תפריט

תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש

אם חיפשתם עורך דין המתמחה בטיפול במקרים של נזילות ונזקי צנרת לרכוש, ניתן להניח כי ביתכם או בית העסק שלכם, נפגע מנזקי מים הכוללים רטיבות, טפטופים, הצפות, עובש, התקלפות של הצבע על הקיר, התנפחות של הקירות, הרס של תכולת הבית, או כולם גם יחד.

לכן במסגרת סקירה זאת נסביר באילו מצבים יש מקום להגיש תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש לשם קבלת פיצוי, כנגד מי התביעה תוגש ומה התהליך הכרוך בכך.

 

באילו מצבים יש לשקול את האפשרות להגשת תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש?

נזילות ונזקי צנרת לרכוש ולמבנה, הינם מפגעים שכיחים למדי שנגרמים בעקבות תקלות שונות באינסטלציה של המבנה, ובכלל זה בלאי של תשתיות, פיצוצים, חורים או סדקים בצינורות ביוב או בדודי מים, חדירה של מים מדירת סמוכה דרך הקירות או התקרה, אגירת מים תחת הריצוף, בקירות או בשירותים, ועוד. כל אלו נוטים לגרום לרטיבות של הקירות, התקרה ו/או הרצפה בנכס, פגיעה ברכוש שבתוכו, עובש ונזקים נוספים. 

במידה ואתם סובלים מחלק מהנזקים הללו או מכולם גם יחד, יש מקום לשקול את האפשרות להגשתה של תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש, על מנת לקבל פיצוי כספי על התיקונים שלהם תזדקקו כדי להשיב את המצב לקדמותו. בשורות הבאות נסביר כנגד מי ניתן להגיש תביעה מהסוג הזה ומי אחראי לכיסוי עלות התיקון ולפצותכם בגין הנזקים לרכושכם.

כנגד מי אמורים להגיש תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש?

הנושא הראשון שחשוב לבדוק במקרי נזילות ונזקי צנרת לרכוש הינו מהו מקורם של הנזקים האמורים. זהו הבסיס לקביעת זהותו של הגורם האחראי לכסות את עלות התיקון של המפגע בנוסף לתשלום פיצוי כספי לניזוקים. מקורם של נזקי צנרת ונזילות עשוי להיות בדירתו של הניזוק עצמו, אך באותה מידה עלול להיות גם בדירת השכנים, בתשתיות המשותפות לבניין כולו שבאחריותו של ועד הבניין או בתשתיות הצנרת הציבוריות שבאחריותה של הרשות המקומית.

אם יש ברשותכם ביטוח דירה, תוכלו גם לפנות לחברת הביטוח שלכם על מנת לבדוק על מי מוטלת האחריות לתיקון הנזקים. במקרים כאלו, חברות הביטוח לרוב שולחת שרברב שעובד בהסדר עימן כדי לאתר את מקור הנזילה ולתקן אותה. הבעיה היא שבחלק נכבד מן המקרים אנשי המקצוע שחברות הביטוח עובדות עמם אינם מיומנים דיה לביצוע המשימה, למעט במקרים שבהם ביטוח הדירה כולל הרחבה המכסה הזמנת שרברב פרטי.

אולם מאחר ואיתור מקור המפגע עלול להיות מאתגר ולא פחות מכך – גם חיוב הגורם שהנזילה מקורה בשטחו, לתקן את המפגע (תיקון שעלותו יכולה להגיע גם לסכום של מאות אלפי ש"ח במקרים מסוימים) – חשוב ביותר לפנות לעזרה משפטית  של עורך דין נזיקין המתמחה בטיפול בתביעות הנוגעות לנזקי צנרת ומים לרכוש.

בהמשך למורכבות הזו, נותרת תלויה ועומדת גם השאלה – מי אמור לפצות את הניזוקים בגין הפגיעה במבנה ותכולת הדירה, ובמקרים חמורים יותר – גם בגין הפגיעה בבריאותם של הדיירים בנכס שנפגע מנזקי המים? לעיתים מתעורר הצורך גם בדיור חלופי למשך תקופת התיקונים של הרטיבות בדירה. לשם קבלת פיצוי כספי הולם בגין כל ההוצאות הכרוכות בשיקום הדירה לאחר הנזילה, כדאי אם כן לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי מים וצנרת.

 

מה חשוב לעשות לפני שמגישים תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש?

לקראת הגשת תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש חשוב ביותר לתעד כל דבר שנוגע למפגע ולנזקים שנגרמו בגינו. למשל: לצלם את המוקדים שנפגעו מהרטיבות, את הרכוש שניזוק, את המקור לדליפה וכל סוג של נזק שספגתם בעקבות הנזילה בביתכם או בעסק שלכם. 

בנוסף, אם יש לכם ביטוח דירה, עליכם להודיע לחברת הביטוח שלכם בהקדם האפשרי על נזקי הצנרת או הנזילה. גם את התקשרותכם עם חברת הביטוח חשוב ביותר לתעד במלואה, בין שנעשתה טלפונית, בכתב או פרונטלית. 

לכל אורך התהליך הקפידו גם לשמור על כל הקבלות והחשבוניות שקיבלתם עבור הוצאות הטיפול בנזקי המים, כולל: חוות דעת משמאים, קבלות מבעלי מקצוע כמו שרברבים, וכן הוצאות נלוות שנדרשתם להוציא בנוסף להוצאות הטיפול בנזק המרכזי. למשל, עלות דיור חלופי, הוצאות לתיקון הנזקים לתכולת הדירה או להחלפת הרכוש הניזוק ועוד.

לבסוף, הקפידו לפנות ללא דיחוי לעו"ד המתמחה בנזקי צנרת. גם אם נזקי המים טופלו לכאורה, עדיין ייתכן כי תוכלו לקבל פיצוי כספי בגין הוצאותיכם ונזקיכם בליווי משפטי הולם. זאת בפרט אם נתקלתם בקשיים במימוש זכויותיכם מול חברת הביטוח שלכם, מול השכנים שהנזילה מקורה בדירתם, מול ועד הבית או מול הרשות העירונית. הדבר רלוונטי גם באם לא הצלחתם לאתר את הגורם האחראי לטיפול במפגע ותשלום פיצוי בגין נזקיכם.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

התהליך הכרוך בהגשת תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש 

לאחר שפניתם לעורך דין לנזקי צנרת, אלו הם הצעדים שתידרשו לנקוט בהם לשם קבלת פיצוי הולם:

  1. פניה לאנשי מקצוע לשם גילוי מקור הנזילה, והגדרת אופי התיקון הנדרש לייבוש הרטיבות בדירתכם. 
  2. בדיקה של זכויותיכם הביטוחיות בעזרת עורך דינכם במסגרת ביטוח הדירה שלכם ושל הגורם האחראי לטיפול במפגע. 
  3. הגשת תביעה לקבלת "צו עשה" לשם חיוב הגורם הרלוונטי לביצוע התיקון.
  4. אומדן הנזקים הנותרים בדירתכם לאחר שמקור הנזילה תוקן והרטיבות יובשה, והעלות הכרוכה בתיקונם. 
  5. הגשת תביעת נזיקין לקבלת פיצוי כספי בגין הנזילה ונזקי הצנרת שנגרמו לדירתכם, כנגד המזיקים או חברת הביטוח שלהם. 

שימו לב: היה ומקורה של הנזילה היא ברכוש שבאחריותו של צד שלישי (דירת השכנים, ועד הבית המשותף, או הרשות המקומית) ויש בבעלותכם ביטוח דירה משלכם, עדיין תוכלו לתבוע את החברה המבטחת את דירתכם במקום לתבוע ישירות את המזיקים. כך חברת הביטוח שלכם תדאג לשלם לכם בגין נזקיכם ובתורה תתבע את המזיקים או את חברת הביטוח שלהם כדי לכסות את הוצאותיה.

 

בשורה התחתונה

עינינו הרואות, כי הטיפול בנזקי צנרת לרכוש אינו פשוט מעיקרו ומחייב בקיאות מקצועית ומשפטית כאחד. לכן בבחירת עו"ד לטיפול בנזקי מים חשוב לוודא מראש כי עורך הדין עובד בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע מוסמכים ומנוסים וכי בעצמו יש לו ניסיון מקצועי ענף בטיפול משפטי בתיקים של נזקי מים – גם מול ועדי בית ושכנים וגם מול חברות הביטוח. 

 

שאלות ותשובות נפוצות בנושא תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש

להלן שאלות ותשובות נפוצות שעולות לעיתים מזומנות בהקשר להגשת תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש:

נזילות ונזקי צנרת מהווים מפגע תברואתי, כלכלי ורכושי כאחד שמשבש את שגרת החיים התקינה שלנו בביתנו. מאחר והטיפול בבעיות מסוג זה אורך זמן לא מבוטל, קיים הסיכון לפגיעה נוספת ברכוש, בשגרת היומיום ובבריאות הדיירים במבנה. לכן חשוב לפעול בנושא ללא דיחוי. 

כאשר מחפשים עו"ד לנזקי צנרת, יש לוודא כי מולכם עומד איש מקצוע מורשה המתמחה בתחום הנזיקין כמו גם בדיני ביטוח. עורך הדין המלווה את הטיפול בנזקי המים בביתכם נדרש להכיר מקרוב את אופיים של סוגי הנזקים השונים בצנרת, לצד התקדימים המשפטיים בנושא פיצוי הניזוקים וההלכה הפסוקה בבתי המשפט והחלטות הממונה על הבתים המשותפים במקרים דומים.

כשנדרש סיוע משפטי בקבלת פיצוי בגין נזקי צנרת ונזילות, בין שמדובר בפיצוי מהשכנים שלכם, מוועד הבניין או מהרשות המקומית שמקור הנזילה זוהה בתשתיותיה, יש לפנות לסיוע מעו"ד לנזקי צנרת שיוכל לסייע לכם לשקם את ביתכם ואת רכושכם בהקדם האפשרי. 

במרבית המקרים, כשפונים לחברת הביטוח המבטחת את הדירה הניזוקה בביטוח דירה, היא שולחת שרברב העובד מולה בהסדר. אך מאחר ורמת המיומנות של בעלי המקצוע שחברות הביטוח שולחות למבוטחים, לעיתים רחוקה מלהיות מספקת, עדיף לעיתים לעבוד עם שרברב פרטי.

 

תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש
תביעה בגין נזילות ונזקי צנרת לרכוש
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader