תפריט

חישוב פיצויים תביעת נזיקין

האופן שבו מבצעים חישוב פיצויים תביעת נזיקין משפיע על התגמול שמקבל הניזוק. בין היתר, קיימים גורמים שונים שמשפיעים על אופן החישוב וגם על הסיכוי לאשר את התביעה מול חברת ביטוח או גורמים נוספים

 

כל מה שצריך לדעת על חישוב פיצויים תביעת נזיקין

נפגעי תאונות או רשלנות רפואית מתמודדים עם קשיים רבים, ומבקשים להבין מהו הפיצוי הפוטנציאלי עבור נזקי הגוף שנגרמו להם. השגת נתון מדויק לכך הינה מאתגרת בשל אופיים המגוון של מקרים שונים ובשל ריבוי הגורמים המשפיעים על סכומי הפיצויים.

מבחינת הלקוחות, המשמעות היא להגיש מלכתחילה תביעה שעולה בקנה אחד עם האופן שבו חברות הביטוח וגורמים נוספים מבצעים את החישוב של תביעות הנזיקין הרלוונטיות.

עו"ד שי סולטן שתחום מומחיותו הינו דיני נזיקין, יכול לבצע חישוב פיצויים לתביעת נזיקין בצורה נכונה ומנומקת.

 

תביעת נזיקין – גורמים בולטים המשפיעים על חישוב הפיצוי

1. גיל הנפגע: לגיל הנפגע יש תפקיד מכריע בקביעת הפיצויים. נפגעים צעירים יותר צפויים לסבול כאב וסבל למשך זמן ארוך יותר בהשוואה לאנשים מבוגרים. בנוסף, נזקים עתידיים כמו אובדן שכר, הוצאות רפואיות והפסדי פנסיה מחושבים על פני תקופה ארוכה יותר עבור נפגעים צעירים יותר, בהתבסס על תוחלת חיים ממוצעת. כתוצאה מכך, נפגעים צעירים יותר מקבלים בדרך כלל פיצוי גבוה יותר.

 

2. דרגת נכות: היקף הנכות, במונחים של אחוזים, משפיע באופן משמעותי על הפיצוי. דרגת נכות גבוהה יותר, המעידה על מגבלות תפקודיות גדולות יותר וצרכים רפואיים עתידיים, מביאה להגדלת הפיצויים. עם זאת, במקרים של מוות, הפיצוי בדרך כלל נמוך יותר שכן לא מחושבים הפסדים עתידיים לנפטר, למעט חלק מהפסדי השתכרות המועברים ליורשים, כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון בעניין "השנים האבודות" בעניין אטינגר.

 

3. סוג הנכות: ההבחנות בין מוגבלויות רפואיות ותפקודיות הן מכריעות. מוגבלויות תפקודיות, הפוגעות או מונעות עבודה או פעילויות יומיומיות רגילות, מחייבות פיצוי גבוה יותר מאשר נכויות רפואיות עם פחות השפעה על התפקוד היומיומי. דוגמאות ללקויות תפקודיות כוללות מצבים אורטופדיים, נוירולוגיים, לבביים ופסיכיאטריים. קביעת התפקוד של הנכות היא סובייקטיבית ומותאמת לנסיבותיו של כל נפגע.

 

4. רמת ההשתכרות של הנפגע: פיצוי בגין אובדן שכר, בעבר ובעתיד, מושפע מהרווחים של הנפגע לפני הפציעה. שכר גבוה יותר מביא לפיצוי גבוה יותר על אובדן הכנסה. עבור קטינים, הפסדי השתכרות עתידיים מחושבים על סמך השכר הממוצע במשק, ללא קשר לגורמי רקע.

 

5. מצב רפואי קודם: אם לנפגע היה מצב רפואי קיים, הפיצוי עשוי להיות מותאם כך שישקף את ההשפעה הפוטנציאלית של מצב זה על הפסדים כספיים עתידיים, ללא תלות באירוע הגורם לפציעה.

 

6. עלויות טיפול וסיוע: הצורך והעלות של טיפולים רפואיים וסיוע חיצוני עקב מצבו של הנפגע, משפיעים ישירות על גובה הפיצוי. הוצאות גבוהות יותר מביאות לפיצוי גדול יותר.

 

7. סוג התאונה: אופי התאונה – תאונות עבודה, רשלנות רפואית, תאונות דרכים וכו' – משפיע גם הוא על רמות הפיצויים.

 

אתגרים בחישוב פיצויים בתביעות נזיקין

קביעת סכום פיצוי מדויק בתחילת הליכים משפטיים אינה מעשית לרוב בשל מידע חסר לגבי הגורמים שפורטו לעיל, ובפרט הלקות הרפואית והתפקודית של הנפגע. כל מקרה נתון להערכה פרטנית, וייתכנו גורמים נוספים שישפיעו על הפיצוי הסופי.

 

המשתנים סביב חישוב פיצויים תביעת נזיקין – איך הם משפיעים עליכם?

הבנת המשתנים הללו חיונית עבור נפגעים המבקשים פיצוי בגין נזקי גוף. המורכבות של חישוב הנזק מדגישה את החשיבות של מומחיות משפטית בניווט תביעות נזיקין. עורך דין נזיקין מיומן יכול לספק הכוונה רבת ערך, ולהבטיח שכל הגורמים הרלוונטיים יילקחו בחשבון כדי להבטיח פיצוי הוגן על הנזק שנגרם.

 

למה כדאי לדעת איך חברת הביטוח מחשבת פיצוי בתביעת נזיקין?

בנוסף לגורמים העיקריים המשפיעים על סכומי הפיצויים בתביעות נזיקין בגין נזקי גוף, ישנם היבטים ומתודולוגיות קריטיות נוספות המשמשים את חברות הביטוח והגורמים המשפטיים לחישוב הפיצויים. הבנת אלה יכולה להציע תובנות מעמיקות יותר לגבי תהליך הבטחת פיצוי לנפגעים.

 

הבדלים בין אופן החישוב של פיצויים בתביעת נזיקין

חברות הביטוח משתמשות בשיטות שונות לחישוב הפיצויים, לרוב תוך שימוש בנוסחאות קנייניות ותוכנות מחשב. כלים אלה מעריכים תביעות על סמך נתוני קלט לגבי פציעותיו של הנפגע, הטיפול ואובדנים אחרים. עם זאת, מערכות אלו יכולות לפעמים להמעיט בהשפעה האמיתית של פציעה, ומכאן עולה הצורך בייצוג משפטי כדי לנהל משא ומתן על פיצוי הוגן.

פיצויים כוללים בדרך כלל נזקים כלכליים, כגון הוצאות רפואיות והפסד שכר, ונזקים לא כלכליים, לרבות כאב וסבל. בעוד שהנזקים הכלכליים הם פשוטים יחסית לחישוב על סמך חשבונות ואובדן הכנסה, הנזקים הלא כלכליים הינם סובייקטיביים יותר ודורשים התייחסות מדוקדקת של סבל הנפגע וירידה באיכות חייו.

 

איזה פיצויים מקבלים במקרים של תביעת נזיקין בגלל רשלנות?

במקרים של רשלנות חמורה או כוונת זדון, בתי המשפט רשאים לפסוק פיצויים עונשיים בנוסף לפיצויים הרגילים. אלו נועדו להעניש את הנאשם ולהרתיע מפני התנהגות עתידית דומה. אמנם הדבר לא נפוץ בכל תביעות הנזיקין, אך האפשרות לפיצויים עונשיים יכולה להשפיע באופן משמעותי על סכום הפיצוי הכולל.

 

איך מגישים תביעת נזיקין?

הדרך הנכונה לחשב פיצויים בצורה מדויקת היא לפנות אל עורך דין שי סולטן, שמכיר את הנושא מקרוב ואף מתמחה בו. רוצים להתייעץ איתנו ולקבל פרטים נוספים? עכשיו זה הזמן להשאיר פרטים באתר הרשמי של עו"ד שי סולטן ולקצר משמעותית את הזמן שעובר מרגע החישוב ועד הגשת התביעה וקבלת הפיצוי.

 

שאלות ותשובות בנושא חישוב פיצויים תביעת נזיקין

חברות הביטוח עשויות להשתמש במכפילים כדי לחשב כאב וסבל. שיטת המכפיל כרוכה בהכפלת הנזקים הכלכליים במספר מסוים על פי חומרת הפגיעה, בעוד ששיטת הפיצויים קובעת שיעור יומי לכאב ולסבל ממועד הפגיעה ועד להחלמה מלאה. חישובים אלה עשויים להשתנות באופן משמעותי, מה שמדגיש את החשיבות של ייצוג משפטי כדי לטעון להערכה הוגנת.

כן, הוצאות רפואיות עתידיות הן מרכיב קריטי בפיצוי בתביעות נזיקין. הוצאות אלו מוערכות בהתבסס על הצרכים הרפואיים העתידיים הנוכחיים והצפויים של הנפגע הקשורים לפציעה. עדות מומחים מאנשי מקצוע רפואיים ואנשי טיפול שונים ממלאת לעתים קרובות תפקיד חיוני בקביעה מדויקת של עלויות אלו.

בהחלט. עוגמת נפש נופלת תחת הקטגוריה של נזקים לא כלכליים, וניתן לקבל פיצוי עבורה  אם הנפגע יכול להוכיח שהמצוקה היא תוצאה ישירה של הפגיעה שחווה באירוע. תיעוד מאנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש ועדויות להשפעה על חיי היומיום של הנפגע, חיוניים לביסוס של טענות אלו.

רשלנות השוואתית שוקלת את האפשרות שהקורבן תרם באופן כלשהו לפציעתו. בתחומי שיפוט המיישמים עיקרון זה, ניתן להפחית את הפיצוי הנפסק לנפגע באחוז השווה לאשמתו בגרימת הפגיעה. דבר זה מדגיש את המורכבות של משא ומתן על תביעות נזיקין ואת ההכרח בניתוח וייצוג משפטי יסודי כדי להבטיח תוצאה הוגנת.

 

חישוב פיצויים תביעת נזיקין
חישוב פיצויים תביעת נזיקין
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader