תפריט

הפתרון לליקויי בניה

ליקויי בניה של מים ונזקי רטיבות קיימות לא רק בדירות ישנות אלא אף בדירות חדשות מקבלן. לא הייתם רוצים להיכנס לדירה חדשה. לגור בה תקופה קצרה ולאחר מכן לסבול מליקויי בניה בדמות רטיבות ונזקי מים חמורים אשר יעיבו על הרגשתכם ועל חייכם בדירה.

 

סיוע של עורך דין ליקויי בניה

הפתרון המומלץ לכך על ידי עורך דין שי סולטן עורך דין ליקויי בניה הינו הזמנת בעל מקצוע- מהנדס טרם כניסתכם לדירה וטרם קבלת המפתח על מנת שיבדוק את כלל הליקויים הקיימים בדירה. על פי תוצאות בדיקותיו תוכלו להגיש את הדו"ח של בדק הבית לקבלן על מנת שיתקן את ליקויי הבניה עוד טרם כניסתכם לדירה. פעולה זו יש בה בכדי להקטין את עוגמת הנפש שלכם במגורים בדירה עם ליקויי בניה.

 

מה אם הקבלן לא משתף פעולה?

כמובן וככל והקבלן אינו משתף פעולה איתכם ולא מתייחס לדו"ח ליקויי הבניה, ולא מתייחס להוראות חוק המכר התשל"ג 1973, בו הוא מחויב לתקן את הליקויים ולא לדרוש מהרוכשים לשלם עבור כך אזי מומלץ לפנות לעורך דין ליקויי בניה על מנת שיילחם על זכויותיכם המגיעות לכם על פי חוק.

 

קצת על תקופת הבדק

לעניין תקופת הבדק יש להבין מה היא תקופת הבדק בה יש אחריות לקבלן. בקצרה נפרט כי תקופת הבדק מתחילה מהיום בו נמסרת הדירה לרוכש ומסתיימת בזמן שונה על פי כל ליקוי. בבעיות רטיבות מצנרת ואיטום על הקבלן לתקן את הליקויי מיום קבלת המפתח על ידי הרוכש ועד ארבע שנים ממועד קבלת המפתח.

בסיום ארבעת השנים תחל תקופה נוספת המכונה תקופת האחריות. משך התקופה היא שלוש שנים וגם בזמן זה יהיה חייב הקבלן לתקן את הליקוי. אך בתקופת האחריות חלה חובה על הרוכש להוכיח כי מקור הליקויים הינו בתכנון של הקבלן ו/או חומרים לקויים בהם השתמש הקבלן.

נטל הוכחה זו הינו יחסית קשה ולכן מומלץ להיוועד מראש עם עו"ד ליקויי בניה על מנת שיבנה איתכם אסטרטגיה לניהול התיק כולל נקיטת זמנים ספציפיים לכל פעולה.

מה אם לא נמצא מקור הליקוי?

מצב נוסף בו אתם עלולים להיתקל אך כמובן לא לוותר הינו מצב בו הקבלן משתף פעולה אך לא מצליח למצוא את מקור הליקוי או מקור התקלה. במקרה זה אין מנוס מלהגיש תביעה משפטית נגד הקבלן הן על הליקוי והן על הפרת חוזה בינו ובין הרוכשים.

 

על החשיבות של שירות משפטי בליקויי בנייה

ברור לכל כי בסופו של דבר על מנת לתקן את ליקויי הבניה ככל והקבלן אינו פותר את הבעיה יש צורך בשכירת שירותיים משפטיים על ידי עורך דין ליקויי בניה. שירותים אלו עולים כסף אך יחד עם זאת חשוב לזכור כי ליקויי בניה אינם נעלמים מעצמם אלא רק מחמירים עם הזמן. עורך דין ליקויי בניה בנושאי מים ורטיבות מקצועי יידע להביא לכם תוצאות טובות בבית משפט ואף לתבוע את שכר טרחת עורך הדין ששילמתם.

נכון. תהליך בבית משפט הוא ארוך, מייגע אבל אם תשכרו בעל מקצוע טוב, מקצוען ובעל ניסיון, התחלתם את הדרך לפתרון והפתרון לליקויי הבניה יגיע מהר מאוד.

סובלים מליקויי בניה? הקבלן לא משתף פעולה? תביעה נגד קבלן מגישים עם עו"ד סולטן.

 

הפתרון לליקויי בניה
הפתרון לליקויי בניה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader