תפריט

תביעת שיבוב תאונת דרכים

תביעת שיבוב תאונת דרכים הינה תביעה אשר מוגשת על ידי מבטח כנגד צד שלישי, לאחר שזה גרם נזק למבוטח. דהיינו, המבטחת נכנסת אפוא בנעליו של המבוטח, ותובעת את נזקיו – כפי ששולמו – מהמזיק.

 

סעיף 62 לחוק חוזה ביטוח- שיבוב

תביעת שיבוב תאונת דרכים מוגדרת בסעיף 62 לחוק חוזה ביטוח. זכות זו מאפשרת לחברת הביטוח להיכנס "בנעליו" של המבוטח ולתבוע מצד ג' המזיק פיצוי בשל תשלום אותו שילמה חברת הביטוח למבוטח שלה.

 

תביעת שיבוב ונזקי פח לרכב בתאונת דרכים

במקרים רבים חברת הביטוח תשלם למבוטח שלה את הנזקים הישירים עלות תיקון הרכב, שכ"ט שמאי, גרר, רכב חלופי, ועוד. לאחר מכן תגיש חברת הביטוח תביעת שיבוב כנגד הנהג הפוגע וכנגד חברת הביטוח שלו. למעשה חברת הביטוח נכנסת "בנעליו" של מבוטחה ומגישה תביעה לפיצוי בגין הנזקים אותם שילמה למבוטחה. שימו לב כי ככל ואין לכם חברת ביטוח אזי התביעה תוגש רק נגדכם באופן אישי.

נזקי פח לרכב תביעת רכוש וביטוח צד ג' בלבד

בכל מקרה בו נגרמו נזקי פח לרכב כתוצאה מתאונת דרכים והרכב אינו מבטוח בביטוח מקיף מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים שיבוב ונזקי פח. במקרה זה ניתן לבדוק את נושא האחריות לתאונה ולגבש אסטרטגיה מתאימה להגשת תביעה עבור נזקי הרכב המבוטח וכן להתכונן לתביעת שיבוב אשר תגיע מצד חברת הביטוח של הנהג השני.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

לסיכום

במקרים רבים של התנגשויות בין כלי רכב, מחליטים הפוגע והנפגע "להסתדר" ביניהם ולהסדיר פיצוי כספי שאותו ישלם הפוגע לנפגע – ובכך יסתיים העניין. להסדר כזה ישנן השלכות משפטיות, לעתים אף מרחיקות לכת, כאשר הנפגע מדווח לחברת הביטוח שלו על אודות הפגיעה, וזו מוציאה שמאי ומתקנת את הרכב במסגרת הכיסוי הביטוחי – ואז פונה לפוגע ודורשת ממנו לשלם לה את תגמולי הביטוח ששילמה למבוטח שלה.

הפוגע מנופף בדף "ההסכם" שערך עם הנפגע וטוען כי כבר שילם, ולכן אין לחברת הביטוח כל עילה כלפיו. מי צודק? מה אומר החוק? מהי תביעת תחלוף (או שיבוב)? מה קבעו בתי המשפט?

  • עו"ד שי סולטן הינו סגן יו"ר ועדת ביטוח בלשכת עורכי הדין ובעל ניסיון רב בתביעות ביטוח ונזיקין.
  • אין באמור באתר ו/או בתכנים ו/או במאמרים שבו כדי לשמש ייעוץ משפטי או אחר ו/או חוות דעת משפטית או אחרת. השימוש באתר, בתכנים ובשירותים שמציע האתר אינם מהווים תחליף לייעוץ משפטי מקצועי אותו יש לקבל מעורך דין העוסק בתחום.

 

תביעת שיבוב תאונת דרכים
תביעת שיבוב תאונת דרכים

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader