרדה מאיימת, וטיפול נכון מראש והיוועצות בעורך דין סכסוך שכנים בקיבוץ, יכול להוביל לפתרון ולגישור הפערים בין חברי הקיבוץ השכנים.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

סכסוכי שכנים בקיבוץ

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader