תפריט

תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת

רטיבות בבית יכולה להיגרם עקב בעיות איטום או עקב נזקי צנרת. נזקי צנרת עשויים להיגרם כתוצא מנזילה איטית או פיצוץ גלוי או סמוי בצנרת בתוך הקירות או מתחת לרצפות. טרם הגשת תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת חשוב להבין מי נושא באחריות לגרימת הנזק בהתאם לנסיבות המקרה. במאמר זה נעסוק בין היתר בשאלה מתי ניתן לתבוע את חברת הביטוח לנזקי צנרת.

 

רכוש פרטי או משותף

את נושא האחריות לנזקי צנרת יש לחלק בין נזקי צנרת שמקורם ברכוש הפרטי וכאלה שמקורם ברכוש משותף. על מנת להגיש תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת לרוב יש צורך שמקור הנזק יהיה ברכוש הפרטי. במידה ומקור הרטיבות והנזק הוא בצנרת המים או הביוב בשטח הפרטי או בשכבת האיטום בחדר הרחצה או באמבטיה עצמה ניתן יהיה לתבוע במידה ויש פוליסה בתוקף.

כאשר נזקי צנרת נובעים מהרכוש המשותף, כמו לקויים בצנרת המים המשותפת, בצנרת הביוב וצנרת המקלט המשותף הם לרוב באחריות הבניין כולו ולא ניתן יהיה להגיש תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת המתבססות על פוליסות של הדיירים בדירות השונות.

 

ביטוח מבנה והרחבה

ניתן להגיש תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת הן לנזקים שנגרמו בתוך הדירה המבוטחת או לנזקים שנגרמו לדירה מתחת כאשר הם כתוצאה מבעיות צנרת של הדירה שעליה יש ביטוח מתאים. במרבית הפוליסות של ביטוח מבנה ישנו כיסוי לנזקי צנרת ללא צורך בהרחבה, אך לרוב הביטוח לא מכסה נזקי רטיבות כתוצאה מכשלים באיטום ולשם כך נדרשת הרחבה של הפוליסה.

 

תקופת בדק ואחריות

כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן לא תמיד יהיה מומלץ להגיש תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת ולהפעיל את הפוליסה האישית לרבות ההוצאה הנלווית לתשלום ההשתתפות העצמית. ישנם מקרים בהם יהיה עדיף לתבוע תיקון ופיצוי מהקבלן בהתאם לתקופות האחריות והבדק הרלוונטיים. תקופת הבדק משתנה לפי כל נושא ויש להבין אם הנזק לצנרת מכוסה עדיין.

 

 אופן הגשת תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת

כאשר מגישים תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת יש להיות בקשר עם חברת הביטוח הספציפית ולעבוד עם איש מקצוע מטעמה או כזה המקובל עליה. לאחר שאיש המקצוע יזהה את מקור הנזק ויגיש הצעת מחיר לתיקון, החברה תקבל את התביעה ותחליט אם המקרה נכלל במסגרת הפוליסה הספציפית. רק לאחר מכן ניתן יהיה להתקדם עם התיקונים.

 

סיכום הגשת תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת

לסיכום הנושא, בממר זה עסקנו בנושא של תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת בהרחבה. גם כאשר חברת הביטוח מסרבת לקחת אחריות על המקרה אין הדבר תמיד סוף פסוק. כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום ולבדוק אם יש היתכנות משפטית לתביעה של חברת הביטוח בבית המשפט. חשוב לצלם ולתעד את הנזק באופן יסודי על מנת לבנות בעתיד את התיק לתביעה.

במידה וחברת הביטוח מסרבת לפצות על הנזקים ולממן את התיקון של הצנרת כדאי להעביר את הנושא לפסים משפטיים, רק במידה והסירוב של החברה אינו הגיוני מבחינה משפטית בהתאם לפוליסה. גם כאשר החברה לקחה אחריות ביטוחית אך המענה שניתן על ידי איש המקצוע מטעמה היה לקוי יתכן ויהיה כדאי להגיש תביעה לבית המשפט כנגדה.

ברכישת פוליסת ביטוח לנזקי צנרת ניתן לבחור בין כיסוי באמצעות שרברב שבהסדר לבין כיסוי באמצעות שרברב פרטי. בפוליסה של שרברב בהסדר לאחר האירוע הביטוחי, תופנו לשרברב הנמצא בהסדר עם חברת הביטוח  בהתאם לחלוקה הגיאוגרפית והוא שיוזעק לטפל במקרה. בפוליסה של שרברב פרטי תוכלו לבחור כל שרברב אחר שתרצו במידה ואתם זכאים לכך ביטוחית.

בדיקת צנרת מים נעשה כיום לרוב באמצעות מצלמות תרמיות שבאמצעותן ניתן להבחין בהבדלי טמפרטורה זעירים במיוחד של המים ובאופן זה לזהות ולאתר את הנזילות בצנרת.  לעיתים נעשה שימוש במצלמות זעירות המורכבות על פני סיבים אופטיים על מנת להגיע למיקומים בעייתיים שלא ניתן לבדוק אותם בדרכים אחרות.

יש להעביר טופס תביעה מלא עם כל הסעיפים הרלוונטיים. בנוסף יש לצרף את הצעות המחיר של השרברב לגבי העלות המלאה לתיקון הנזק ודוח סקר אליו כפופה הפוליסה, במידה וישנו כזה. צריך להעביר טופס פרטי חשבון בנק וצילום שיק לצורך העברת תגמולי הביטוח ישירות לחשבון, במידה ויאושר הפיצוי הכספי.

תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת
תביעות ביטוח עקב נזקי צנרת
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader