תפריט

מה עושים במקרה של ליקויי בניה?

ליקוי רטיבות, דירה בשטח קטן יותר מאשר סוכם עליו בפועל, סדקים שמעידים על בעיות קונסטרוקציה, חוסר אטימה בחלונות, חוסר איטום במקלחות. זו רק רשימה חלקית של ליקויי בנייה, אשר רוכשי דירות חדשות נאלצים להתמודד עמם. להלן מספר נקודות כחלק מסדרת מאמרים בנושא ליקויי בניה, ומה עושים במקרה שנתקלתם בליקויי בניה בדירתכם? 

 

האם יש הבדל בין ליקויים שנהוג למצוא בדירה חדשה לבין ליקויים בדירה יד שנייה?

בדירות חדשות, ישנם ליקויים אשר רק כאשר רוכש הדירה נכנס לדירה הוא מודע אליהם, לדוגמא: אריחים עקומים, קירות עקומים, פתחי אוורור חסומים, רטיבות, בעיות איטום במלקחות ועוד. ליקויי אלו הינם ליקויי בניה. יחד עם זאת, ישנם ליקויים אשר הינם בגדר הפרהה מהותית של חוזה המכר. למשל, כשהדירה שהובטחה היא דירה של 4 חדרים, ובפועל בשל סטיות מהתוכנית הדירה נחשבת לדירת 3 וחצי חדרים".

מאידך, בדירות יד שנייה לרוב הליקויים המדוברים הינם בעיות רטיבות, אטימה ובדירות ישנות מאוד בעיות של קורוזיה בעמודי ברזל ועוד.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

מה עושים במקרה של ליקויי בדירה? איך להתמודד?

בדירה חדשה מקבלן, חלק מהליקויים יש לתת לקבלן הזדמנות לתקן באופן מעשי ועל חלקם יש לדרוש פיצוי כספי. בדירה יד שנייה יש להביא חברת בדק בית או מהנדס פרטי על מנת שיציג לכם את מצב הדירה. שימו לב שבכל דוח שתקבלו בדירת יד שנייה יהיו ליקויים ולא בהכרח כל ליקוי שנמצא הינו עילה "לפוצץ" חוזה.

 

גיליתי ליקויי בניה בדירה האם להביא מהנדס או שמאי או חברת בדק בית?

מהנדס בניין בודק את המצב הקונסטרוקטיבי של הדירה לרבות מערכות המחוברות לדירה. חברת בדקת בית לעומת זאת משווה את מצב הדירה לתקנים הקיימים בשוק (לדוגמא שהמידות של המפרט תואמות את המצב בשטח (למשל, גובה תקרה, גובה אסלה וכו'). שמאי רכוש בודק מה נזקי הרכוש שנגרמו לדירה כתוצאה מליקויי בניה ושמאי מקרקעין בודק האם כתוצאה מליקויי הבניה יש ירידת ערך לדירה.

לאיזו ערכאה נהוג להגיש תביעות מסוג זה?

ברוב המכריע של המקרים תביעות מסוג זה יוגשו לבית-משפט השלום (הדן בתביעות בסכום של עד 2.5 מיליון שקל). לא מומלץ להגיש תביעה בנושא ליקויים בדירה לבית-המשפט לתביעות קטנות, בשל תקרת סכום התביעה (שעומדת על סך של כ-34 אלף שקל בלבד) ובשל האיסור על עורכי דין לייצג אתכם בתביעות מסוג זה".

עורך דין שי סולטן עורך דין ליקויי בניה, מקרקעין וליטיגציה מסחרית מעניק ללקוחותיו טיפול אישי ומקצועי בכל שלבי התהליך בתיק, לרבות התנהלות מול הקבלן טרם הגשת תביעה, ליווי בהכנת חוות דעת הנדסית ושמאית, וטיפול בתביעת ליקויי בניה עד לקבלת פסק הדין ופיצוי כספי.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי, דיני ביטוח, נזיקין וליקויי בניה.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
מה עושים במקרה של ליקויי בניה_
מה עושים במקרה של ליקויי בניה_

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader