תפריט

תביעה נגד קוסמטיקאית או מכון קוסמטיקה

מחפשים מידע על תביעה נגד קוסמטיקאית או מכון? בעמוד הבא תקראו על סוגי הרשלנות הקיימים, על מה ניתן לתבוע, הצלחות המשרד בנושא, ועוד. כל זאת ועוד במאמר הבא שלפניכם.

בשנים האחרונות התרחבו שירותי טיפולי הקוסמטיקה ומספר לא מבוטל של מכוני קוסמטיקה החלו לתת אף שירותי טיפול בתחום האסתטיקה. טיפולי קוסמטיקה החלו במתן טיפולים לעור המטופל ולאחרונה החלו לבצע מכוני קוסמטיקה ומרפאות אסתטיקה אף טיפולים אסתטיים כגון הזרקת בוטוקס, חומר אלרגני, הצרות היקפים, המסות שומן בטכנולוגיות מתקדמות ועוד.

 

חשוב לדעת כי טיפול קוסמטי יש לבצע על ידי מי שהוכשר לכך. ככל ונפגעת מטיפול אצל קוסמטיקאית או במכון אסתטיקה (לדוגמא אמריקן לייזר, פרופורציה, נטוראפיל ועוד) קיים סיכוי לא מבוטל כי הנך זכאי/ת לפיצוי כספי בגין הנזקים אשר נגרמו לך.

 

תביעה נגד קוסמטיקאית – הפרת חובת הזהירות

מניסיון משרדנו, טיפולים כושלים בתחום האסתטיקה והקוסמטיקאיות נובעים מהתרשלות בטיפול תוך הפרת חובות הזהירות הכתובות בפקודת הנזיקין. לדוגמא- המטפל אינו יודע להפעיל את המכשיר או להשתמש בחומר הרפואי על פי ההנחיות. המטפל מתחזה לבעל מקצוע בעל הכשרה אחרת ממה שהוכשר בפועל.

מיותר לציין, כי על המטפל במכון הקוסמטיקה או במרפאת האסתטיקה להסביר למטופל אודות הסיכונים הכרוכים בטיפול, הסיכויים? משך הטיפול? כאשר רק לאחר הסבר מפורט למטפלל והסכמה מדעת של המטופל לבצע את הטיפול, צריך לגשת המטפל לביצוע הטיפול הקוסמטי.

חובה זו מעוגנת בחוק ונקראת הסכמה מדעת. בשונה לרופאים, אשר לרוב מעניקים טיפולים רפואיים במצבי חירום או בדחיפות, קוסמטיקאיות ומרפאות אסתטיקה אינם פועלות במצבי חירום ומשכך חל על הטיפולים אשר מתבצעים חובת אחריות מוגברת וזהירות מוגברת על המטפלים.

 

רשלנות בטיפולי הסרת שיער

בשנים האחרונות תחום הסרת השיער צבר תאוצה והיום כל מכון קוסמטיקה שני או שלישי מציע טיפולי הסרת שיער הן לנשים והן לגברים. עוד עולה, כי מדי יום ממוצאות שיטות שונות להסרות שיער ו/או כתמי פיגמנטציה מגוף האדם לרבות הסרת שיער על ידי שעווה שהיא השיטה "המיושנת", הסרת שיער על ידי אינפרא אדום, הסרת שיער בלייזר ועוד.

משרדנו הגיש לאחרונה תביעה כנגד אמריקן לייזר בגין כוויות ונזקים גופניים שנגרמו ללקוחת משרדנו בגין טיפול הסרת שיער שכשל וגרם כוויות ושלפוחיות רבות ללקוחת משרדנו. אמריקן לייזר התרשלה בכך שעל אף שבאחד מהטיפולים ללקוחה נגרמה כוויה המשיכה אמריקן לייזר בטיפולים נוספים והחמירה את מצב הכוויות ונזקי הלקוחה.

מאידך, לאחרונה הוגשה תביעה על ידיד משרדנו נגד אמריקן לייזר בגין צמיחת שיער יתר בפנים של לקוחת משרדנו. גם כאן אמריקן לייזר לטענתנו התרשלו בכך שלא חבו חובת זהירות מוגברת ותביעה זו מתבררת כיום בבית המשפט.עינינו הרואות כי כל קוסמטיקאית או מכון יופי חייב להזהיר את המטופל כי הטיפול בלייזר עלול לרבות לנזקים בעור, לתופעות לווי וכן לכאב וסבל.

הפרתה של החובה לספק למטופל את המידע הדרוש, האם לבחור בהליך רפואי, זה או אחר, עשויה, היא לכשעצמה, להעמיד למטופל, זכות לפיצויים, בעילה של רשלנות. לאחרונה, השיג משרדנו פיצוי בסך של 65,000 ש"ח לאישה בעל גוון עור בהיר אשר טיפול במכון קוסמטיקה גרם לה לסימנים וכתמי היפרפגמנטציה בעכוז.

 

  • למשרדינו נסיון מוכח בתביעות מסוג זה.
  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח ונזיקין, רשלנות רפואית ובמשפט מסחרי.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
תביעה נגד קוסמטיקאית או מכון קוסמטיקה
תביעה נגד קוסמטיקאית או מכון קוסמטיקה

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader