תפריט

עורך דין מחלות קשות

התמודדות עם מחלה קשה יכולה להיות חוויה מאתגרת פיזית, רגשית וכלכלית. בנוסף לתסמינים הפיזיים ולעלויות הטיפול הקשורות למחלה, אנשים עם מחלות קשות עלולים גם להתמודד עם מחסומים בגישה לטיפול שהם צריכים. ביטוח הוא לעתים קרובות משאב מכריע עבור אנשים עם מחלות קשות, שכן הוא יכול לסייע בכיסוי עלויות הטיפול הרפואי, תרופות והוצאות אחרות הקשורות לניהול המחלה.

עם זאת, הניווט במערכת הביטוח יכול להיות מורכב, ואנשים עם מחלות קשות עלולים להיתקל במכשולים בהשגת הכיסוי הדרוש להם. לאור כך, עורך דין מחלות קשות יכול ללוות אתכם בתהליך, לייעץ לכם כיצד לפעול ולוודא כי אתם מקבלים את הזכויות שמגיעות לכם בצורה מלאה.

 

מה הם מחלות קשות אשר מכוסות בביטוח הבסיסי?

בימינו אנו, קיימות מגוון רחב של מחלות קשות אשר יכולות להשפיע על החיים והבריאות שלנו באופן משמעותי. עם זאת, בדרך כלל כאשר מדברים על מחלות קשות, ישנה רשימה מצומצמת של המחלות הקשות הנפוצות אשר נכנסות תחת כיסוי הביטוח הבסיסי כחובה חוקית לאור הוראת רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון:

  1. סוגים שונים של מחלת הסרטן.
  2. התקפי לב.
  3. שבץ מוחי.
  4. טרשת נפוצה.
  5. ניתוח מעקפים.
  6. ניתוח מסתמי לב.
  7. ליקוי בשריר הלב.
  8. ניתוח אבי העורקים.

 

מעבר לרשימת המחלות הבסיסיות, אשר מצויות בכל ביטוח, חברות ביטוח שונות מכניסות תחת הפוליסה שלהם מחלות אחרות ושונות. אנחנו ממליצים לבון את ההצעה הפרטנית של כל פוליסה.

אי ספיקת כליות אי ספיקת כבד איבוד או כריתה של איברים סכרת נעורים
אילמות התחרשות עיוורון פגיעה מוחית
שיתוק פוליו פרקינסון כוויות
תרדמת (קומה) ניוון שרירים מחלות נפשיות מסוימות השתלות אבירים
דלקת קרום המוח אנמיה חמורה גידול שפיר מחלות ריאות

מה הם המחלות שמכוסות על ידי פוליסת הביטוח המורחבת?

כאמור, ישנן מספר רב של מחלות אשר מכוסות בפוליסה ומשתנות בין חברות הביטוח השונות. אנחנו כאן כדי להציג לכם עוד מחלות אותן נוטים לבטח בחברות השונות, כאשר ההרחבה על כל מחלה היא בהתאם לתנאים הספציפיים של כל חברת ביטוח.  מצורפות מספר מחלות נפוצות, אך מדובר ברשימה פתוחה.

 

משך ביטוח בגין מחלות קשות

בדרך כלל, ביטוח מחלות קשות אינו חל למשך כל החיים והוא מסתיים בגיל אשר נקבע מראש, כאשר לרוב מדובר על טווח גילאים שנע בין גיל 65 עד לגיל 75. עם זאת, ניתן למצוא פוליסות מסוימות אשר אינן מתבטלות בהינתן הגעה של מבוטח עד לגיל מסוים.

במסגרת הפוליסות הללו, לרוב, הפיצוי כל שנה פוחת בשיעור מסוים, עד לסיום הביטוח. למשל, אם מבוטח היה מקבל כמיליון שקלים בהינתן כניסת הפוליסה לתוקף בגיל 25, הוא יקבל סכום פחות כאשר הוא מגיע לגיל 50, בהתאם להפחתה הקבועה שסוכמה מראש.

 

התקיימות של מספר מחלות קשות

ישנן פוליסות אשר בהינתן שמבוטח חלה במחלה קשה מסוימת אשר פורטה ברשימה, הוא יקבל את כל זכויותיו, אך ימצה אותן. כלומר, לא יוכל לדרוש פיצוי נוסף בהמשך באם חזרה המחלה או שאובחנה מחלה קשה נוספת. לעומת זאת, קיימות פוליסות אשר מאפשרות לקבל פיצוי נוסף במקרה של הופעת המחלה בשנית או אבחון במחלה קשה נוספת.

יצוין כי קיימות פוליסות רבות אשר הסיווג בהן מחולק לקבוצות. בהתאם, אם התגלתה אצל מבוטח מחלה הנכללת בקבוצה ספציפית והוא קיבל פיצוי בהתקיים המחלה, הוא עדיין יכול להמשיך את פוליסת הביטוח באופן מצומצם יותר, עבור מחלקות אשר מסווגות בקבוצות אחרות. אם כי לרוב הפיצוי יהיה נמוך יותר.

 

כניסת פוליסת מחלות קשות לתוקף

בדרך כלל, כאשר חותמים מול חברת הביטוח על פוליסת מחלות קשות, מוכנס סעיף במסגרתו יש תקופת אכשרה של 90 ימים (כשלושה חודשים). המשמעות של תקופת האכשרה היא שבמידה שהתגלתה אצל מבוטח חדש מחלה קשה, ככל שהיא בטווח של שלושת החודשים הבאים לביטוח, הוא לא יוכל לקבל לגביה פיצויים.

בהקשר זה, חשוב לדעת כי הכניסה של הביטוח לתוקף נעשית בהתאם לגילוי המחלה ולא עת פרוץ המחלה ולכן במידה שהאבחון לחולה נעשה לאחר סיום תקופת האכשרה, גם אם המחלה התפרצה במהלכה או במועד קודם, הוא יהיה זכאי לפיצוי.

 

סייגים למתן הפוליסה

במסגרת פוליסת הביטוח קיימים סייגים רבים לקבל התגמול הכספי בגין אבחון מחלה קשה אשר נכללת במחלות הקשות עליהן החולה מבוטח. כך, למשל, אם מבוטח נפטר בין 14 עד ל-30 ימים מהמועד בו התגלתה המחלה הקשה, חברת הביטוח לא נותנת פיצוי לפי הפוליסה אלא בתנאים שונים. לכן, חשוב מאד להבין מה הפוליסה כוללת, מה הסייגים לה ומה אפשרויות המשא ומתן בהקשר הפוליסה.

 

השלבים לקבלת הפיצויים המגיעים לכם במסגרת הפוליסה

אז נכון, לכאורה כאשר אתם מבוטחים במסגרת חברת ביטוח, בהינתן התקיימות תנאים מסוימים אתם אמורים להיות זכאים לקבל את הפיצויים עליהם סיכמתם מראש. עם זאת, הדבר לא תמיד כל כך פשוט ונדרש לתבוע את הביטוח ולעבור פרוצדורה, אשר לעיתים עשויה להיות ארוכה ומייגעת, לצורך קבלת הפיצויים.

במסגרת התהליך, יש להגיש מסמכים ולהמתין לתשובות מחברת הביטוח. במסגרת כך, רצוי להסתייע במסמכים אשר מעידים על קיום המחלה הקשה וחוות דעת רפואית בנושא. ללא מסמכים אלו, תביעת הביטוח בגין מחלה קשה לא תפתח מכיוון שלא יהיו את העדויות הנדרשות לגבי קיום המחלה הקשה.

לרוב, המסמכים אשר תצטרכו לכלול יהיו:

  • חוות דעת רפואית של הרופא אשר מטפל בכם.
  • תוצאות של בדיקות אשר מעידות כי התגלתה מחלה קשה בגופכם.
  • המסמכים של פוליסת הביטוח בה אתם מבוטחים ואישורי תשלום.
  • מסמכים נוספים מגורמים רלוונטיים שונים.

 

סיוע של עורך דין מחלות קשות בתהליך התביעה

עורכי דין המתמחים במחלות קשות יכולים למלא תפקיד מכריע בסיוע לאנשים הסובלים ממצבים אלו לנווט במערכת המשפטית ולהשיג את המשאבים והתמיכה הדרושים להם כדי לנהל את מחלתם. להלן מבט מעמיק יותר על תפקידו של עורך דין למחלות קשות והדרכים שבהן הם יכולים לסייע לאנשים עם מצבים אלה:

 

עורך דין מחלות קשות כמייעץ ומסביר בנושאים משפטיים הקשורים לניהול המחלה הקשה

אנשים אשר סובלים ממחלות קשות עלולים להתמודד עם שורה של סוגיות משפטיות רבות הקשורות למצבם האישי. לדוגמה, הם עשויים להזדקק לעזרה בהבנת ואכיפת זכויותיהם כמטופלים, כגון הזכות להסכמה מדעת או הזכות לחוות דעת שנייה. עורך דין מחלות קשות יכול לייעץ לאנשים על זכויותיהם ואפשרויותיהם ויכול לייצג אותם בהליכים משפטיים במידת הצורך.

 

עורך דין מחלות קשות כנותן תמיכה רגשית

התמודדות עם מחלה קשה יכולה להיות חוויה מאתגרת מבחינה רגשית, ואנשים עשויים להפיק תועלת מכך שיש למי לפנות לתמיכה והכוונה. עורך דין למחלות קשות יכול לספק אוזן קשבת ויכול להציע תמיכה רגשית ועידוד לאורך כל התהליך המשפטי. הם יכולים גם לתמוך בשם לקוחותיהם, לפעול כדי להבטיח שזכויותיהם וצרכיהם מכובדים ושיש להם גישה למשאבים ולתמיכה שהם צריכים כדי לנהל את מחלתם.

 

עורך דין מחלות קשות כגורם שמסייע לערער על תביעות ביטוח שנדחו

אחד האתגרים העיקריים שעומדים בפני אנשים עם מחלות קשות הוא השגת כיסוי עבור הטיפול הרפואי והוצאות אחרות הכרוכות בניהול מצבם. חברות הביטוח עשויות לדחות תביעות ממגוון סיבות, לרבות אם הטיפול אינו מכוסה במסגרת הפוליסה, אם הוא נחשב ניסיוני או לא הכרחי מבחינה רפואית, או אם הפרט הגיע למגבלת הקצבה המרבית של הפוליסה.

כאשר תביעה נדחתה, אנשים אשר חולים באותן מחלות קשות עשויים להישאר עם עלויות משמעותיות אותן הם נדרשים להוציא מכיסם או שלא יוכלו לגשת לטיפול שהם צריכים כדי לשקם את בריאותם. עורך דין מחלות קשות יכול לעיין בתנאי פוליסת ביטוח ולאסוף ראיות לתמיכה בתביעה, ויכול לעזור לאנשים לערער על תביעות שנדחו ולנהל משא ומתן עם חברות הביטוח כדי להבטיח כיסוי.

 

עורך דין מחלות קשות כנותן ייעוץ בתביעות הנוגעות לנכות שנגרמת מהמחלה

עבור אנשים עם מחלות קשות שאינם מסוגלים לעבוד עקב מצבם, קצבאות נכות עשויות להוות מקור חשוב לתמיכה כלכלית.  עורך דין למחלות קשות יכול לעזור לאנשים לנווט בתהליך התביעה לנכות, לרבות איסוף והצגת ראיות למצבו של הפרט וההשפעה שיש למחלה על יכולתו לעבוד.

בהקשר זה, כאשר תובעים בגין אובדן כושר עבודה, יש לשים לב שיש אפיקים שונים שאינם בהכרח תלויים באפיק קבלת הפיצויים מהביטוח. לכן, יש לשים לב למועד תחילת מירוץ ההתיישנות.

כאשר מדובר על הגשת תביעות בגין אובדן כושר עבודה, יש להגיש תביעה עד לשלוש שנים ממועד קרות המקרה אשר בגינו אתם זכאים לקבלת הקצבה. זמן ההתיישנות נעצר רק בהינתן שתגישו על כך תביעה בבית המשפט, ולא בהכרח בהינתן הגשת תביעה לחברת הביטוח, בגין אובדן כושר עבודה או מחלה קשה. לכן, מומלץ להסתייע בעורך דין מחלות קשות שיסייע לכם לעשות כן, פן ייאבדו זכויותיכם.

 

עורך דין מחלות קשות כמייעץ בנושאים אשר קשורים לתעסוקה

אנשים אשר מתמודדים עם מחלות קשות לא תמיד ידרשו לקבל או יצליחו לקבל פיצויים המקושרים לאובדן כושר עבודה. עם זאת, בעלי המחלות הקשות עלולים להתמודד עם אתגרים אחרים במקום העבודה, כגון אפליה או קשיים בניווט בהתאמות לצורכי טיפולים או מדיניות חופשה.

עורך דין מחלות קשות יכול לייעץ לאנשים על זכויותיהם במקום העבודה ויכול לייצג אותם בהליכים משפטיים במידת הצורך. זה עשוי להיות כרוך בתמיכה בזכויותיו של הפרט באינטראקציות עם המעסיק שלו או בעבודה עם הוועדה לשוויון הזדמנויות תעסוקה כדי לטפל באפליה או בבעיות אחרות שנוצרות לאור התייחסות המעסיק וחוסר התאמות נדרשות למצב הקיים.

 

עורך דין מחלות קשות כנותן הדרכה לגבי תכנון פיננסי

ניהול מחלה קשה יכול להיות מאתגר כלכלית, ואנשים עשויים להזדקק לעזרה בפיתוח תוכנית פיננסית לכיסוי עלויות הטיפול והוצאות אחרות. עורך דין למחלות קשות יכול לספק הדרכה לגבי תכנון פיננסי, כולל סיוע לאנשים להבין את אפשרויות התשלום עבור טיפול רפואי והוצאות אחרות וייעוץ בנושאים כמו יצירת תקציב או הקמת נאמנות. בנוסף, הוא יכול לקשר לגורמי מקצוע אשר מתמחים בתחום ובעלי ניסיון ספציפי בניהול פיננסי לאנשים אשר מתמודדים עם מחלות קשות.

 

עורך דין מחלות קשות כמסייע מול ביטוח לאומי

אז נכון, עד כה דיברנו על סיוע למול חברות הביטוח ביחס להשגת קצבאות מסוימות אשר נכללות בחוזה בין חברות הביטוח למבוטחים אשר מתמודדים עם מחלה קשה. עם זאת, יש לזכור כי מעבר לביטוחים השונים, מרבית האנשים בישראל זכאים לסיוע מהביטוח הלאומי. במסגרת כך, ישנן מספר זכויות אשר אתם עשויים להיות זכאים להם:

  • קצבת נכות כללית – ניתן לקבל את קצבה זו במידה שאתם מסווגים כבעלי נכות רפואית במסגרת אבחון של הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. לשם כך, תצטרכו להיות מסווגים כבעלי נכות בשיעור 60% או שכושר ההשתכרות שלכם נפגע ב-50% לפחות.
  • קצבה עבור שירותים מיוחדים – קצבה זו ניתנת עבור מי שלאור המצב הרפואי שלו סובל מפגיעה בתפקודו היום יומי. נדרש להוכיח פגיעה בלפחות שלוש מתוך שש פעולות אשר כוללות: קושי בשליטה על הסוגרים, קושי להתרחץ לבד, קושי להתלבש לבד, קושי בתנועה במרחב, קושי באכילה ושתיה.
  • גמלת סיעוד – גמלת סיעוד ניתנת לאנשים אשר מתקשים לבצע פעולות יום יומיות.
  • קצבת ניידות – אנשים אשר לאור המחלה הקשה שלהם מתקשים להתנייד, עשויים להיות זכאים לקבל קצבת ניידות.

את כל הזכאויות הללו עורך דין מחלות קשות יכול לסייע לכם לקבל כדי שתוכלו לממש את הזכויות שלכם במלואן.

 

עורך דין מחלות קשות כמסייע בגישה לטיפולים ניסיוניים או חדשים

עבור אנשים עם מחלות קשות, גישה לטיפולים ניסיוניים או חדשניים עשויה להיות שיקול חשוב אשר יכול להציל את חייהם כאשר הם לא רואים דרך פעולה אחרת. ייתכן שטיפולים אלו עדיין אינם זמינים באופן נרחב או שאינם מכוסים בביטוח, מה שעלול להקשות על הגישה אליהם.

עורך דין מחלות קשות יכול לעזור לאנשים לחקור את האפשרויות שלהם לגשת לטיפולים אלה ויכול לבצע פעולות אשר יסייעו להבטיח כיסוי או סיוע כספי מטעם חברת הביטוח או ממקורות אחרים. זה עשוי לכלול משא ומתן עם חברות ביטוח או עבודה עם קבוצות הסברה או ארגונים אחרים שעשויים להיות מסוגלים לספק תמיכה.

 

עורך דין מחלות קשות כנותן סיוע בתכנון סוף החיים

עבור אנשים עם מחלות סופניות, תכנון סוף החיים יכול להיות היבט חשוב בניהול מחלתם. עורך דין מחלות קשות יכול לתת הדרכה בנושאים כמו יצירת הנחיות מקדימות, הקמת ייפוי כוח ועריכת צוואה. עורך דין יכול גם לעזור לאנשים להבין את זכויותיהם ואפשרויות שלהם בכל הנוגע לטיפול בסוף החיים ויכול לייצג את הרצונות בשמם, במידה שהוא רואה כי גורמים חיצוניים אינם מכבדים את רצונותיהם של החולים.

 

לסיכום

עורך דין מחלות קשות הוא עורך דין משפטי המתמחה בסיוע לאנשים עם מחלות קשות לנווט במערכת המשפט ולקבל את המשאבים והתמיכה הדרושים להם כדי לנהל את מצבם. הדבר עשוי לכלול בדיקה וערעור על תביעות ביטוח שנדחו, ייעוץ בתביעות אובדן כושר עבודה, סיוע בתכנון סוף החיים וייעוץ בנושאים משפטיים אחרים הקשורים לניהול מחלה קשה.

עורך דין למחלות קשות יכול גם לספק תמיכה רגשית והסברה, לחבר אנשים עם משאבים ושירותי תמיכה בקהילה שלהם ולפעול כדי להבטיח כי זכויותיהם וצרכיהם יכובדו. בסך הכל, עורך דין למחלות קשות יכול להוות משאב רב ערך עבור אנשים הסובלים ממצבים אלה, ולספק הנחיות משפטיות ותמיכה כדי לעזור להם לנווט במערכות המשפט והבריאות המורכבות ולעתים קרובות המכריעות.

קיימות רשימה של 8 מחלות בסיסיות אשר חייבות להיכנס לכל פוליסה בהתאם להוראת רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון. במסגרתן ניתן למנות את: מחלת הסרטן, התקפי לב, שבץ מוחי, טרשת נפוצה, ניתוח מעקפים, ניתוח מסתמי לב, ליקוי בשריר הלב וניתוח אבי העורקים.

עורך דין מחלות קשות יכול לסייע בקבלת הפיצויים אשר אתם זכאים להם לאור גילוי המחלה הקשה. במסגרת כך, הוא יסייע לכם לנהל את התביעה בצורה נכונה וחכמה, אשר כוללת משא ומתן עם הגורמים הרלוונטיים והסברה לגבי המסמכים להם אתם נדרשים.

בטח. עורך דין מחלות קשות יכול לסייע לכם במגוון רחב של נושאים כגון סיוע למול ביטוח לאומי, בתכנון פיננסי ותכנון ארוך טווח ועוד.

ניתן, ואף מומלץ. הליך קבלת הכספים כתוצאה מגילוי מחלה קשה אינו תמיד תהליך כה פשוט. לכן, מומלץ שאם אתם מגלים כי דחו את בקשת קבלת הפיצויים שלכם, תפנו לעורך דין בקיא בתחום אשר ידע לייעץ לכם בהתאם לסיטואציה הספציפית שלכם.

עורך דין מחלות קשות
עורך דין מחלות קשות
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader