תפריט

תביעה בגין נזקי מים לרכוש

תקלות צנרת בבית או בעסק, עלולות להוביל לנזקי מים לרכוש, שהם מפגע בעייתי מאין כמוהו. לא זאת בלבד שדליפות בצינורות המים מובילות להוצאות מים מנופחות – אלא שעצם הרטיבות והלחות כשלעצמן, נוטות לגרום לנזקי מים כבדים לקירות, ובכללם הצטברות של עובש ואף להצפות.

על מנת שנהיה מכוסים כלכלית מפני נזקים מסוג זה, חשוב ביותר לבטח את עצמנו בפוליסת ביטוח מתאימה ולדעת איך מגישים תביעה בגין נזקי מים לרכוש, במידה ומתעורר הצורך.

 

איזו פוליסת ביטוח מאפשרת הגשת תביעה בגין נזקי מים לרכוש?

בכל הנוגע להגשת תביעה בגין נזקי מים לרכוש, ישנם סוגים שונים של פוליסות ביטוח שעשויות לספק לכם כיסוי מתאים:

 

ביטוח מבנה

כאשר בעל דירה או בית לוקח משכנתא, החוק בישראל מחייב אותו לבטח את הנכס שלו בביטוח מבנה. פוליסת ביטוח מבנה נועדה לכסות נזקים מבניים שונים בבית, ובכללם: נזקים ברצפות, נזקים בתקרה, נזק לקירות הבית, או פגיעה בכל אלמנט המחובר לקירות כגון חלונות, דלת, שטיח מקיר לקיר, וכיוצא באלו. כאשר אחד מהאלמנטים הנ"ל נפגע בשל נזקי מים למבנה, ביטוח מבנה אמור ככלל לכסות את ההוצאות הכרוכות בתיקון הנזקים.

 

ביטוח תכולה

בשונה מביטוח מבנה, פוליסת ביטוח תכולה, נועדה לכיסוי נזקי רכוש הנוגעים לחפצים ואביזרים הנמצאים בתוך הדירה או הבית – ללא קשר לגודלם. לכן ניתן להגיש תביעה בגין נזקי מים לרכוש שאינו חלק מהמבנה עצמו, ולקבל פיצוי בגין הנזקים שנגרמו למטלטלין בבית.

 

ביטוח לתקלות בצנרת

קיימים 2 גורמים שכיחים לנזקי מים לרכוש: תקלות צנרת או נזקי מזג אוויר. נזקי מים לרכוש שנובעים מתקלת צנרת, הם כאלו הנגרמים בעקבות פיצוץ או דליפה בצינור מים במבנה, אשר גורמים להצפה או רטיבות. לעומת זאת, נזקי מים הנגרמים בעקבות פגעי מזג אוויר מתבטאים בדרך כלל בחדירת מי גשם ומשקעים מסוגים אחרים לחלל הבית או העסק, בשל בעיות שונות באיטום.

גם נזקים מסוג זה גורמים לרטיבות במבנה ובמקרים אחרים גם להצפה. אף שרוב ביטוחי המבנה והתכולה מכסים נזקי מים לרכוש שנגמרים ממפגעי מזג האוויר, לא כולם מכסים נזקי מים לרכוש שנגרמו בשל בעיות בצנרת. לכן קיים ביטוח ייעודי לנזקי צנרת.

 

ביטוח צד ג'

בשל אופיים הנוזלי של המים, אחת הבעיות העיקריות בנזקי מים היא בעצם נטייתם להתפשט. לכן נזקי מים לרכוש אינם נקודתיים בדרך כלל, ויכולים לעבור מאזור לאזור בבית ואף להגיע לדירות או לבתי עסק סמוכים. במצב בו בשל התפשטות נזקי מים שמקורם בנכס שלכם, נגרמים נזקים גם לשכנים שלכם, אתם כבעלי הנכס, אחראיים לכיסוי הנזק שלהם וחשופים להגשת תביעות על ידי שכניכם וחברת הביטוח שמכסה אותם.

חשוב לדעת כי גם אן אתם מבוטחים בביטוח לתקלות צנרת, מבחינת חברת הביטוח שלכם, נזקי מים לרכוש של השכנים שלכם, הם נזק לצד שלישי. לכן הוצאותיהם של השכנים שלכם יכוסו רק במידה ויש לכם ביטוח צד ג’ כנגד נזקי מים לרכוש.

 

השלבים להגשת תביעה בגין נזקי מים לרכוש

להלן השלבים העיקריים להגשת תביעה בגין נזקי מים לרכוש:

1.     פנייה לחברת הביטוח

זהו השלב הראשון בהתמודדות עם נזקי מים לרכוש. בעקבות פנייתכם למבטחת, תיבדק זכאותכם לפיצוי בשל נזקי המים שנגרמו לרכושכם, על ידי בחינת אופיים של הנזקים שנגרמו לרכושכם ומקורם. זאת במטרה לוודא שפוליסת הביטוח מצדיקה כיסוי של הנזק.

מכאן, שבמקרה שבו בוצעה פעולה ללא ידיעתה והסכמתה של המבטחת, היא תהיה רשאית לטעון שהמבוטח הסתיר ממנה ראיות ולהתנער מחבותה לכיסוי הנזק. מסיבה זו, מומלץ מאוד לפנות ללא דיחוי לחברת הביטוח עם הופעת נזקי המים, להציג את פרטי המקרה בדיוק מרבי, ולבקש הכוונה להמשך הטיפול במפגע.

לצורך העניין, לעיתים חברת הביטוח מעוניינת לשלוח לבית או לעסק הנפגע מנזקי מים שמאי מטעמה שיבצע אומדן של הנזקים שנגרמו.

 

2.     בירור מסלול הביטוח

בפוליסות ביטוח לנזקי מים, קיימים שני מסלולי ביטוח עיקריים, שכל אחד מהם מאפשר למבוטח להתמודד עם נזקי מים בצורה שונה:

  • ביטוח המאפשר תיקון של נזקי מים מטעם המבטחת: במסלול זה חברת הביטוח שולחת איש מקצוע או נציג של חברה קבלנית מטעמה לטובת תיקון נזקי המים, ומכסה את עלות השירות בעצמה, ישירות מול איש המקצוע. החסרון במסלול ביטוח זה, הוא בכך שהמבוטח, עלול להיפגע מקבלן התיקונים של המבטחת שעשוי להיות מונחה מאינטרס כלכלי ולעגל פינות בניסיון לצמצם את עלויות התיקון למינימום האפשרי. ניסיון זה עלול לפגוע בבריאותכם וברכושכם אם לא תקפידו לבדוק כהלכה את אנשי המקצוע הנשלחים מטעם חברת הביטוח לטיפול בנזקי המים. לכן חשוב מאוד לעמוד על זכויותיכם לקבל מהמבטחת תיקון ברמה הגבוהה ביותר.
  • ביטוח שבו תיקון נזקי המים מתבצע באופן פרטי: במסלול זה חברת הביטוח שולחת שמאי בלבד לשם הערכת היקף הנזק שנגרם לרכוש, בעוד שהפנייה לאיש מקצוע שיתקן את הנזק בפועל, מתבצעת על ידי המבוטח עצמו. היתרון במסלול זה נגזר מכך שהאחריות להתקשרות עם איש המקצוע שיתקן את נזקי המים, מוטלת על המבוטח עצמו. באופן זה למבוטחים יש אפשרות לבחור באנשי מקצוע מנוסים ומיומנים יותר. ככלל, זהו מסלול שפחות משתלם לחברות הביטוח ולכן עלות הפרמיה היא גבוהה יותר מהמסלול הראשון, וכן דמי ההשתתפות העצמית בהוצאות התיקון. מטבע הדברים במסלול זה, חברת הביטוח נוהגת לבדוק באופן מדוקדק מאוד כל תביעה בגין נזקי מים לרכוש, וזאת על מנת לכסות אך ורק את הוצאות התיקונים הרלוונטיות שקבע איש המקצוע שהזמין המבוטח. מסיבה זו, ניתן לצפות כי השמאי שחברת הביטוח שולחת אליכם כדי לאמוד את אופי והיקף נזקי המים שספגתם, יהיה בעל אינטרס ברור להפחית בהוצאותיה של חברת הביטוח. מכאן שהערכת השמאי תהיה בדרך כלל מאוד סלחנית בהקשר לחומרת הנזק שנגרם לכם.
בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

פנייה לשמאי נזקי מים פרטי

אף שאין הכרח להעסיק שמאי נזקים פרטי, אם אתם מבוטחים במסלול הביטוח השני, מומלץ לעשות זאת על מנת להגן על האינטרסים שלכם מול חברת הביטוח. שמאי נזקי מים פרטי שמבצע הערכה מצד הלקוח להיקף נזקי המים לרכושו, יוכל לדרוש שחברת הביטוח תשלם למבוטח פיצויים בסכום גבוה יותר, וכן להדריך אתכם כיצד להתנהל מול המבטחת על מנת לממש את זכאותכם המלאה לפיצויים.

חשוב לדעת כי התשלום לשמאי נזקים פרטי אמור לרוב להיות מכוסה בידי המבטחת, במסגרת תנאי פוליסת הביטוח לנזקי מים. לכן זהו שירות ששווה לנצל ויכול לחסוך לכם בהוצאות התיקונים.

 

לסיכום

לנזקי מים שאינם מטופלים כראוי, יש נטיה להחמיר עם הזמן. מסיבה זו, טיפול בנזקי מים במועד ובאופן מקצועי הוא חיוני למניעת נזקי מים לרכוש ואף פגיעה בבריאותכם. לשם כך עליכם להגיש תביעה בגין נזקי מים לרכוש כבר מהופעת הסממנים הראשוניים ביותר לבעיות צנרת או מפגעי מזג אוויר ולהסתייע בעורך דין העוסק ב דיני ביטוח ונזיקין, שיסייע לכם במימוש מיטבי של זכויותיכם מול המבטחת.

מעוניינים להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח לגבי הגשת תביעה בגין נזקי מים לרכוש? פנו למשרד עו"ד שי סולטן להתייעצות ראשונית ללא התחייבות!

תביעה בגין נזקי מים לרכוש

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader