תפריט

התיישנות על תביעת תאונת דרכים

על פי רוב, תביעות נזיקין, לרבות אלו המוגשות בעקבות פגיעה בתאונת דרכים, מתיישנות בחלוף 7 שנים מיום התאונה. כלומר, לפי החוק על הנפגע להגיש את תביעתו לא יאוחר מ-7 שנים מהיום שבו הוא נפגע בתאונה. במאמר זה נסקור את מועדי התיישנות תביעות ביטוח בעקבות פגיעה בתאונת דרכים ונפרט אודות תקופות ההתיישנות השכיחות ביותר.

 

התיישנות תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים

אירוע של תאונת דרכים מקנה לנפגע זכות להגשת תביעה בגין הנזקים אשר נגרמו לו, הן נזקי הגוף והן נזקי הרכוש. פרק הזמן העומד לרשות הנפגע להגשת תביעתו הינו 7 שנים מיום אירוע התאונה. במידה והנפגע מנהל מגעים עם חברת הביטוח בניסיון להגיע לכלל פשרה, אין במגעים אלה כדי להאריך את תקופת ההתיישנות.

נדגיש כי רק הגשת תביעה לבית המשפט עוצרת את תקופת ההתיישנות ושליחת מכתב לחברת הביטוח אין בה כדי לעצור את מירוץ ההתיישנות.

קיימים מקרים בהם השאלה האם התאונה בה נפגע האדם הנה תאונת דרכים אינה פשוטה ומצריכה בירור משפטי (לדוגמא תאונת עבודה שיכול להיות גם תאונת דרכים). ראשית יהיה צורך לברר האם התאונה אכן נחשבת כתאונת דרכים או שהתאונה הנה תאונת עבודה שעל העובד להגיש תביעה כנגד מעסיקו (תביעת נזיקין רגילה).

כך, אם למשל עורך הדין יהיה סבור שהתאונה אינה תאונת דרכים ויגיש תביעת תאונת עבודה רק נגד המעסיק בלבד עלול להיגרם מצב שבסופו של יום בית משפט יקבע שהתאונה הנה תאונת דרכים ואם עד קביעה זו יחלפו 7 שנים מיום התאונה אזי תביעת הנפגע תתיישן.

 

מהי תקופת ההתיישנות כאשר מדובר בקטין לעניין נזקי גוף בתאונת דרכים?

כאשר מדובר בקטינים, המועד לתחילת מניין תקופת ההתיישנות הינו הגעת הקטין לגיל 18.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

האם לבית משפט שיקול דעת בכל הקשור להתיישנות לתביעת פיצויים בגין תאונת דרכים?

חשוב לדעת כי בכל הנוגע להתיישנות תביעת פיצויים, אין לבית המשפט שיקול דעת לקבל את התביעה לאחר חלוף תקופת ההתיישנות, אף אם מדובר באיחור של יום אחד. הנפגע מאבד במקרה כזה את זכותו לתבוע וטענות לגבי חומרת הפגיעה או הסיבה לאיחור בהגשת התביעה לא יועילו.

יחד עם זאת, הארכת תקופת ההתיישנות מעבר ל – 7 שנים אפשרית בנסיבות בהן נעלמו מן התובע העובדות המהוות את עילת התובענה, מסיבות שלא היו תלויות בו ושאף בזהירות סבירה לא יכול היה למנוע אותן. נפגעת בעקבות תאונת דרכים? מגיע לך פיצוי כספי מחברת הביטוח של הרכב!

לבירור והערכת תביעתך ללא התחייבות, צור קשר עם משרדנו.

  • עו"ד שי סולטן הינו סגן יו"ר ועדת ביטוח בלשכת עורכי הדין ובעל ניסיון רב בתביעות ביטוח ונזיקין.
  • אין באמור באתר ו/או בתכנים ו/או במאמרים שבו כדי לשמש ייעוץ משפטי או אחר ו/או חוות דעת משפטית או אחרת. השימוש באתר, בתכנים ובשירותים שמציע האתר אינם מהווים תחליף לייעוץ משפטי מקצועי אותו יש לקבל מעורך דין העוסק בתחום.

 

התיישנות על תביעת תאונת דרכים
התיישנות על תביעת תאונת דרכים

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader