תפריט

נפגעי עבודה ביטוח לאומי

שעות העבודה הממושכות תופסות חלק נכבד משגרת חיינו. כפועל יוצא מכך, תאונות, פציעות ומחלות במהלך העבודה, יכולות להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, לרבות בסביבת עבודה מוגנת ובטוחה. במידה ונפגעתם במהלך עבודתכם, מומלץ לבדוק מהן הזכויות הרפואיות המגיעות לכם. הנה לפניכם כל מה שצריך לדעת על נפגעי עבודה ביטוח לאומי

 

מהם נפגעי עבודה?

כאשר אנחנו שומעים את המושג 'נפגעי עבודה', סביר להניח כי אנחנו מדמים לעצמנו עובדים באתרי בנייה, מפעלים ושאר אתרים מסוכנים, אך למעשה, תאונות, פציעות ומחלות כתוצאה מהעבודה יכולות להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו ובכל מקום עבודה, גם בסביבה משרדית, הנתפסת אצל אנשים רבים כסביבת עבודה מוגנת ובטוחה.

פגיעה בעבודה יכולה להתרחש הן לשכירים והן לעצמאים, כאשר על פי הגדרת ביטוח לאומי, פגיעה בעבודה יכולה להתרחש בשל אחד משני המקרים הבאים:

תאונת עבודה

תאונת עבודה היא תאונה המתרחשת במהלך העבודה ועקב העבודה, כמו גם בדרך אליה ובדרך חזרה ממנה.

מחלת מקצוע

מחלת מקצוע היא מחלה המוגדרת כמחלת מקצוע על פי תקנות הביטוח הלאומי, מחלה אשר נגרמה לעובד עקב עבודתו.

 

נפגעי עבודה ביטוח לאומי

ההשלכות של תאונת עבודה או מחלת מקצוע על שגרת ואיכות חייו של העובד הן מהותיות, כאשר מלבד ההשלכות הבריאותיות – פיזיות על התפקוד השגרתי היום – יומי של העובד, הרי שישנן גם השלכות כלכליות מהותיות, כשפעמים רבות התאונות והמחלות הללו מביאות לפגיעה בכושר ההשתכרות של העובד ואף מביאות למצב בו העובד אינו יכול להמשיך במשלח ידו.

היות ומדובר באירועים שכיחים מידי לצערנו ובמטרה לספק רשת הגנה כלכלית לאותם נפגעי עבודה ביטוח לאומי, הרי שהמוסד לביטוח לאומי מעניק רשת הגנה כלכלית לאותם עובדים שנפגעו ומעניק לזכאים דמי פגיעה ו/או קצבת נכות כללית.

 

נפגעי עבודה ביטוח לאומי – הפיצויים שניתן לקבל

במסגרת מימוש הזכויות הרפואיות של נפגעי עבודה ביטוח לאומי, ניתן יהיה לקבל שני סוגי פיצויים עיקריים:

 

דמי פגיעה

בימים הראשונים שלאחר הפגיעה, ניתן יהיה לקבל דמי פגיעה, המהווים תשלום יומי לעובד שנפגע. את דמי הפגיעה ניתן יהיה לקבל עד 91 ימים ממועד הפגיעה, כאשר תנאי הזכאות לקבלת דמי הפגיעה נקבעים בהתאם לתעודת אי כושר לנפגע בעבודה, תעודה אותה ניתן לקבל באמצעות רופא קופת החולים.

 

גמלת נכות מעבודה

במידה ונקבעו לכם אחוזי נכות מטעם הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי בשיעור של 9% לפחות, נפגעי עבודה ביטוח לאומי יוכלו לקבל קצבת נכות מעבודה בהתאם. קצבת נכות זו מחולקת לשתי קטגוריות עיקריות:

  1. קצבת נכות זמנית, הניתנת לתקופה של עד 185 ימים.
  2. קצבת נכות קבועה.

 

אילו עוד פיצויים נפגעי עבודה ביטוח לאומי יוכלו לקבל?

דמי הפגיעה וקצבת הנכות מהווים כאמור את התגמולים העיקריים שניתן לקבל מטעם ביטוח לאומי, אך מלבד פיצויים אלו, ניתן יהיה לקבל עוד מספר גמלאות שונות, דוגמת:

 

קצבת תלויים

קצבה זו מגיעה לשאריו של העובד אשר היו תלויים בו לפרנסתו וזאת במידה והוא חלילה נפטר כתוצאה מהעבודה. כמו כן, אלמנה צעירה, בגילאי 40 – 50 ללא ילדים, תוכל לקבל אף היא קצבה מתאימה.

 

הוצאות ריפוי

נפגעי עבודה הסובלים מפציעות, תאונות ומחלות שונות, צריכים להשקיע לא מעט כסף בהוצאות הריפוי והשיקום הרפואי בכדי לנסות ולחזור למצבם ותפקודם כפי שהיה לפני קרות התאונה ובשל כך, נפגעי עבודה ביטוח לאומי זכאים לקבלת הוצאות ריפוי מטעם קופות החולים, כאשר קופות החולים מקבלות החזר מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

חשיבותה של הוועדה הרפואית

אחד השלבים המהותיים והעיקריים בתהליך מימוש הזכויות של נפגעי עבודה ביטוח לאומי הוא קבלת הזימון לוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי, במטרה לקבוע את אחוזי הנכות ודרגת הפגיעה בכושר העבודה. הוועדה הרפואית מורכבת ממזכיר הוועדה ומרופא מומחה, אשר יבחן היטב את התיק הרפואי שלכם ובמידת הצורך, אף יבצע בדיקות נוספות ויפנה אתכם לרופא מומחה.

חשיבותה של הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי טמונה למעשה בהחלטותיה וקביעת אחוזי הנכות הרפואית ושיעור דרגת הפגיעה בכושר העבודה של העובד, כאשר אחוזי נכות נמוכים, עלולים שלא לזכות אתכם בקבלת מלוא הפיצויים ו/או הקצבה החודשית המגיעה לכם.

 

מה ניתן לעשות במקרה בו הוועדה הרפואית קבעה אחוזי נכות נמוכים?

במקרים בהם הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי קבעה לכם אחוזי נכות רפואית נמוכים, שאינם מזכים בקבלת פיצויים, עומדת בפניכם האפשרות לערער על החלטת הוועדה. את הערעור יש להגיש תוך 30 ימים מיום החלטת הוועדה. במידה וגם החלטת וועדה הערר אינה משביעת רצון, ניתן להפנות את הערעור אל בית הדין האזורי לעבודה.

בנוסף, ניתן יהיה לערוך דיון מחודש בהחלטות הוועדה במקרים בהם חלה החמרה במצבו הרפואי של העובד וזאת לאחר שעברה לפחות חצי שנה מיום החלטת הוועדה. בין אם מדובר בערעור ובין אם בדיון מחודש, בכדי להשיג את התוצאות המיטביות חשוב שילווה אתכם משרד עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום – משרד עו"ד שי סולטן, המלווה ומייצג מאות לקוחות מרוצים.

 

מה עליי לעשות במידה ונפגעתי במקום העבודה?

נפגעי עבודה ביטוח לאומי אמנם זכאים לקבלת פיצויים וקצבאות, אך הדרך למימוש הזכויות הרפואיות המגיעות לעובדים מול ביטוח לאומי, יכולה להתגלות כבירוקרטית, מתישה ומסורבלת. על מנת לייעל את התהליך ולצמצם בצורה מהותית את הסיכויים שהתביעה שלכם תידחה, עם רגע הפגיעה חשוב לאתר כל תיעוד של האירוע (צילומים, הקלטות, עדים ועוד) ולפנות לקבלת טיפול רפואי, תוך שמירת כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

על מנת למקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם, צריך גם לדעת כיצד להתנהל ואיך להגיש בצורה מסודרת ונכונה את התביעה לביטוח לאומי ולפיכך, מומלץ לפנות בהקדם לשירותיו של משרד עו"ד מקצועי ומומחה בתחום מימוש הזכויות הרפואיות מול ביטוח לאומי. במסגרת ניסיוננו רב השנים אנחנו מסוגלים להעניק לכם את התוצאות הטובות ביותר, כל הדרך עד למימוש מלוא הזכויות המגיעות לכם.

 

שאלות ותשובות בנושא נפגעי עבודה ביטוח לאומי

פגיעות, תאונות ומחלות יכולות להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו במהלך העבודה, גם במקומות הנחשבים לבטוחים ומוגנים למדי, כמו סביבת עבודה משרדית. בהתאם לכך, נפגעי עבודה ביטוח לאומי הם כל אותם עובדים שנפגעו במהלך ובעקבות עבודתם, לרבות בדרך אל העבודה ובחזרה ממנה.

ביטוח לאומי מעניק פיצויים לנפגעי עבודה במטרה לספק להם רשת ביטחון כלכלית שתאפשר להם לשמור על שגרת ואיכות החיים שלהם כמו בימים שלפני הפגיעה. כך, במסגרת הפיצויים המגיעים לנפגעי עבודה ביטוח לאומי נמצאים: דמי פגיעה (לתקופה של 91 ימים), קצבת נכות זמנית / קבועה, קצבת תלויים, הוצאות רפואיות ועוד.

אחד מהשלבים המהותיים בדרך למימוש הזכויות הרפואיות של נפגעי עבודה ביטוח לאומי, עובר דרך הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. במסגרת הוועדה הרפואית יקבע הרופא המומחה את דרגת הנכות ושיעור הפגיעה בכושר העבודה, פרמטרים המשפיעים על זכאותכם לקבלת פיצויים ו/או קצבאות מהביטוח הלאומי.

לאור חשיבותה של הוועדה הרפואית, חשוב לפנות בהקדם לשירותיו של משרד עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יבחן, ילווה ויכווין אתכם בדרך למימוש מלוא הזכויות הרפואיות שלכם מול ביטוח לאומי, לרבות ערעורים על החלטת הוועדה ופתיחת דיונים חוזרים במקרים של החמרה במצב הכלכלי ו/או הרפואי של העובד שנפגע.

 

נפגעי עבודה ביטוח לאומי
נפגעי עבודה ביטוח לאומי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader