תפריט

נפילה במדרכה

נפילות מדרכה ברשות הרבים, בשטחה של העירייה, הן דבר שכיח. מחד וודאי שאין לצפות מעירייה לתקן כל בליטה, בור, שקע במדרכה, מאידך יש לבחון האם הייתה התרשלות של העיריה בתחזוקת המדרכה, התרשלות היכולה לזכות בפיצוי את הנפגע.

בתביעות "נפילת מדרכה" על הנפגע להוכיח כי העירייה התרשלה. את ההתרשלות יש להוכיח לעיתים על ידי חוות דעת הנדסית המציגה את התקנים הרלוונטיים ואת המפגע. כמו כן יש לבחון מה היה גודל המפגע? מה היה מיקום המפגע? האם היה בפינה גלויה או בפינה נסתרת? מה היה גודל השקע במדרכה? האם היו התראות על המפגע טרם אירוע הנפילה? לעל המרכיבים האלו יש להוסיף את שאלת אשם התורם של הנפגע עצמו, עד כמה הוא עצמו תרם לנפילה.

במרבית המקרים, העיריות מטילות את האחריות לאירוע הנפילה על האדם שנפל, בטענה כי לא היה זהיר, אך לרוב טענות אלו נדחות על ידי בית המשפט.

 

מה כדאי לעשות במקרה של נפילה במדרכה?

אם נפלת במדרכה ונפגעת – חשוב לבצע מספר פעולות, שיבטיחו כי תזכה לפיצוי המקסימלי של נזקי הגוף האפשריים (ככל ותוכח רשלנות של בעל השטח). פעולות אלה כוללות צילום המפגע, פרטי עדים לאירוע, אישורים רפואיים ועוד. לצד כל אלה, יש למסור הודעה מידית לרשות המקומית, האחראית למקום המפגע. כל אלה יבטיחו כי תוכלו להוכיח את טענת הרשלנות בצורה ברורה ומדויקת, אם תטענו לקיום רשלנות בעתיד.

האם תמונה אחת מספיקה?

מומלץ לצלם מספר תמונות, שצולמו מזוויות שונות. כך, יהיה קל יותר לבדוק אם אכן מדובר ברשלנות, בגינה ניתן לתבוע פיצויים ולהוכיח רשלנות ביתר קלות בבית המשפט. בעת הצילום מזוויות שונות של המפגע  – כדאי להציב סרגל בתוך השקע או המהמורה, כך שניתן יהיה ללמוד על עומק/גובה המפגע. אם הרשות המקומית תיקנה את המפגע – צלמו שוב את המקום לאחר התיקון שכן תיקון זה מעיד על לקיחת אחריות מצד העירייה.

 

האם רק הולכי רגל זכאים לפיצוי עקב נפילה במדרכה?

התשובה היא שלילית. רשלנות הרשות המקומית בתחזוקת המדרכות והדרכים יכולה להתבטא גם בתאונות של רוכבי אופניים ואף רוכבי אופנוע (שנפלו או נפגעו כתוצאה מליקוי בכביש, או החלקה על חול, שמן, מים וכו'). עורך דין שי סולטן הינו בעל ניסיון עשיר בתחום תביעות נזיקין ונזקי גוף נפילה במדרכה. עורך דין נזקי גוף שי סולטן מספק ללקוחותיו ייעוץ וייצוג משפטי בבתי משפט בכל הערכאות ובוועדות שונות, במגוון רחב של נושאים ועניינים.

ניצחון ללקוח בתביעת נפילה במדרכה משמעו שיפור באיכות חייו של הלקוח וכמו שאומר עורך דין סולטן- מה שנוגע לכם נוגע לנו!

  • * משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח ונזיקין, רשלנות רפואית ובמשפט מסחרי.
  • ***האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין
נפילה במדרכה
נפילה במדרכה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader