תפריט

שכר טרחה עורך דין אובדן כושר עבודה

כפי שציינו במאמרים קודמים, תביעות לקבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מוגשות נגר חברת הביטוח אשר יבטחה את העובד בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה פרטים או נגד קרן הפנסיה (קיימים עוד מקרים חריגים שיפורטו במאמרים אחרים).

חשוב לדעת שתביעות אובדן כושר עבודה הן תביעות מורכבות, הדורשות ניסיון ספציפי מול חברות הביטוח. לפיכך מומלץ לבדוק שעורך הדין שאתם בוחרים הינו בעל ניסיון בייצוג והתנהלות מול חברות ביטוח. פוליסות אובדן כושר העבודה "מייצרות" תביעות רבות בבתי משפט שכן התשובה לשאלה האם אדם איבד את כושר עבודתו אינה חד משמעית ונתונה לפרשנות.

בפוליסות אובדן כושר העבודה מקצועית עובד ייחשב כמי שאיבד את כושר עבודתו באם עקב התאונה או המחלה הוא אינו יכול לעבוד באותו תחום בו עבד קודם לכן. למשל, עורך דין אשר מבוטח בפוליסה מקצועית יהיה זכאי לפיצוי חודשי בכל מקרה בו הוא אינו יכול לעבוד כעורך דין גם אם הוא יכול לעבוד בתפקיד אחר. לעומת זאת, בפוליסת אובדן כושר עבודה רגילה אם אותו עורך דין יכול לעבוד בעיסוק סביר אחר הוא לא יהיה זכאי לפיצוי החודשי.

 

כמה נהוג לשלם לעו"ד אובדן כושר עבודה?

גובה שכר טרחה אשר נגבה על ידי עורך דין אובדן כושר עבודה מוביל ונחשב הינו כ- 25% בתוספת מע"מ מהתוצאה הכספית (הדבר תלוי בנסיבות כל תיק ותיק ויכול להשתנות) למעט דמי פתיחת תיק והוצאות משרדיות אשר נהוג לגבות.

האחוזים של עורך הדין נגזרים משלוש התקופות בהן מגישים תביעה בגין אובדן כושר עבודה:

  • תקופה א- מרגע המקרה הרפואי ועד לתחילת ההליך המשפטי;
  • תקופה ב- מתחילת ההליך המשפטי ועד סופו;
  • תקופה ג- מיום מתן פסק הדין לכל חייו של המבוטח שממשיך לקבל פיצוי וקצבת אובדן כושר עבודה (תלוי בנסיבות כל תיק).

 

תביעת אובדן כושר עבודה מגישים עם עו"ד סולטן, צרו קשר עכשיו.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי, ליקויי בניה ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

שכר טרחה עורך דין אובדן כושר עבודה
שכר טרחה עורך דין אובדן כושר עבודה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader