תפריט

אובדן כושר עבודה זמני

במצב של אובדן כושר עבודה, יש להציג בפני חברת הביטוח אסמכתאות למצב אי הכושר. אסמכתאות אלו כוללות לרוב אישורים רפואיים. חברת הביטוח בודקת את המסמכים הרפואיים ולעיתים אף יכולה לדרוש מהמבוטח לגשת לבדיקת מומחה מטעמה לבחינת דרגת אי הכושר אם בכלל.

 

מה קורה אם אותו מבוטח נמצא בדרגה של אי כושר זמני?

במקרה כזה אזי אפשר לתבוע אובדן כושר עבודה זמני כאשר בסיום אי הכושר תופסק קבלת קצבת אי הכושר. חברות ביטוח לעיתים קרובות דוחות כיסוי ביטוחי במצב של אי כושר זמני ולכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה זמני על מנת להשיג את הפיצוי המקסימלי לו המבוטח זכאי.

מקרה נפוץ לדוגמא של אובדן כושר עבודה זמני הינו אובדן כושר עבודה זמני כתוצאה מניתוח שעבר המבוטח. במקרים בהם המבוטח נאלץ לעבור ניתוח כלשהו המשפיע על יכולתו הכלכלית של המבוטח להשתכר, נזקיו הכלכליים של המבוטח עלולים להיות משמעותית ביותר עבורו ולהביא אותו לקריסה כלכלית. לכן במקרים בהם מי מקרוביכם ער ניתוח המצריך שיקום ממושך וארוך, יש להיוועץ עם עורך דין לתביעות אובדן כושר עבודה זמני על מנת לדעת את זכויותיכם.

חשוב לדעת שתביעת אובדן כושר עבודה אפשר להגיש גם לביטוח לאומי ולא רק לחברת הביטוח בו היה המבוטח מבוטח. תביעה לביטוח לאומי מוגשת למחלקת נכות כללית ומגישים תביעה לקצבת נכות כללית. על מנת לקבל קצבת נכות כללית יש להוכיח שההכנסה של אותו אדם ירדה בלפחות 45% עקב אי כושרו לחזור לעבודה.

פרק זמן של אובדן כושר עבודה זמני במוסד לביטוח לאומי הינו עד שנתיים

חשוב לדעת שכל פוליסת אובדן כושר עבודה משתנה מאדם לאדם. כל פוליסה ונסיבותיה שלה. בכל פוליסה יש לבחון מה ייחשב לאובדן כושר עבודה?

מה היקף הפגיעה המינימלי לצורך הפעלת הפוליסה? האם הפיצוי הוא החל מהיום הראשון או לאחר תקופת המתנה? האם מדובר בפוליסת אובדן כושר עבודה עיסוקי או ספציפי? על כל השאלות הללו צריך לחשוב עם סוכן הביטוח שלכם טם עשיית הפוליסה.

במקרים שאתם חושבים שאירע לכם אובדן כושר עבודה אל תהססו ותפנו לעורך דין אובדן כושר עבודה על מנת שישיג לכם את הקצבה המיוחלת וכך עורך הדין ימלא אתכם את המסמכים הרלוונטיים לתביעת חברת הביטוח ויצרף את המסמכים הרלוונטיים.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

עברתם ניתוח? אתם באובדן כושר עבודה זמני? אל תהססו ותפנו לעורך דין שי סולטן לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות. תביעת אובדן כושר עבודה חלקי מגישים עם עו"ד סולטן!

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי, ליקויי בניה ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

אובדן כושר עבודה זמני
אובדן כושר עבודה זמני

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader