תפריט

תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה

הצורך בהגשת תביעה בגין נזקי רטיבות או מים לדירה, עלול להתעורר בעקבות בעיות צנרת או דליפות מים במבנה. רטיבות בדירה יכולה לפגוע בקירות, ברצפות ובתקרה, ליצור הצטברות של עובש, שהיא לא רק מפגע אסתטי – אלא גם בריאותי, ואפילו לגרום להצפה של ממש.

אם ברצונכם להיות מכוסים כלכלית מנזקי מים מסוג זה, מומלץ ביותר לבטח את עצמכם ואת רכושכם בביטוח מתאים ולהכיר את התהליך להגשת תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה, במידה ואלו נגרמים.

 

איזו פוליסת ביטוח מאפשרת הגשת תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה?

ישנם סוגים שונים של ביטוחים שעשויים לספק כיסוי ביטוחי מתאים למי שנפגעו מנזקי רטיבות בדירה:

 

פוליסת ביטוח מבנה

כאשר בעל דירה או בית לוקח משכנתא, החוק בישראל מחייב אותו לבטח את הנכס שלו בביטוח מבנה. פוליסת ביטוח מבנה נועדה לכסות נזקים מבניים שונים בבית, ובכללם: נזקים ברצפות, נזקים בתקרה, נזק לקירות הבית, או פגיעה בכל אלמנט המחובר לקירות כגון חלונות, דלת, שטיח מקיר לקיר, וכיוצא באלו. כאשר אחד מהאלמנטים הנ"ל נפגע בשל נזקי רטיבות למבנה, ביטוח מבנה אמור ככלל לכסות את ההוצאות הכרוכות בתיקון הנזקים.

 

פוליסת ביטוח תכולה

בשונה מביטוח מבנה, פוליסת ביטוח תכולה, נועדה לכיסוי נזקי רכוש הנוגעים לחפצים ואביזרים הנמצאים בתוך הדירה או הבית – ללא קשר לגודלם. לכן ניתן להגיש תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה שאינו חלק מהמבנה עצמו, ולקבל פיצוי בגין הנזקים שנגרמו למטלטלין בבית.

 

פוליסת ביטוח לתקלות צנרת

קיימים 2 גורמים שכיחים שבגינם מוגשת לרוב תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה: תקלות צנרת או נזקי מזג אוויר. נזקי רטיבות לדירה שנובעים מתקלת צנרת, הם כאלו הנגרמים בעקבות פיצוץ או דליפה בצינור מים במבנה, אשר גורמים להצפה או רטיבות.

לעומת זאת, נזקי רטיבות הנגרמים בעקבות פגעי מזג אוויר מתבטאים בדרך כלל בחדירת מי גשם ומשקעים מסוגים אחרים לחלל הבית או העסק, בשל בעיות שונות באיטום. גם נזקים מסוג זה גורמים לרטיבות במבנה ובמקרים אחרים גם להצפה. אף שרוב ביטוחי המבנה והתכולה מכסים נזקי רטיבות לדירה שנגמרים ממפגעי מזג האוויר, לא כולם מכסים נזקי רטיבות לדירה שנגרמו בשל בעיות בצנרת. לכן קיים ביטוח ייעודי לנזקי צנרת.

 

ביטוח צד ג

אחת הבעיות העיקריות בנזקי רטיבות לדירה היא בעצם נטייתם להתפשט בין חללים. לכן נזקי רטיבות לדירה אינם ממוקדים בדרך כלל, ולמעשה הם יכולים לעבור מאזור לאזור בבית וכן להגיע לדירות ולבתי עסק שכנים. במצב שבו בשל ההתפשטות של נזקי הרטיבות שמקורם בדירה שלכם, נגרם נזק רטיבות גם לשכניכם, אתם בתור בעלי הנכס, תהיו אחראיים לכסות את הנזק של השכנים ותהיו חשופים לתביעות מהשכנים ומחברת הביטוח שלהם.

יש לציין שגם אם אתם מבוטחים בביטוח תקלות צנרת, מבחינתה של חברת הביטוח שלכם, נזקי הרטיבות לדירת השכנים שלכם, הינם נזק לצד ג'. לכן הוצאות השכנים שלכם יכוסו אך ורק במידה ורכשתם ביטוח צד ג’ נגד נזקי רטיבות לדירה.

 

מהם השלבים בהגשת תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה?

להלן השלבים המרכזיים בהגשת תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה:

 

פנייה ראשונית לחברת הביטוח

זהו השלב הראשון בהתמודדות עם נזקי רטיבות לדירה. בעקבות פנייתכם למבטחת, תיבדק זכאותכם לפיצוי בשל נזקי המים שנגרמו לרכושכם, על ידי בחינת אופיים של הנזקים שנגרמו לרכושכם ומקורם. זאת במטרה לוודא שפוליסת הביטוח מצדיקה כיסוי של הנזק. מכאן, שבמקרה שבו בוצעה פעולה ללא ידיעתה והסכמתה של המבטחת, היא תהיה רשאית לטעון שהמבוטח הסתיר ממנה ראיות ולהתנער מחבותה לכיסוי הנזק.

מסיבה זו, מומלץ מאוד לפנות ללא דיחוי לחברת הביטוח עם הופעת נזקי המים, להציג את פרטי המקרה בדיוק מרבי, ולבקש הכוונה להמשך הטיפול במפגע. לצורך העניין, לעיתים חברת הביטוח מעונינת לשלוח לבית או לעסק הנפגע מנזקי רטיבות שמאי מטעמה שיבצע אומדן של הנזקים שנגרמו.

 

בירור של מסלול הביטוח

בפוליסות ביטוח לנזקי רטיבות, קיימים שני מסלולי ביטוח עיקריים, שכל אחד מהם מאפשר למבוטח להתמודד עם נזקי רטיבות בצורה שונה:

  • ביטוח שמאפשר תיקון נזקי רטיבות לדירה באמצעות המבטחת: במסלול זה חברת הביטוח שולחת איש מקצוע או נציג של חברה קבלנית מטעמה לטובת תיקון נזקי המים, ומכסה את עלות השירות בעצמה, ישירות מול איש המקצוע. החסרון במסלול ביטוח זה, הוא בכך שהמבוטח, עלול להיפגע מקבלן התיקונים של המבטחת שעשוי להיות מונחה מאינטרס כלכלי ולעגל פינות בניסיון לצמצם את עלויות התיקון למינימום האפשרי. ניסיון זה עלול לפגוע בבריאותכם וברכושכם אם לא תקפידו לבדוק כהלכה את אנשי המקצוע הנשלחים מטעם חברת הביטוח לטיפול בנזקי המים. לכן חשוב מאוד  לעמוד על זכויותיכם לקבל מהמבטחת תיקון ברמה הגבוהה ביותר.
  • ביטוח שמאפשר תיקון נזקי רטיבות לדירה באופן עצמאי: במסלול זה חברת הביטוח שולחת למבוטח שמאי בלבד לטובת הערכת היקף הנזקים שנגרמו לדירה, בעוד שהפניה לאיש מקצוע שיתקן את הנזק, בעצם מתבצעת על ידי המבוטח בעצמו. היתרון במסלול הזה נגזר מהעובדה שהאחריות להזמנת עם איש מקצוע שיתקן את נזקי הרטיבות בדירה, היא של המבוטח עצמו. כך למבוטח יש אפשרות לבחור באנשי המקצוע המנוסים והמיומנים ביותר. מטבע הדברים, זהו מסלול שאינו משתלם במיוחד כלכלית לחברות הביטוח. לכן עלות הפרמיה הביטוחית תהיה גבוהה יותר לעומת הביטוח במסלול הראשון, וכך גם דמי ההשתתפות העצמית בעלויות התיקון. במסלול זה, חברת הביטוח גם נוהגת לבחון באופן מדוקדק ביותר כל תביעה בגין נזקי רטיבות בדירה, על מנת לכסות רק את הוצאות התיקונים הרלוונטיות שנקבעו בידי איש המקצוע שהזמין המבוטח. מסיבה זו, ניתן לצפות כי השמאי שאותו חברת הביטוח שולחת למבוטח בכדי לאמוד את סוג וכמות נזקי המים שספגתם, יהיה בעל אינטרס להפחתה בהוצאות חברת הביטוח. על כן הערכת השמאי היא בדרך כלל מאוד שמרנית וזהירה לגבי רמת הנזק שנגרמה לכם.

 

פנייה לשמאי נזקי רטיבות פרטי

אף שאין הכרח להעסיק שמאי נזקים פרטי במסגרת תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה, אם אתם מבוטחים במסלול הביטוח השני, מומלץ לעשות זאת על מנת להגן על האינטרסים שלכם מול חברת הביטוח. שמאי נזקי רטיבות פרטי שמבצע הערכה מצד הלקוח להיקף נזקי המים לרכושו, יוכל לדרוש שחברת הביטוח תשלם למבוטח פיצויים בסכום גבוה יותר, וכן להדריך אתכם כיצד להתנהל מול המבטחת על מנת לממש את זכותכם המלאה לפיצויים.

חשוב לדעת כי התשלום לשמאי נזקים פרטי אמור לרוב להיות מכוסה בידי המבטחת, במסגרת תנאי פוליסת הביטוח לנזקי רטיבות. לכן זהו שירות ששווה לנצל ויוכל לחסוך עבורכם בהוצאות הכבדות סביב התיקונים.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

בשורה התחתונה

לנזקי רטיבות שאינם מטופלים כהלכה, יש נטיה להתפשט ולהחמיר בהדרגה. לכן הטיפול בנזקי הרטיבות במועד מוקדם ובאופן מקצועי הוא קריטי במיוחד למניעה של פגיעה בבריאותכם וברכושכם. לטובת העניין עליכם להגיש תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה כבר בשלב הופעתם של הסממנים הראשונים לבעיות הרטיבות, ולהיעזר בעו"ד שעוסק בדיני ביטוח ודיני נזיקין, לשם מימוש אופטימלי של זכויותיכם מול חברת הביטוח שלכם. 

מעוניינים להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח לגבי הגשת תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה? פנו למשרד עו"ד שי סולטן לייעוץ ראשוני ללא צורך בהתחייבות!

תביעה בגין נזקי רטיבות לדירה

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader