תפריט

התיישנות תאונת דרכים

כידוע לכל תביעה אזרחית יש תקופה בה תתיישן עילת התביעה. בתביעה לקבלת פיצויים לתאונת דרכים קיימים מספר אופציות להתיישנות התביעה הן הקשורות באופן ישיר לתאונת דרכים והן הקשורות לתקופות התיישנות הקבועות בחוק.

 

האם תביעת ביטוח משפיעה על התיישנות תביעה לבית משפט?

למען הסר ספק, בכל מקום במאמר בו יהיה כתוב תביעה, הכוונה להגשת תביעה לבית משפט ולא הודעה על הגשת תביעה לחברת הביטוח. כל עוד לא הגשתם תביעה לבית משפט (הכוללת תשלום אגרה), תקופת ההתיישנות לקבלת פיצויים בגין אירוע תאונת דרכים ממשיכה להיספר, ללא קשר לזמן בו הודעתם לחברת הביטוח על האירוע התאונה.

לכן חשוב מאוד כאשר אתם בוחרים עורך דין תאונות דרכים שיטפל לכם בתיק, לבחור עורך דין בעל ניסיון אשר יתחקר אתכם על אירוע התאונה לרבות הצגת תקופות ההתיישנות הקבועות בחוק ובפסיקה.

 

תקופת התיישנות שנגמרת בשבת או שבתון

נושא נוסף אשר רבים מנפגעי תאונות דרכים ועורכי דין אינם מודעים אליו הוא שאם סוף תקופת ההתיישנות, קרי היום האחרון להתיישנות יוצא ביום שבת או כל יום שבתון אחר אזי תקופת ההתיישנות תדחה ליום העבודה הראשון שלאחר אותה שבת או אותו יום שבתון.

לגופם של דברים לאחר הקדמה קצרה, יצוין כי תקופת ההתיישנות בגין תביעת נזיקין מתיישנת לאחר 7 שנים מיום אירוע התאונה. תקופה זו תקפה גם לתביעות נזיקין לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים. משכך, על הנפגע באירוע תאונת דרכים להגיש את תביעתו לקבלת פיצויים לא יאוחר מ-7 שנים מיום אירוע התאונה.

מקרים חריגים

כאמור, לכלל ה-7 שנים ישנם מספר חריגים, אשר אם יתקיימו, תוארך תקופת ההתיישנות מעבר ל- 7 שנים.

להלן יפורטו מספר החריגים הרלוונטיים:

  1. תאונת דרכים של קטין: ספירת תקופת ההתיישנות תחל רק הגיע הילד הנפגע לגיל 18. זאת אומרת שקטין מתחת לגיל 18 יכול להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים עד הגיעו לגיל 25.
  2. מועד גילוי הנזק שנגרם לנפגע אינו מיום אירוע התאונה.
    קרי, לנפגע נגרם נזק ונתגלה הנזק רק בתקופה מאוחרת יותר ומשכך הנפגע יוכל להגיש את תביעתו 7 שנים מיום גילוי הנזק אך לא יותר מאוחר מחלוף 10 שנים.
  3. מחוסר הכרה כתוצאה מתאונה: תקופת ההתיישנות תספר מרגע שהתעורר.

קיימים חריגים נוספים ולא מנינו כאן את כלל החריגים.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

לסיכום

ככל ונפגעתם באירוע תאונת דרכים מומלץ לפנות לעורך דין התיישנות תאונת דרכים או למשרד עורך דין תאונת דרכים לקבלת ייעוץ משפטי, אשר יבחן את זכאותכם וזכויותיכם להגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים שעברתם.

עורך דין שי סולטן הינו בעל ניסון רב בתביעות תאונת דרכים.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
התיישנות תאונת דרכים
התיישנות תאונת דרכים
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader