תפריט

עורך דין סכסוכי שכנים

רבים מאיתנו הגרים בבית משותף ובבתים דו משפחתיים מכירים את המתח אשר קיים לעיתים בין השכנים ובין הדיירים. לרוב החיכוכים בין הדיירים והשכנים הינם על סוגיות ברכוש המשותף, סוגיות הנוגעות לרכוש הפרטי, מטרד, לכלוך, מטרד מחיות מחמד, הסתרת נוף, עבירות תכנון ובניה, ליקוי בניה, רעש מזגן מהשכן, רעשים של מוזיקה ועוד.

למרבה הצער לרוב סכסוכים אלו בין השכנים אינם נפתרים במסגרת החיים במשותף ומגיעים לפתחו של בית המשפט המוסמך לכך ובמרבית המקרים מקרים אלו מגיעים להתדיינות אצל המפקחת על בתים משותפים אשר לה מוקנית סמכות ייחודית לדון בסכסוכי שכנים בבית משותף. למפקחת על הבתים המשותפים הולכים רק עם עורך דין סכסוכי שכנים.

 

סמכות המפקחת על המקרקעין והמפקחת על הבתים המשותפים

חוק המקרקעין, התשכ"ט-1969 ותקנות המקרקעין (ניהול ונישום), התשע"ב-2011, קבעו את סמכות המפקחת על המקרקעין והמפקחת על הבתים המשותפים.

מקום מושבה של המפקחת על הבתים המשותפים הינו בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) הפזורות ברחבי הארץ לפי ערים ומחוזות (תל אביב, חולון, ירושלים, באר שבע, פתח תקוה, רחובות, נצרת, חיפה, עכו, חדרה, אשדוד) כאשר טרם הגשת תביעה למפקחת על הבתים המשותפים יש לבדוק באתר של הטאבו יחד עם גוש החלקה של הבית המשותף לאיזה עיר שייך הבניין המשותף (לדוגמא- בערי ראשון לציון ישנם אזורים ששייכים ללשכת רישום מקרקעין ברחובות ויש השייכים לעיר חולון).

למפקחת על המקרקעין ולמפקחת על הבתים המשותפים הוקנו סמכויות על ידי שר המשפטים כמו של שופט בתביעה אזרחית ולעיתים הם אף לא כפופים לסדרי הדין הנהוגים בבתי המשפט בישראל על פי תקנות סדר הדין האזרחי.

 

7 סמכויות המוקנות למפקחת על הבתים המשותפים- המפקחת על המקרקעין

  1. סכסוכים הקשורים להשתתפות בעלי הדירות בהוצאות הדרושות לאחזקה תקינה וניהול הבית המשותף.
  2. סכסוכים בין בעלי הדירות לפי תקנון הבית המשותף.
  3. סכסוכים בנוגע לתמ"א 38.
  4. סכסוכים בנוגע להתאמות הרכוש המשותף לאנשים עם מוגבלויות.
  5. סכסוכים בבית משותף בכל הקשור למתקנים משותפים של הבית המשותף (מעלית, אנטנות, דוד שמש).
  6. סכסוכי הסגת גבול בין שכנים.
  7. סכסוכי נזילה ורטיבות בין שכנים.

 

משרד עו"ד לסכסוכי שכנים

שי סולטן משרד עורכי דין הינו בעל ניסיון ספציפי ובעל ניסיון רב בתביעות סכסוכי שכנים, הוצאת צווי מניעה להפסקת פגיעה ברכוש המשותף, הוצאת צווי מניעה להפסקת עבודות בנייה של שכן בבית משותף ועוד.

כמו כן משרדנו מתמחה בהגשת תביעות נגד שכנים שגרמו נזקים לדירת שכן, גרמו נזק לבניין ולרכוש המשותף, שכנים שפלשו והשתלטו על הרכוש המשותף וכל זאת תוך הכרת הפסיקה הקיימת בתחום, הכרת כלל לשכות רישום המקרקעין והתמקצעות בהגשת תביעות והתגוננות בתביעות סכסוכי שכנים הן בבית משפט השלום והן אצל המפקחת על הבתים המשותפים.

עורך דין סכסוכי שכנים מקצועי יודע להנחות את הלקוח היכן יש להגיש את התביעה לעיתים אף להגיש בקשה לפיצול סעדים.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

אין תחליף לייעוץ מקצועי

  • עורך דין שי סולטן – עו"ד לסכסוכי שכנים מזמין אתכם לפנות למשרדו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!
  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

שאלות ותשובות

סכסוכים בין שכנים הם דבר נפוץ בבתים משותפים. בין המקרים נפוצים בהם סכסוכים אלו מתרחשים ניתן למנות שימוש שאינו מוסכם בשטח המשותף (כמו למשל הרחבות בנייה), מטרדים שקיימים בבית המשותף (כמו שכן שמרבה להרעיש בדירתו, והרעש מפריע למנוחת יתר דיירי הבניין) ועוד.

הגורם שמוסמך לפי החוק לעסוק בסכסוכי שכנים ולקבל החלטות בעניינם זוהי המפקחת על הבתים המשותפים, שיושבת בלשכות רישום המקרקעין ברחבי הארץ. בסמכות המפקחת להכריע בסכסוכים בנוגע לתוכנית תמ"א 38, בסכסוכי נזילה ורטיבות בין שכנים, בסכסוכי השתתפות בהוצאות משותפות לכלל הדיירים בבית המשותף ועוד.

אם נקלעתם לסכסוך עם השכנים שלכם, ואתם לא מצליחים להגיע לידי הסכמה, תוכלו לשכור את שירותיו של עורך דין סכסוכי שכנים. עורך הדין מתמצא בכל הקשור לתחום סכסוכים אלו והתביעות שמוגשות בעקבותיהם, ויידע כיצד לטפל במקרה בצורה הטובה ביותר כדי להביא לתוצאה הרצויה עבורכם.

הליך משפטי בפני המפקחת על המקרקעין זוהי אמנם דרך פעולה יעילה ורווחת, שנועדה לפתור סכסוכי שכנים בצורה מקצועית ויעילה, אך זוהי לא דרך הפעולה היחידה. ניתן למשל להפנות את התיק להליך גישור, ושם להגיע להסכמות בין הצדדים ללא צורך בהגשת תביעה ובניהול הליך משפטי.

עורך דין סכסוכי שכנים

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader