תפריט

טופס בל/250

רבים מנפגעי העבודה שמגיעים למשרדי, אינם מודעים כלל לעבדה כי הם יכולים לדרוש מביטוח לאומי קבלת פיצויים בגין פגיעתם בעבודה.

לעל מנת שנפגע עבודה יוכל למצות זכויותיו בביטוח לאומי, ראשית עליו למלא טופס בל 250. טופס זה חתום עליו המעסיק והוא מתאר את מצב הנפגע. ללא טופס זה לא יוכל נפגע העבודה להתקדם בשלבי הכרה וקבלת דמי פגיעה בביטוח הלאומי.

המלצתי היא למלא טופס זה רק בליווי עורך דין תאונת עבודה או עורך דין ביטוח לאומי שכן ישנו חלק בטופס המתאר את אירוע הפגיעה והתאונה. חשוב לתאר את אירוע התאונה בצורה מדויקת שכן לטופס זה יש הלכות על תביעה נגד המעסיק ככל והמעסיק התרשל. חיזוק לגרסתך הינו חתימת המעביד על טופס בל 250 שהיא חתימה חובה על הטופס.

לגבי עצמאים אזי קיים טופס בל 250 לעצמאים.לאחר שמילאתם את טופס בל 250, עליכם לגשת לקופת חולים בה אתם מבוטחים ולקבל תעודה ראשונה לנפגע עבודה. עם תעודה זו הולכים לביטוח לאומי על מנת לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי.לאחר מכן יש למלא תביעה להכרה כנפגע עבודה. תביעה זו גם מומלץ למלא בליווי עורך דין שכן לעיתים המוסד לביטוח לאומי דוחה תביעות אלו על רקע הגרסה והמסמכים המצורפים אליה.

גם על טופס זה על המעסיק לחתום ועליו לשתף פעולה. ככל והמעסיק אינו מוכן לשתף פעולה עם נפגע העבודה אזי יש ליידע על כך את המוסד לביטוח לאומי ובמידת הצורך הנדרש להגיש תצהיר על כך שפניתם למעסיק והוא אינו מעוניין לשתף פעולה עמכם.

 

לאחר הכרה כנפגע עבודה יכול הנפגע ואף צריך להגיש תביעה לנכות מעבודה כאשר בתביעה זו ככל ויוכיח הנפגע את נכותו אזי יהיה זכאי או לקצבה זמנית או לקצבת נכות לצמיתות מהמוסד לביטוח לאומי.

חשוב לזכור שבזמן קבלת קצבת הנכות הזמנית או הקבועה מותר לעבוד בכל היקף משרה ועדיין לקבל את קצבת הנכות. ככל ואינך יכול לחזור לעבודה כלל יש לפנות לעורך דין ביטוח לאומי על מנת שיגיש לך תביעת נכה נזקק וימצא את זכויותיך בביטוחים השונים.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין
  • זקוקים לעורך דין לתביעות מול ביטוח לאומי? – תנו לי להילחם עבורכם!
  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי, ביטוח לאומי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
טופס בל_250
                                                                                           טופס בל_250
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader