תפריט

ליקויי בניה בדירה חדשה

מזל טוב! קניתם דירה חדשה מקבלן במיטב כספכם. נכנסתם לדירה אך מרוב ששון ושמחה לא שמתם לב בפגמים ובליקויים בדירה, מה עושים עכשיו?

נכנסתם לדירה בחודשי הקיץ- רוב הסיכויים כי לא תבחינו בפגמים באיטום בדירתכם. נכנסתם לגור ראשונים בבניין והדירה אשר שוכנת תחת דירתכם לא אוכלסה? רוב הסיכויים שאינכם יודעים כי יש לכם נזילה מדירתכם לדירת השכן מתחת.

ליקויי בניה יכולים להופיע בזמנים שונים, בצורות שונות, ובדרגות חומרה שונות. נכנסתם לדירה חדשה? מזל טוב ככל הנראה יש לכם ליקויי בניה בדירה, ועליכם להודיע לקבלן על מנת לתת לו זמן סביר לבוא ולתקן את הליקויים.

ככל והקבלן לא משתף פעולה או "מורח" אתכם אזי יש להגיש תביעה לבית המשפט. תשומת ליבכם כי בתי המשפט לא נוהגים בסלחנות כלפי הקבלן אם מסתבר שניתנה לו הזדמנות לתקן את ליקויי הבניה בדירה החדשה ולא עשה זאת ונוהגים אף לפסוק פיצויים בראש נזק של עוגמת נפש במקרים מהסוג הזה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

ליקויי בנייה במעמד מסירת הדירה

כפי שצוין לעיל, במעמד קבלת המפתח לדירה ומילוי פרטיכל מסירה, מסתכל הרוכש ונציג הקבלן על הליקויים המהותיים כדוגמת מרצפת שבורה, אסלה שבורה, ליקויים הנקראים ליקויים קוסמטיים. אלא מאי? ברוב המוחלט של המקרים אין הרוכש מודע לליקויי בניה רבים שקיימים, אך אינם נראים לעין בלתי מקצועית, ובכדי לגלותם יש להביא בעל מקצוע מוסמך בעל מכשירים מחד ומאידך הליקויים מתחילים להיראות לאחר תחילת הפעלת מכלל המערכות בדירה.

חשוב לציין כי לא כל סדק בקיר הוא ליקויי בניה. לבנות דירה זה לא מתמטיקה וקיימים "חבלי לידה" לגיטימיים אך חובה על הקבלן לתקנם בהקדם האפשרי ללא גרימת נזקים נוספים לרוכש הדירה.

 

איזה בעל מקצוע צריך להביא בכדי לבחון את ליקויי הבניה בדירה חדשה?

על מנת לבחון את גודל ואיכות ליקויי הבניה בדירה חדשה יש להביא מהנדס מטעמכם בעל מומחיות במתן חוות דעת משפטיות על מנת שייבחן את הליקויים ויקבע האם הם עומדים בתקנים השונים, בהוראות החוק השונות, ואף האם הקבלן ביצע את מה שהתחייב בחוזה המכר.

 

תיקון ליקויים בעזרת בעל מקצוע פרטי ולא הקבלן

ככל והגעתם למצב שאתם מתקנים את ליקויי הבניה בדירה החדשה בעצמכם, זכרו להוגיע על כך לקבלן ולתת לו התראה של 72 שעות לפחות טרם תחילת העבודות. זכרו לצלם כל חלק בעבודה ואף את הליקוי שהתגלה (לדוגמא אם הליקוי היה צנרת פגומה יש לצלם את הצנרת הפגומה שהתגלתה לאחר הרמת הריצוף וכו').

זכרו בהיעדר אסמכתאות וראיות יהיה קשה מאוד להיפרע בהליך משפטי מהקבלן ולקבל את כל ההוצאות שנגרמו לנו בעקבות ליקויי הבניה בדירה החדשה.

 

4 ליקויי בנייה הנפוצים בדירה חדשה

  1. ליקויי בניה בדוגמת רטיבות. זכרו רטיבות לא נעצרת מעצמה אלא רק לאחר שטיפלו בה.
  2. ליקויי בניה בדוגמת פגם בריצוף- מרצפת שוקעת, מרצפת שבורה, חוסר איטום (רובה).
  3. ליקויי בניה בדמות אקסוטיקה.
  4. ליקויי בניה בדמות אינסטלציה כושלת.(ריחות ביוב, הצפות ועוד).

 

חשוב לדעת כי הפסיקה מכירה במקרים רבים בפיצויי עגמת נפש המגיעים לסובלים מליקויי בנייה בדמות רטיבות זמן רב. לאחרונה ניתן פסק דין של כב' השופט כפכפי מבית משפט השלום באשקלון אשר חייב את עמידר לשלם פיצויים בדמות עוגמת נפש בסך של כ- 100,000 ₪.

 

סובלים מליקויי בניה? הקבלן לא משתף פעולה? תביעה נגד קבלן מגישים עם עו"ד סולטן!

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

ליקויי בניה בדירה חדשה
ליקויי בניה בדירה חדשה

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader