תפריט

תביעת שכן על נזילה

מעוניינים בתביעת שכן על נזילה? קראו עכשיו את המדריך להגשת התביעה ולימדו עוד על נזקים מהנזילה, שכן סרבן, סוגי התביעות השונות, ועוד. כל זאת ועוד, במדריך הבא שלפניכם. נזילה מהשכן עשויה לגרום לנזקים רבים בביתכם – רטיבות, עובש וכיוצא באלו. אולם, נזילה בבית של השכן שגרמה לנזקים בביתכם אינה בעייתכם הבלעדית, ויש לכך פתרונות שיסייעו לכם להתמודד עם המצב הלא נעים.

במידה והשכן אינו מסכים לבקשתכם לתיקון הנזילה בביתו, באפשרותכם לפנות למפקח על המקרקעין שיחייב את השכן המזיק לתקן את הנזילה ואף לפצות אתכם בעד הנזקים שגרם לכם. יתרה מכך, במידה ודירתכם מבוטחת בביטוח דירה – תוכלו לקבל פיצוי ביתר קלות. ביתכם ניזוק בעקבות נזילה מן השכן? כדאי שתקראו.

 

תביעה נגד שכן בעקבות נזילה – מה ניתן לעשות

נזילה עשויה לגרום לנזקים רבים ואף, לעתים, קשים אצל השכן אליו מגיעה הרטיבות. יתרה מכך, ככל שהנזילה תוזנח ולא תטופל כראוי במשך זמן רב יותר, כך יגברו הנזקים. על כן, יש צורך הן בהפסקת הנזילה כדי למנוע את המשך הרטיבות וכן, שהשכן שהנזילה נגרמה בתחום ביתו יפצה את השכן שנפגע מהרטיבות על הנזקים שנגרמו לו.

 

נזילה מן השכן – לא גזירת גורל

נזילה מן השכן איננה גזירת גורל שהינכם צריכים להתמודד עם השלכותיה לבדכם – אחריותו של השכן שהנזילה התרחשה בתחום ביתו לתקנה ואף לפצות אתכם בגין הנזקים שנגרמו לכם בעקבות הנזילה.

 

סעדים לנזקים בגין נזילה מן השכן

ראשית, כאשר מדובר בתביעה בעקבות נזילה, יש לדאוג כי הנזילה תפסיק. על כן, במידה והשכן אינו מטפל כראוי בתיקון הנזילה, יש להגיש כנגדו צו עשה לתיקון הנזילה. לא זו אף זו, משום הנזקים שגרמה הנזילה בדירתו של השכן הנפגע, יש לעתים גם צורך בקבלת סעד כספי שלמעשה יחייב את השכן בנשיאה בעלות תיקון הנזקים שנגרמו לדירה.

נזילה מהשכן גרמה אצלכם לרטיבות ונזקים – הזמינו איש מקצוע

תביעה נגד שכן בעקבות נזילה בביתו מצריכה פעולה נכונה ומהירה. על מנת שתוכלו להוביל לכך שהשכן יפצה אתכם בגין הנזקים שנגרמו לכם, רצוי מאוד כי תתעדו, כבר החל מן הרגע הראשון, את הנזקים שנגרמו לכם בעקבות הנזילה. על כן, כדאי לשקול ברצינות, כבר מן ההתחלה, להזמין אל ביתכם איש מקצוע שיחווה חוות דעת על מצב הנזקים וכן, קבלת הצעת מחיר לתיקון הנזקים שנגרמו בעקבות הנזילה והרטיבות.

 

לפני תביעת שכן על נזילה – פנו אל השכן

במידה ואיש המקצוע שהזמנתם לביתכם סבר כי נזקי הרטיבות מקורם בנזילה מהשכן שלכם, הדרך הטובה ולמעשה, אף המהירה והיעילה ביותר היא פניה מנומסת ונעימה אל השכן שלכם. הלכה למעשה, יתכן שאינו מודע לנזילה ולרטיבות שפוגעות ברכושכם ועל כן, לא עשה עם כך דבר. על מנת שחילופי הדברים יהיו מתועדים ככל האפשר, רצוי כי הפניה תיעשה בכתב או לחלופין באופן אלקטרוני – SMS, וואטסאפ וכיוצא באלו.

 

מה קורה אם השכן מסרב לטפל בנזילה

במקרים מצערים בו השכן אינו נוהג באופן הגון וישר ומסרב לטפל בנזילה בביתו שמסבה לכם נזקים, עולה הצורך בהגשת תביעה למפקח רישום המקרקעין. כמו כן, יש לציין, כי רצוי מאוד כי הפניה תיעשה בסיוע עורך דין המתמחה בדיני נזיקין. עורך דין מומחה בתחום יוכל לדעת מהם המסמכים הרלוונטיים ביותר להגשת התביעה וכן, כיצד יש להתנהל במסגרתה על מנת להגיע לתוצאות מיטביות.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

תביעה למפקח על המקרקעין

תביעה למפקח על המקרקעין נצרכת כאשר אין שיתוף פעולה מטעם השכן שמקור הנזילה הוא בביתו.

 

תביעה לצו עשה

תביעה לצו עשה נצרכת בכל אותם מקרים בהם השכן, שמקור הנזילה הוא בביתו, מסרב לתקן את הנזילה. הלכה למעשה, גם הסכמה לתיקון על ידי השכן אך השתהות על פני זמן לא סביר עשויה להצדיק פניה אל הוצאת צו עשה. הלכה למעשה, כאשר תגישו בקשה לצו עשה מטעם המפקח לרישום המקרקעין, יישלח מומחה מטעמו על מנת לוודא כי מקור הרטיבות הוא בדירת השכן שלאחריה, יינתן צו העשה שיחייב את השכן לתקן את הנזילה בביתו.

 

תביעה לקבלת פיצוי על הנזקים

לא זו אף זו, במידה ונגרמו נזקים בביתכם עקב הנזילה, יפסוק המפקח על המקרקעין פיצויים על ההוצאות שיצטרכו בתיקונם. תביעה לפיצוי כספי על ההוצאות הדרושות בתיקון הנזקים שנגרמו עקב הנזילה מומלץ להגיש לאחר שתוקנה הנזילה במלואה. עיתוי זה יאפשר לכם לעמוד על מירב הנזקים שנגרמו לכם, ולא רק על הנזקים שנגרמו בזמן שהנזילה הייתה אקטיבית.

 

הקטינו את הנזק

במידה וביכולתכם לתקן את הנזקים שנגרמו בדירתכם באופן סביר על מנת שלא יחמירו עוד, כדאי לכם לעשות זאת. בתי המשפט אינם מחבבים תובעים שיכלו להקטין את הנזק שנגרם להם אך לא עשו כן. כמובן, שהניזוק צריך להקטין את הנזק כאשר הוא יכול לעשות זאת באופן סביר ולא כאשר הוא נדרש להרים וגבעות.

 

תעדו את הנזקים

במידה והינכם מחליטים להקטין את הנזק שנגרם לכם עד הגעה אל הפתרון, הינכם חייבים לתעד את הנזקים שנגרמו לכם טרם תיקונם. תיעוד יכול להיעשות, בין היתר, באמצעות שמירת הקבלות על התיקונים שבוצעו באזור הרטיבות וכו'. את הקבלות הללו, יוכל התובע, בבוא היום, לצרף לכתב התביעה נגד השכן שמסרב לפצותו כהוכחה לגובה ההוצאות שנדרש אליהן עקב הנזקים שנגרמו לו.

 

נפגעי נזילות מהשכן בעלי פוליסת ביטוח דירה

במידה ויש לכם ביטוח דירה, מומלץ כי תפנו מיד לחברת הביטוח בה אתם מבוטחים. תביעה לחברת הביטוח תאפשר לכם לקבל פיצוי לנזקים שנגרמו עקב הנזילה בבית השכן שלכם. מסלול זה יהיה פשוט יותר עבורכם, שכן במקום לפנות אל השכן המזיק שאינו משתף פעולה בעצמכם לצורך קבלת פיצוי, תעשה זאת חברת הביטוח שלכם במקומכם. פיצוי מחברת הביטוח עשוי להיות אף גבוה יותר מאשר הפיצוי אותו תקבלו במסגרת התביעה.

 

קבלו סיוע מעורך דין המומחה בדיני נזיקין

אולם, גם במידה והינכם בוחרים לפעול באפיק תביעת חברת הביטוח שהינו, באופן כללי, פשוט יותר מאשר הליך תביעה ישירה של השכן המזיק, יתכן וכדאי שתשקלו, בכובד ראש, את אפשרות שכירת שירותיו של עורך דין המומחה בדיני נזיקין.

לעתים, חברת הביטוח, משום היותה גורם עסקי שמעוניין להיות רווחי ככל הניתן, תעדיף לשלם כמה שפחות פיצויים ואף, לעתים, תבקש לדחות את תביעתכם. במצב עניינים שכזה, קבלת ייעוץ וליווי משפטי מטעם עורך דין מומחה בתחום דיני הנזיקין עשוי להטות את הכף בין פיצוי נמוך לגבוה ובין אי קבלת פיצוי לקבלת פיצוי הוגן.

 

תביעת שכן על נזילה – אל תתמודדו לבד

נזילה מן השכן היא לא גזירת גורל שהינכם נדרשים להתמודד עמה לבד. משום שהנזילה נגרמה בביתו של השכן, האחריות על תיקונה היא באחריותו וכן, גם הנזקים שנגרמו לביתכם בעקבות הנזילה. עורך דין המומחה בדיני נזיקין יוכל לייצגכם נאמנה בתביעה מול שכן המסרב לתקן את הנזילה בביתו הן בחיובו בתיקון הנזילה והן בחיובו בפיצוי על הנזקים שנגרמו לכם.

יחד עם זאת, יוכל עורך דין מטעמנו לייצגכם בהליך מול חברת הביטוח בעניין הנזקים שנגרמו לדירתכם בעקבות הנזילה.

 

שאלות ותשובות בנושא תביעת שכן על נזילה

כאשר ישנה נזילה, האחראיות לתיקון שלה הינה לבעלי הדירה ממנה היא מגיעה. המשמעות הינה, שאם לשכן שלכם יש נזילה והיא גורמת לנזק אצלכם בבית זוהי האחראיות של השכן לתקן את הנזילה וכן לפצות אתכם בדבר הנזק שנגרם לרכושכם כתוצאה מהנזילה המדוברת.

השלב הראשון בכל הנוגע לסכסוכים עם שכנים הינו לפנות אליהם בצורה של נועם. במידה והשכן מסרב לבצע את התיקון ניתן לפנות למפקח על הבתים המשותפים אשר יכול להגיש לשכן צו עשה שיידרוש ממנו לבצע את התיקונים הנדרשים. נוסף לכך, ניתן לפנות לבית המשפט בתביעה לקבלת פיצוי בגין הנזק.

כיום ישנם מכשירים רבים אשר יכולים לאתר נזילות דרך הקירות והרצפות. לצורך כך נדרש להזמין מאתר נזילות מומחה אשר יבדוק את האזור בשימוש באמצעיים הטכנולוגיים הדרושים. בסיום עבודתו מאתר הנזילות יעניק לכם דו"ח שיכלול בתוכו את כל הפרטים בגין מיקום ומקור הנזילה.

חשוב מאוד לפנות לעורך דין כבר בשלב בו השכן מסרב לתקן את הנזילה. זאת משום שבשלבים הבאים תדרשו בליווי וייעוץ משפטי וזאת כדי לאפשר לכם לצמצם נזקים ולמנוע נזקים חמורים יותר ולקבל את הפיצוי שמגיע לכם על הנזק שנגרם.

תביעת שכן על נזילה
תביעת שכן על נזילה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader