תפריט

שכן סירב לתקן רטיבות – מהן ההשלכות

רטיבות יכולה לגרום לנזקים רבים לחפצים, קירות, רצפות ותשתיות הדירה, לכן חשוב מאוד להיות עירניים לסימנים מקדימים המעידים על נזילות ורטיבויות. המקרים המסובכים ביותר הינם מקרים בהם מקור הרטיבות מגיע מאחד השכנים וכאשר השכן מסרב לתקן את הרטיבות. שכן סירב לתקן רטיבות – מהן ההשלכות?

 

מהם הנזקים שנגרמים כתוצאה מרטיבות?

נזק של רטיבות יכול להיות רב ושונה, החל מקילוף הצבע בקירות, התנפחות של מוצרי עץ צמודי קיר, הופעת עובש ועד לנזק לתשתיות החשמל של הדירה. נזקים אלו יכולים להיות מטרד בלבד אך, הם עשויים להיות גם פגיעה משמעותית מאוד בבריאות, ברכוש ובדירה עצמה ולכן חשוב מאוד לטפל בנזילות ורטיביות בהקדם.

 

מה עלינו לעשות אם שכן סירב לתקן רטיבות?

במידה ומקור הנזילה הינו מהשכן וזה מסרב לתקן את הרטיבות, אתם עשויים לסבול מהנזקים לאורך זמן והנזק עשוי להחמיר ולגרור פגיעה משמעותית בנכס שלכם או ברכוש שלכם. לכן, במקרים בהם פניתם לשכן וזה מסרב לתבצע את התיקונים הנדרשים אתם יכולים להתחיל בפנייה לגורמים משפטיים שונים שתפקידם להגן עליכם במקרים מהסוג.

ראשית ניתן לפנות לוועד הבית או לאגודה לתרבות הדיור. לשני גופים אלו אין יכולת משפטתית לחייב את השכן לבצע תיקונים או להעניק לכם פיצוי בגין הנזק שנגרם לכם, אבל הם עשויים להפעיל עליו לחץ שיכול לאפשר לכם לסיים את הסוגייה במהירות.

קבלת פיצוי כספי דרך בית המשפט

במידה והפנייה דרך גורמים הביניים אינה מועילה, ניתן לפנות לבית המשפט לצורך הגשת תביעה על הנזקים שנגרמו. שימו לב, כי לבית המשפט יש סמכות להעניק לכם פיצוי כספי בלבד בגין הנזק שנגרם, אך אין לו כל סמכות לחייב את השכן לבצע את התיקונים הדרושים.

על כן כאשר פונים לבית המשפט חשוב לזכור לפנות לבית המשפט רק לאחר סיום הליך התיקון – הסיבה לכך מגיעה מהעובדה שאינכם יודעים אילו נזקים עתידיים אתם עשויים לגלות ולהידרש לתיקונם. נוסף לכך, אינכם יודעים אם תדרשו לבצע את התיקון המלא לבדכם או שמא בסופו של דבר השכן יבצע את התיקונים. כל אלו יכולים לשנות משמעותית את גובה הפיצוי שמגיע לכם.

 

פנייה למפקח על הבתים המשותפים

אומנם פיצוי כספי יכול לתרום לכם מאוד לתיקון הבעיות וההשלכות שנגרמו לכם כתוצאה מהרטיבות והסירוב של השכן לתקן את הרטיבות, אך הנזק צפוי להמשיך להצטבר כל עוד השכן לא יתקן את הנזק. לצורך כפייה של תיקון מהסוג ניתן לפנות למפקח על הבתים המשותפים אשר מתפקידו לדרוש מהשכן על ידי הגשת צו עשה, לבצע את התיקונים הדרושים.

 

אל תבצעו את התהליך לבד – פנו לאנשי מקצוע

חשוב לדעת, כי במקרים בהם שכן סירב לתקן רטיבות ההשלכות יכולות להיות חמורות הן מבחינת הנזק שיגרם לכם והן מבחינת הצורך לפנות להליכים משפטיים, לכן חשוב לעשות את התהליך בליווי של עורך דין המתמחה בתחום ויכול לסייע לכם לאורך התהליך כולו ועד לתיקון הרטיבות וקבלת הפיצויים.

 

שאלות ותשובות בנושא שכן סירב לתקן רטיבות – מהן ההשלכות

באופן עקרוני כן, מדובר בשטח הבית הפרטי שלו והוא יכול לסרב לתקן. אך, במקרים אלו והיות ומדובר על נזק שיכול להשפיע על דיירים נוספים ניתן לכפות עליו לבצע את התיקונים הדרושים.

במקרים בהם שכן סירב לתקן רטיבות ניתן לפנות למפקח על הבתים המשותפים לצורך הוצאת צו עשה אשר ידרוש מהשכן לתקן את הנזק ואת מקור הנזילה. נוסף לכך, ניתן לפנות לבית המשפט לצורך קבלת פיצויים בגין הנזק.

ישנן כמה סוגיות הקשורות לתיקון הנזילה באופן עצמאי. ראשית לעיתים אין לכם גישה למקור הנזילה ולגורם לרטיבות, כך שאתם עשויים להתקל בבעיה בתיקון. נוסף לכך, לעיתים בית המשפט עשוי להעניק לכם פיצוי מוגדל לכיסוי העלויות ועוגמת הנפש שנגרמה לכם מהצורך לתקן בעצמכם את הנזילה.

החוק בישראל אינו מחייב לפנות לעורך דין במקרים של סירוב של שכן לתקן רטיבות. אך, במקרים אלו לרוב אתם תדרשו להגיע לערכאות משפטיות ופנייה לעורך דין תקל על התהליך ותאפשר לכם לקבל את כל זכויותיכם בצורה טובה הרבה יותר. למידע נוסף, לחצו כאן.

שכן סירב לתקן רטיבות - מהן ההשלכות
שכן סירב לתקן רטיבות – מהן ההשלכות
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader