תפריט

תביעת קבלן על ליקויי בניה

תביעה קבלן על ליקויי בנייה – לא רק!

אמנם תביעת קבלן בגין ליקויי בנייה מבוססת על ליקויים ואי התאמות בנכס אך יחד עם זאת יש לציין כי תביעת ליקויי בניה נגד קבלן לרוב אינן מסתכמות אך ורק בעילת ליקויי הבניה. לעתים התביעה נגד קבלן בגין ליקויי בניה כוללת בתוכה ראשי נזק נוספים כגון: איחור במסירה, עוגמת נפש, הפרת חוזה, פיצויים בגין נזקים ישירים שנגרמו כתוצאה מליקויי הבניה ועוד.

 

מתי כדאי להגיש תביעה נגד הקבלן על ליקויי בניה?

ראשית, יש לתת לקבלן הזדמנות לתקן את הליקויים במהלך שנת הבדק הראשונה בכפוף לפרוטוקול המסירה בו רוכשי הדירות רושמים את כל הליקויים שהיו לנגד עיניהם במועד קבלת הדירה. באופן טבעי, מתגלים ליקויים נוספים תוך כדי מגורים בדירה (רטיבות, בעיות איטום, חלונות לא אטומים, ניקוז לקוי). המדובר בליקויים, שכל עוד לא גרתם בפועל בדירה, לא ניתן לגלותם בזמן עריכת פרוטוקול המסירה.

מה עושים כשגילינו ליקויי בניה מקבלן?

ברגע שגיליתם ליקוי או פגם בדירה עדכנו מיד את הקבלן באמצעות מכתב, בדואר רשום ובמייל ודרשו לתקן את הליקוי באופן מיידי. ככל שמדובר בפגם או בליקוי חמור, המפריע בצורה משמעותית לנהל חיים סבירים בדירה, דרשו מהקבלן שיתקן את הפגם בדחיפות. ככל שמדובר בליקויים אשר אינם מפריעים למהלך החיים התקין ההמלצה היא לחכות לסוף שנת הבדק כאשר תופתעו לגלות ליקויים נוספים בסוף שנת הבדק.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

לסיכום

ליקויי בניה הפכו להיות מכת מדינה – קבלנים ובעלי מקצוע נוספים נמנעים, לא אחת, מלבצע את העבודה לה התחייבו במסגרת החוזה בכפוף לתקנים הקבועים בחוק. הפרות אלו של הקבלנים גורמות נזקים לרוכשים ולדיירים, נזקים אשר מקימים עילת תביעה נגד אותם קבלנים בגין אותם ליקויי בניה ומחדלים של אותם קבלנים.

פרט חשוב נוסף, הינו העובדה שיש לפנות לעורך דין מומחה תביעת קבלן בגין ליקויי בניה שיבדוק ויבחן האם  יש להגיש תביעה רק נגד הקבלן או שמא גם נגד המפקח, מנהל העבודה, החשמלאי ובעלי מקצוע נוספים אשר ביצעו פעולות כאלו ואחרות בפרויקט.

עורך דין שי סולטן עורך דין ליקויי בניה, מקרקעין וליטיגציה מסחרית מעניק ללקוחותיו טיפול אישי ומקצועי בכל שלבי התהליך בתיק, לרבות התנהלות מול הקבלן טרם הגשת תביעה, ליווי בהכנת חוות דעת הנדסית ושמאית, וטיפול בתביעת ליקויי בניה עד לקבלת פסק הדין ופיצוי כספי.

  • * משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי, דיני ביטוח, נזיקין וליקויי בניה.
  • ***האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

תביעת קבלן על ליקויי בניה
תביעת קבלן על ליקויי בניה

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader