תפריט

ילד נפצע בקייטנה

הילד נפצע בקייטנה? מה ביטוח קייטנה צריך לכלול? ומה עושים במקרה של פציעה או תאונה? למי כדאי לפנות ומהם הפיצויים הצפויים? כל הפרטים במדריך שלפניכם.

 

מה ביטוח קייטנה צריך לכלול ומה עושים במקרה של פציעה או תאונה?

החופש הגדול מתקרב וההרשמה לקייטנות החופש הגדול נמצאת בעיצומה. מעבר לשיקולים כמו מחיר הקייטנה והתכנים המוצעים, חשוב לוודא את חוקיות הקייטנה לרבות הביטוח בה מבוטחים ילדי הקייטנה.

מה הם הבדיקות שצריך לבצע טרם רשימת ילדכם לקייטנה? יש לוודא כי הקייטנה מחזיקה רישיון ממשרד החינוך. כלומר, חייב להיות מסמך או תעודה שניתן להציגה, שלקייטנה יש רישיון או שהיא קיבלה פטור על ידי שר החינוך בשל קשר לגופים או ארגונים שקבלו הכשר, מסביר עו"ד שי סולטן, בעלים של משרד עורכי דין המתמחה בדיני נזיקין, תאונות וביטוח.

כל קייטנה צריכה לקבל אישור בטיחותי על תקינות המבנים והתקנים וצריכה להחזיק ציוד עזרה ראשונה וגלאי עשן. בארגון "בטרם" עוד מדגישים כי מבנה הקייטנה צריך להתאים לפעילות של ילדים ורצוי שלא לשלוח את הילדים לקייטנות מאולתרות שאין בהן מבנה מסודר. לפי תקן משרד החינוך, ההנחיה היא מדריך אחד לכל 25 ילדים. יש לוודא כי צוות הקייטנה הוכשר במניעת תאונות ובעזרה ראשונה בסיסית.

 

מה צריך לכלול ביטוח בקייטנה?

חשוב לבדוק לפני ההרשמה האם ישנו ביטוח עבור הילדים במהלך פעילות הקייטנה ומה הוא כולל. כיום ישנן הרבה קייטנות המציעות פעילויות "אקסטרים" שעלולות להיות מסוכנות וכן פעילויות עם בעלי חיים כמו קייטנת רכיבה על סוסים, מה שיכול להוביל למקרים בהם הילד נפצע בקייטנה.

חשוב שהביטוח יכלול גם פעילות כאלה ואחרות, כמו טיול, לונה פארק, ים וכן שיכלול עבודה עם בעלי חיים, טיפול ובילוי במחיצתם. זאת כמובן בהתאם לאופי הקייטנה והפעילויות בה. חשוב לבדוק גם האם הביטוח מכסה את הדרך לקייטנה וממנה.

לצד שאלות בסיסיות כמו האם היא מספקת מזון ושתייה ומהי הכשרת המדריכים, חשוב לוודא אילו פציעות מכסה הביטוח. "בקייטנות פרטיות השאלה הזו חשובה במיוחד מכיוון שהדבר אינו ודאי. כדאי להתעקש לראות פוליסת ביטוח בתוקף ואף לבקש העתק שלה ולעבור עליה.

אחרת, במקרה של תאונה ובהיעדר ביטוח, תביעות נזיקין עלולות להיות מורכבות ומתישות ובחלק מהמקרים חוסר יכולת להיפרע במקרה של זכייה בתביעה", מציין סולטן. "במידה שהקייטנה מופעלת על ידי רשות מקומית או רשת המתנ"סים, סביר להניח כי הביטוח מוסדר במסגרת פוליסת הביטוח הכוללת של המוסד או הרשות, אך המלצתי היא תמיד לראות את הפוליסה ככתבה וכלשונה".

עוד מציין עו"ד סולטן, כי קיימים הבדלים בין הפוליסות השונות, העלולים להיות מהותיים במידה שיש צורך להפעיל את הביטוח. הכיסוי הביטוחי הרלוונטי לקייטנות הינו ביטוח לנזקי גוף במסגרת כיסוי צד ג'. חשוב לבדוק כי הביטוח מתאים לגילם של הילדים ולאטרקציות המתוכננות לביצוע.

עו"ד סולטן אף מבהיר, כי להורים קיימת אופציה לבטח את ילדיהם בפוליסת תאונות אישיות פרטית כנגד מקרים בהם הילד נפצע בקייטנה, בדומה לפוליסת ביטוח תלמידים שעושה להם בית הספר, ואז הפוליסה מכסה אותם בכל שעות היום ובכל ימות השבוע. גובה הפיצוי הוא בהתאם לכיסוי שנרכש בפוליסה.

אולם הדבר כרוך בעלויות של תשלום פרמיה ונתון לשיקול דעתם של ההורים. בכל מקרה, הפוליסות לא "מתקזזות" אחת עם השנייה, וניתן לקבל כפל פיצויים, קרי פיצוי מכל פוליסה בנפרד.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

ילד נפצע בקייטנה – מה עושים במקרה של אירוע פגיעה?

יכולים להיות שני מסלולים לתביעת נזיקין בגין פציעה שהתרחשה במהלך שהות בקייטנה – הראשונה היא מול חברת הביטוח המבטחת תלמידים לאורך שנת הלימודים, והשנייה היא מול חברת הביטוח של הקייטנה והקייטנה ובעליה.

בתביעה הראשונה אין חשיבות לאופן בו ארעה התאונה או מי האשם בה ונערכת בדיקה של מידת הנזק שנגרם כתוצאה מהתאונה. הפיצוי שיינתן יהיה בהתאם לחומרת הפציעה והנזק שהוסב בעקבותיה כמו: מספר ימי אשפוז, הוצאות רפואיות, רמת נכות וכדומה", אומר סולטן.

התביעה השנייה היא תביעת נזיקין במקרה שהפציעה או התאונה נגרמו בשל ליקוי בטיחותי בקייטנה או רשלנות של הצוות האחראי, כגון: נפילה מכיסא או מעקה שבורים, טביעה בבריכה בגלל היעדר משגיחים או עמוד של אוהל שקרס על ראשו של ילד כתוצאה מהתקנה לקויה, החלקה של ילד ועוד.

"במקרים כאלה ניתן לתבוע ישירות את הקייטנה וחברת הביטוח שלה וכן את המוסד בו התרחשה התאונה, למשל בריכת השחייה. ניתן לתבוע גם עבור עגמת נפש, כאב וסבל, הוצאות שנגרמו והפסדי שכר בעתיד. גובה הפיצוי נקבע בהתאם לשיעור הנכות שנגרמה לילד ומשתנה ממקרה למקרה", מבהיר סולטן.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

ניהול קייטנה: מתוך החוקה

בחוק נקבע כי אדם המנהל קייטנה שאינה בהתאם לסעיפי החוק – צפוי למאסר. במקרה שארעה תאונה במהלך שהות בקייטנה שלא קיבלה את האישורים והרישיונות הנדרשים להפעלתה, מפעילי הקייטנה עשויים לעמוד בפני כתב אישום פלילי.

אחריות המדריכים תיבחן לפי נסיבות המקרה. "אם המדריך התרשל, בהחלט קיימת עילת תביעה נגדו או נגד מפעיל הקייטנה בגין רשלנות", אומר סולטן, "אולם צריך יהיה להוכיח שהפעילות הייתה מסוכנת או שלא היו הדרכה והשגחה מתאימים וכפועל יוצא, נגרם הנזק לילד".

לסיכום, מציין עורך דין סולטן, כי עלינו כהורים לבחון את הקייטנה אותה אנו רוצים לרשום את ילדינו, לא רק על פי האטרקציות המוצעות וכוכבי הילדים שישתתפו בקייטנה, אלא גם לבדוק ולבחון מה המעטפת הביטוחית אשר תגן על ילדנו ביום פקודה.

 

ילד נפצע בקייטנה
ילד נפצע בקייטנה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader