תפריט

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

בכל הקשור לאובדן כושר עבודה בביטוח לאומי יש להבין ראשית איך מגדירים במוסד לביטוח לאומי אובדן כושר עבודה. איך מחשבים זאת. הדרך לחשב אופי של אובדן כושר עבודה נמדדת באחוזי נכות בביטוח הלאומי.

 

אחוזי הנכות מתחלקים לשניים

נכות רפואית

נכות שנקבעת לפי הבעיה הרפואית של הנכה.

 

נכות תפקודית

נכות שנקבעת לפי אובדן הכושר לעבוד של אותו נכה ולפי הבעיה רפואית אשר גרמה לו לנכות.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

אופן קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מהמוסד לביטוח לאומי

הפיצויים מטעם המוסד לביטוח הלאומי נקבעים בהתאם לסיבה בגינה נפגע כושר העבודה של העובד, ויפורטו כדלקמן:

דמי פגיעה

משולם לעובד שאיבד את כושר עבודתו עקב תאונת עבודה. דמי הפגיעה אשר ישולמו, הינם בשיעור של 75% משכרו הממוצע של העובד. דמי הפגיעה משולמים לעובד עבור 90 ימים לאחר הפגיעה.ככל והעובד איבד את כושרו לחזור לעבודה גם לאחר 90 הימים אזי העובד זכאי להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות מעבודה.

 

קצבת נפגעי תאונות

משולמת לעובד שאיבד את כושר עבודתו עקב תאונה שאינה תאונת עבודה או תאונת דרכים, וזאת בשיעור של 75% משכרו הממוצע. לשם קבלת קצבה זו על העובד להמציא לביטוח לאומי אסמכתא רפואית כי נבדק על ידי רופא תוך 72 שעות ממועד התאונה.

הקצבה משולמת לעובד עד ל-90 ימים לאחר התאונה בדומה לדמי פגיעה, כאשר ככל והעובד סובל מאובדן כושר עבודה לאחר 90 ימים יש להגיש בקשה לקבלת קצבת נכות כללית.

 

קצבת נכות כללית

תשולם לעובד אשר עקב תאונה או מחלה, כושר עבודתו פחת בלפחות 50%, או שהכנסתו הצטמצמה לפחות ב- 60% (כשמדובר באובדן כושר עבודה לצמיתות) או שהכנסתו הצטמצמה לפחות ב- 45% כאשר מדובר באובדן כושר עבודה זמני.

חשוב לציין כי עובד אשר איבד את כושר עבודתו באופן חלקי או מלא זכאי לתבוע קבלת פיצויים מכח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. תביעת אובדן כושר עבודה לביטוח הלאומי מגישים עם עו"ד סולטן!

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי, ליקויי בניה ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי
אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader