תפריט

סכסוכי שכנים הטרדה מאיימת

סכסוך שכנים הוא דבר נפוץ, אבל מה הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו במידה ואנו מרגישים מאויימים מאחד השכנים. במצב של סכסוך שכנים, עומד לרשות הנפגע כלי משפטי יעיל ביותר והוא צו למניעת הטרדה מאיימת, שאותו יגיש באמצעות עורך דין מקרקעין או עורך דין סכסוכי שכנים.

 

מהי "הטרדה מאיימת"?

לפי סעיף 2(א) לחוק, הטרדה מאיימת היא הטרדתו של אדם בידי אחר בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של האדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו.

סעיף 2(ב) לחוק מוסיף ומציין כי הטרדה מאיימת יכולה להתבטא גם באופנים הבאים:

  • בבילוש, במארב או בהתחקות אחר תנועותיו או מעשיו, או בפגיעה בפרטיותו בכל דרך אחרת;
  • בנקיטת איומים בפגיעה בו או במאיים עצמו;
  • ביצירת קשר עמו בעל פה, בכתב או בכל אמצעי אחר;
  • בפגיעה ברכושו, בשמו הטוב, או בחופש התנועה שלו;

מהו צו למניעת הטרדה מאיימת ומהן ההגבלות?

במקרה של הטרדה, הצקה או איום מצד שכן, יש לפנות אל עורך דין מקרקעין ועורך דין סכסוכי שכנים אשר יגיש בשם הנפגע בקשה לקבלת צו למניעת הטרדה מאיימת. צו זה יספק לנפגע הגנה על ידי הטלת מגבלות שונות על השכן המטריד, בין היתר:

  1. ליצור עם הנפגע כל קשר בעל-פה, בכתב, או בכל אמצעי אחר, כגון טלפון, הודעות טקסט, פנייה ברשתות החברתיות וכו'.
  2. להימצא במרחק מסוים מדירת מגוריו, מרכבו, ממקום עבודתו או ממקום לימודיו של הנפגע, או ממקום אחר שהנפגע נוהג להימצא בו בקביעות.
  3. להטריד את הנפגע בכל דרך אחרת.
  4. לשאת או להחזיק נשק, לרבות נשק שניתן לו מטעם רשות ביטחון או רשות אחרת מרשויות המדינה.

הצו נועד להגן למעשה על כל אדם הסובל מהטרדה, כאשר זו יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות: נקיטת איומים, פגיעה ברכוש וכדומה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

מתי נקבל צו למניעת הטרדה מאיימת?

קבלת צו למניעת הטרדה מאיימת  לפי חוק מניעת הטרדה מאיימת, תשס"ב-2001 בהקשר של סכסוך שכנים תתאפשר בהתקיים שני תנאים מצטברים. התנאי הראשון הוא כי השכן אשר איים או הטריד עשה זאת כבר בעבר. התנאי השני הוא כי קיים יסוד סביר להניח כי תהיינה הטרדות נוספות בעתיד.

עורך דין שי סולטן הינו בעל ניסיון רב בייצוג לקוחותיו בתיקים מסוג הטרדה מאיימת והינו עורך דין מקרקעין ועורך דין סכסוכי שכנים הטרדה מאיימת באופן שיביא ללקוחותיו את התוצאות המשפטיות הטובות ביותר.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי, מקרקעין ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
סכסוכי שכנים הטרדה מאיימת
סכסוכי שכנים הטרדה מאיימת

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader