תפריט

עורך דין לתביעת תאונת עבודה

משרדנו מטפל במספר רב של תאונות עבודה: כגון תאונות נפילה מסולם, פציעות קשות וקטיעות איברים כתוצאה מרשלנות המעביד (לדוגמא במהלך שחיטה, החלקה במקום העבודה), אובדן כושר עבודה, נפילה ממקומות גבוהים, הרמת חפצים כבדים וכיו"ב.

עברת תאונת עבודה? רצוי לא להמתין אלא לפנות מיד ליעוץ משפטי אצל עו"ד מומחה לתאונות עבודה על מנת לבחון האם בנוסף לפניה למוסד לביטוח לאומי ניתן להגיש גם תביעת נזיקין נגד המעביד בגין רשלנותו אשר גרמה לפציעה!! תאונת עבודה עצמאי – עצמאי, נפגעת בתאונה? גם לך מגיע פיצוי! פנה לעורך דין לתאונת עבודה לוודא זכאותך  לפיצויים.

 

מה זו תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא כל פגיעה, מחלה או תאונה שנגרמת לנו בזמן העבודה וכן בדרך אל העבודה או בדרך ממנה. זאת, בהנחה ואנחנו עושים את אותו מסלול ולא סטינו מהדרך. הסיבה מדוע הדרך אל העבודה או מהעבודה נכללת בהגדרה זו היא משום שאם ביצענו את הדרך אל העבודה או ממנה חזרה הביתה, אלמלא מקום העבודה לא היינו נמצאים שם.

עובדים אשר עוברים תאונת עבודה זכאים כאמור לתבוע פיצויים מהביטוח הלאומי, באופן עצמאי או באמצעות עו"ד תאונות עבודה. כאן חשוב לזכור כי שמורה לנו תמיד הזכות לייצוג של עורך דין מטעמנו ורק עו"ד יכול לייצג בוועדות של הביטוח הלאומי.

חשוב לדעת- כי גם אם אתם בטוחים שפגיעה שאירעה לכם אכן נחשבת לתאונת עבודה, מאוד לא מומלץ להגיש את התביעה ללא התייעצות עם עורך דין לתאונות עבודה, כי יכול מאוד להיות שמדובר בתביעה שמראש אין לה סיכוי להצלחה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

את מי אנחנו בעצם תובעים?

תביעה בעקבות תאונת עבודה מוגשת כנגד שני גורמים:

הביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי אמור לספק לעובדים שנפגעו בתאונת עבודה פיצוי בגין הנכות שנגרמה, קצבת מענק נכות (במידה ונקבע אחוז נכות מסוים) וכן דמי פגיעה, במידה שהעובד לא עבד משך שלושה חודשים בעקבות התאונה. חשוב להדגיש, שאם מדובר בפציעה קשה אשר מותירה בעובד נכות שמחייבת שיקום, התאמה של מקום המגורים לשינוי הפיזי שחל, סיוע ברכישת רכב או אביזרים אחרים, הרי שניתן לתבוע מביטוח לאומי גם מענק מיוחד עבור כל אלה.

תביעת נזיקין נגד המעביד

לעובד שנפגע  בתאונת עבודה זכות להגיש תביעה נגד המעביד לפיצויו בגין נזקי הגוף שנגרמו לו עקב התאונה, וזאת במקרים שהתאונה נגרמה עקב רשלנות ו/או מחדל של המעביד מחוסר בטיחות או רשלנות, שנובעת מתנאים לא מתאימים במקום העבודה.. פוליסות פרטיות (חברות הביטוח וקרנות הפנסיה) – ככל וקיימות פוליסות פרטיות יש להגיש , תביעה לאובדן כושר עבודה, פוליסת תאונות אישיות, קרן הפנסיה ועוד.

 

המלצות לפעולה לאחר תאונת עבודה:

  1. לפנות אל עורך דין לתאונות עבודה – 03-9065646
  2. לדווח מיידית למעביד על התאונה בכדי לשמור על הזכויות בעקבות תאונות העבודה.
  3. לרשום שמות ופרטי העדים לתאונה.
  4. לצלם ולתעד את מקום התאונה ואת הפציעות.
  5. קבלת דו"ח פציעה ו/או דו"ח אירוע מהקב"ט ו/או הממונה על הבטיחות במקום העבודה ו/או במקום בו אירעה הפציעה
  6. צבירה ושמירה של כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לתאונת העבודה.
  7. שמירת קבלות וחשבוניות של הוצאות אשר נגרמו בעקבות תאונת העבודה.
  8. לפנות ליעוץ משפטי טרם הגשת טופס בל 250 לביטוח לאומי. קיימת חשיבות רבה למה שנרשם על הטופס בל 250, שכן טופס זה יכול אף להשפיע עליכם בתביעת הנזיקין אל מול המעסיק וקל וחומר אל מול הביטוח הלאומי.

חשוב לדעת כי חובה על העובד להגיש הודעה על פגיעה בעבודה למוסד לביטוח לאומי לא יאוחר משנה מקרות האירוע.  אי הגשת ההודעה במועד עשויה לגרום להתיישנות זכות התביעה!!!

 

דגשים שחשוב לדעת לגבי תאונת עבודה

חשוב להדגיש כי בכל שלב בתהליך, יש לנפגע תאונת עבודה הזכות המלאה להיעזר בעורך דין תאונות עבודה, אשר יכול להיות מעורב בכל חלק בתהליך (ביטוח לאומי, חברות הביטוח, קרנות הפנסיה), וכן ניתן וצריך לדרוש להציג הערכות מומחים מטעמנו, ולא להסתפק אך ורק בהערכות של מומחים מטעם ביטוח לאומי או מטעם חברות הביטוח.

עורכי הדין במשרדנו ייצגו בהצלחה מקרים רבים של תביעות תאונות עבודה, תביעות ביטוח בעקבות תאונות עבודה, תביעות אובדן כושר עבודה מקצועי, תוך השגת פיצויים גבוהים ומשמעותיים ללקוחות משרדנו. תיאום פגישת ייעוץ עם עורך דין לתאונות עבודה ללא התחייבות, בנושא תביעה בגין תאונות עבודה. צרו עמנו קשר טלפוני או דרך הטופס באתר ונשמח לעמוד לשירותכם.

  • * משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • ***האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
עורך דין לתביעת תאונת עבודה
עורך דין לתביעת תאונת עבודה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader