תפריט

תביעה תאונת דרכים ברכב חונה

רבים לא מודעים לכך אך על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975 (להלן: "חוק הפלת"ד"), אירוע תאונת דרכים נחשב גם "מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו". קרי אף אם לא נעשה שימוש על ידי המבוטח ברכב החונה (שימוש כהגדרתו בחוק) אזי הוא יהיה זכאי לפיצויים בגין אירוע התאונה.

חשוב לדעת כי יש הבדל משמעותי בין רכב אשר חנה במקום אסור לבין רכב שחנה במקום מותר. ככל שמדובר בחניה אסורה החבות לפצות את הנפגע חלה על מבטחת הרכב החונה. ככל שמדובר בחניה מותרת החבות חלה על הרכב הפוגע (רע"א 1953/03 הכשרת הישוב נ` אדרי, פ"ד נח(1)817).

מנגד עולה השאלה אם הולך רגל או רוכב אופניים נתקלו ברכב חונה ללא שנעשה כל שימוש ברכב. הפסיקה קובעת שהולך רגל או רוכב אופניים זכאים לפיצוי בגין נזקי גוף רק אם הרכב שחנה, חנה במקום שאסור לחנות בו.

תביעת תאונת דרכים ברכב חונה? פנו לעורך דין!

במקרה של תאונה בה מעורב רכב חונה מומלץ לפנות לעורך דין נזיקין המתמחה בתאונות דרכים ברכב חונה ולקבל הדרכה וייעוץ מתאימים על מנת שלא לפגוע בזכויות המוקנות לנפגע על פי החוק וכדי למנוע התכחשות מצד חברת הביטוח לחבותה כלפי הנפגע.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין, תאונות דרכים ורשלנות רפואית.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

תביעה תאונת דרכים ברכב חונה
תביעה תאונת דרכים ברכב חונה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader