תפריט

אובדן כושר עבודה חלקי

רבים שואלים אותי האם אובדן כושר עבודה חלקי מזכה בתגמולי ביטוח. לשאלה זו מספר תשובות כאשר הראשונה היא הגדרה של אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה הינו מצב בו העובד איבד את יכולתו לעסוק בעבודתו ולפרנס את משפחתו וזאת בשל בעיה רפואית (פיזית או נפשית).

 

קיימים מספר סוגי אובדן כושר עבודה

  • אובדן כושר עבודה לפי משך זמן הפגיעה – לרוב מדובר באובדן כושר עבודה זמני (לפרק זמן של 3 חודשים).
  • אובדן כושר עבודה לפי היקף הפגיעה – כאן מדובר על אובדן כושר עבודה חלקי לעומת אובדן כושר עבודה מלא.

 

אובדן כושר עבודה מלא

אובדן כושר עבודה מלא הינו מצב בו העובד אינו יכול לעבוד ולהתפרנס עקב אותה בעיה רפואית ברמה שלא יכול לעסוק בעיסוק בו עבד טרם הבעיה הרפואית ולא יכול לעבוד בכל עיסוק אחר כתוצאה מהבעיה הרפואית. במקרים אלו תבחן גם יכולת ההשתכרות של העובד ויבחנו האם יכולת ההשתכרות שלו נפגעה בשיעור של לפחות 75% ומעלה וזאת באופן זמני או לצמיתות.

אובדן כושר עבודה חלקי

אובדן כושר עבודה חלקי זה מצב בו יכולת ההשתכרות של העובד נפגעה בין 25% לבין 74%. במצב זה העובד יכול להמשיך לעבוד ולהתפרנס אומנם לא בהכרח בתחום עיסוקו ומשכך השכר שלו ירד משמעותית מרמת השכר שהיתה לו טרם הבעיה הרפואית ו/או הפגיעה אשר גרמה לאובדן כושר העבודה החלקי.

לעיתים, חברות הביטוח יגידו את המבוטח באובדן כושר עבודה חלקי או מלא, אך לאחר תקופה מסוימת ככל ומצבו יוטב יוגדר העובד באובדן כושר עבודה חלקי וככל ומצבו יוחמר יוגדר העובד במצב של אובדן כושר עבודה מלא.

 

מי משלם פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקי?

אדם אשר נמצא במצב של אובדן כושר עבודה חלקי זכאי לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי ומחברת הביטוח אשר ביטחה אותו בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה פרטית (במידה שרכש פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה פרטית).

למותר לציין כי ככל ויש בידיכם פוליסת אובדן כושר עבודה פרטית מומלץ לוודא כי היא כוללת בתוכה גם אובדן כושר עבודה חלקי ולא רק אובדן כושר עבודה מלא. עוד מומלץ לוודא שפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה הפרטית שלכם מדברת על אובדן כושר עבודה במקצוע הספציפי שלכם ולא בעיסוק בכל מקצוע. תביעת אובדן כושר עבודה חלקי מגישים עם עו"ד סולטן, צרו קשר עכשיו.

אובדן כושר עבודה חלקי
אובדן כושר עבודה חלקי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader