תפריט

מיצוי זכויות רפואיות

התמודדות עם בעיות רפואיות שונות כרוכה מטבע הדברים בקשיים פיזיים – בריאותיים. בחלק לא מבוטל מהמקרים, אל קשיים אלו מצטרפים גם קשיים כלכליים, הנובעים בעיקרם מפגיעה בכושר ההשתכרות של הנפגע ובשל ההוצאות הרפואיות הרבות. בכדי להקל במעט את ההתמודדות הכלכלית, כדאי וחשוב להכיר היטב את נושא מיצוי זכויות רפואיות – מהן הזכויות המגיעות לנו? וכיצד ניתן לממש אותן? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

"העיקר הבריאות" – מימוש הזכויות הרפואיות המגיעות לנו

את המשפט "העיקר הבריאות" סביר להניח כי כולנו שמענו פעם אחת או יותר במהלך החיים ולמען האמת, ניתן בהחלט להסכים כי הבריאות היא הדבר החשוב ביותר בחיים. מטבע הדברים, תאונות, פציעות ומחלות הן חלק משגרת חיינו, כאשר מלבד ההיבט הבריאותי, מקרים אלו מותירים אותנו לא אחת להתמודד גם עם הפן הכלכלי, התמודדות הנובעת בעיקרה מהפגיעה בכושר ההשתכרות של הנפגע ומההוצאות הרפואיות הנלוות.

לפיכך, חשוב לדעת ולהכיר כי במקרים כאלו, עומדת לנו הזכויות של מיצוי זכויות רפואיות, תהליך האמור להעניק לנו בסופו של דבר פיצויים חד פעמיים או קצבאות חודשיות וזאת בעיקר מול הגופים הבאים:

 

המוסד לביטוח לאומי

כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 מחויב בתשלום ביטוח לאומי, כאשר תמורת התשלום החודשי, אנחנו מקבלים רשת ביטחון כלכלית, בין היתר למקרים כמו תאונות, פציעות ומחלות, בהתאם לתנאי הזכאות כפי שנפרט בהמשך.

 

חברות הביטוח הפרטיות

מיצוי זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי, מספק לרוב סיוע בסיסי, אשר לא תמיד מספיק בכדי לשמור על שגרת ואיכות החיים אליה הורגלנו. בהתאם לכך, אנשים רבים רוכשים פוליסות ביטוח פרטיות, המותאמות לצרכים שלהם ומעניקות לרוב כיסויים ופיצויים נרחבים יותר.

 

מיצוי זכויות רפואיות – מהם תנאי הזכאות?

תהליך מיצוי זכויות רפואיות הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, הכרוך בהגשת תביעה כנגד הגוף הרלוונטי, כאשר תנאי הזכאות לקבלת פיצויים ו/או קצבה משתנים בין גוף לגוף. כך, אצל חברות הביטוח הפרטיות תנאי הזכאות נקבעים בהתאם לתנאי הפוליסה, על סעיפיה, תנאיה וחריגיה (ולכן חשוב מאוד לקרוא ולהבין את פוליסת הביטוח ושאר המסמכים הנלווים אליה). בעוד שתנאי הזכאות למיצוי זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי נעים בעיקר סביב אחוזי הנכות שנקבעו לכם.

 

המקרים השכיחים ביותר בהם ניתן למצות זכויות רפואיות

בהתאם לסוגים השונים של המחלות, תאונות ופציעות, כך גם קיימות מגוון אפשרויות מיצוי זכויות רפואיות ובין המקרים השכיחים ביותר נמצאים:

 

נפגעי עבודה

כולנו מבלים שעות רבות מהיום בעבודה עצמה, בדרך אליה ובחזרה ממנה, ובמסגרת כל אחד מהזמנים הללו, אנחנו חשופים למקרים שונים של תאונות, פציעות ומחלות. מיצוי זכויות רפואיות של נפגעי עבודה הופך להכרחי ביותר כאשר תאונת העבודה גורמת לפגיעה בכושר ההשתכרות וכפועל יוצא מכך, לפגיעה בשגרת ואיכות החיים שלנו.

 

זכויות נכים

אנשים בעלי נכויות שונות, בין אם באופן מולד ובין אם נכות שנגרמה במהלך החיים, נאלצים להתמודד עם שגרת חיים מורכבת ומאתגרת, כאשר מיצוי זכויות רפואיות לנכים, יכול בהחלט לסייע ולהקל את ההתמודדות הזו ולכל הפחות מהבחינה הכלכלית.

 

תאונות דרכים

תאונות דרכים הפכו לצערנו לתופעה נפוצה למדי בשנים האחרונות, כשהן מותירות אחריהן נפגעים רבים. מיצוי זכויות רפואיות של נפגעי תאונות דרכים נעשה לרוב דרך חברות הביטוח הפרטיות וזאת במסגרת ביטוח החובה.

 

רשלנות רפואית

הרפואה המודרנית של ימינו נחשבת אמנם למתקדמת ביותר, אך לצערנו, תופעות של רשלנות רפואית עדיין מתקיימות ובמקרים בהם נגרמו לכם נזקים בשל רשלנות רפואית, הרי שתוכלו לפעול למיצוי הזכויות הרפואיות המגיעות לכם מול הגורם שהתרשל.

 

כיצד נקבעים אחוזי הנכות הרפואית?

שיעור אחוזי הנכות הרפואית הוא אחד הגורמים המהותיים המשפיעים על תהליך מיצוי זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי, כאשר אחוזי הנכות הרפואית נקבעים לנפגע באמצעות הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי.

הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי מורכבת משני אנשים – מזכיר הוועדה והרופא המומחה בתחום התביעה הנדון. לאחר עיון במסמכי התביעה ובתיק הרפואי של הנפגע, רופא הוועדה יזמן את הנפגע אל החדר לצורך היכרות ותשאול, לרבות בדיקות רלוונטיות והפניה לגורמים מומחים נוספים. ככלל, רופא הוועדה מסתמך על ספרים ותקנות הביטוח הלאומי בקביעת אחוזי הנכות, אך גם מתחשב במסמכים הרפואיים ובחוות דעת רפואיות ככל וצורפו.

 

ההליך המורכב של מיצוי זכויות רפואיות

במציאות אוטופית, אנשים הסובלים ממחלות, תאונות ופציעות שונות, היו אמורים לקבל את הזכויות המגיעות להם באופן מידי וללא בירוקרטיה מתישה ומסורבלת. אך המציאות כיום של מיצוי זכויות רפואיות מתנהלת קצת הפוך, כאשר הנפגע נדרש לנהל תהליך תביעה מול הגוף הרלוונטי.

בנוסף על ההיבט הבירוקרטי של התהליך, תהליך מיצוי זכויות רפואיות נחשב למאתגר למדי גם בשל הקשיים הרבים שהגופים הנתבעים מערימים בדרך למימוש הזכויות המגיעות לנו. אם זה קביעת אחוזי נכות בשיעור לא מספק או דחיית התביעה בשל אי עמידה בתנאי הזכאות, בסופו של דבר, הגופים המבטחים אינם ממהרים לשלם את המגיע לנו.

עורך דין מיצוי זכויות רפואיות

תביעת מיצוי זכויות רפואיות היא הליך משפטי לכל דבר ועניין ובכדי להקל ולייעל את התהליך, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של משרד עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום מיצוי זכויות רפואיות – משרד עו"ד שי סולטן, העוסק בתחום שנים רבות ובעל מוניטין מוכח בתחום.

במסגרת ניסיוננו רב השנים בתחום, אנחנו פועלים לחקירה והבנה מעמיקה של המקרה שלכם, באופן שיסייע לנו לבנות תיק רפואי ולבסס עילת תביעה מהימנה ומוצקה, להשגת התוצאות הטובות ביותר למקרה שלכם ולמימוש מלוא הזכויות המגיעות לכם. השירות והליווי הצמוד שמשרדנו מעניק למאות הלקוחות של המשרד, הביא אותנו להיות בין משרדי עורכי הדין המובילים בישראל בתחום מיצוי זכויות רפואיות ונשמח להעניק גם לכת את השירות המשפטי המקצועי והאיכותי ביותר.

 

שאלות ותשובות בנושא מיצוי זכויות רפואיות

תאונות, פציעות ומחלות הן לצערנו אירועים היכולים לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, בכל שלב בחיים. מלבד ההתמודדות הבריאותית – פיזית עם המצב, הרי שלמקרים אלו יש לרוב גם השלכות כלכליות, איתן ניתן להתמודד באמצעות מיצוי זכויות רפואיות, אותן ניתן לממש מול הגופים העיקריים הבאים: המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות.

מיצוי זכויות רפואיות הוא מונח המתייחס למגוון קטגוריות ומקרים, ובין המקרים השכיחים ביותר בהם ניתן למצות את הזכויות הרפואיות המגיעות לנו נמצאים המקרים: תאונות עבודה, נכויות מסוגים שונים, מקרי רשלנות רפואית ותאונות דרכים.

במציאות אידיאלית, מיצוי זכויות רפואיות היה צריך להיות תהליך מהיר ויעיל במיוחד. אך לצערנו, המציאות כיום של מיצוי זכויות רפואיות היא בירוקרטית בעיקרה ובנוסף על כך, הגופים המבטחים מערימים מגוון קשיים על המבקשים למצות את זכויותיהם, באופן המביא לתגמולים מופחתים ואף לדחיית התביעה.

בכדי למקסם ולייעל את תהליך מיצוי הזכויות הרפואיות המגיעות לנו, חשוב לפנות בהקדם לשירותיו של משרד עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום מיצוי זכויות רפואיות, כך שיוכל להעניק לנו שירותי סיוע וליווי משפטיים, שיביאו לבניית תיק רפואי ועילת תביעה מבוססת ומהימנה, להשגת התוצאות הטובות ביותר למקרה שלכם.

 

מיצוי זכויות רפואיות
מיצוי זכויות רפואיות
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader