תפריט

עורך דין תאונת אופניים חשמליים

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית באחוז הישראלים שנוהגים באופניים חשמליים. עלייה זו תרמה במידה רבה גם לגידול בכמות תאונות הדרכים שבהן מעורבים רוכבי אופניים חשמליים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל, בשנת 2020 לבדה חרף הסגרים ואילוצי הקורונה שהובילו לצמצום משמעותי של עומס התנועה בכבישי ישראל, אירעה עלייה של 12 אחוזים בכמות הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים.

במאמר שלפניכם נסביר האם אופניים חשמליים נחשבים ככלי רכב מנועי מבחינת החוק בישראל? אילו מקרים מצדיקים פנייה לסיוע משפטי של עורך דין תאונת אופניים חשמליים, וכיצד סיוע משפטי של עו"ד תאונות אופניים חשמליים, יכול לסייע בהגשת תביעות פיצויים כנגד חברות הביטוח.

 

האם אופניים חשמליים נחשבים ככלי רכב מנועי מבחינת החוק בישראל?

בחודש דצמבר בשנת 2020 קבע בית המשפט העליון שאופניים חשמליים אינם בחזקת כלי רכב מנועי, על פי הגדרתו בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים (הידוע בקצרה בתור חוק הפלת"ד). פירושה של פסיקה זו הינו שבתאונות דרכים שבהן מעורבים רכב מנועי ואופניים חשמליים, ייחשב רוכב האופניים החשמליים כהולך רגל, מבחינת החוק – מה שיקנה לו זכאות לקבלת פיצוי כספי מחברת הביטוח של בעל הרכב השני, בהתאם לחוק הפלת"ד.

מאידך, במידה והולך רגל ייפגע מרוכב אופניים חשמליים, הולך הרגל לא יהיה זכאי לקבלת פיצוי כספי מכוחו של חוק הפלת"ד, והוא עשוי למצוא את עצמו מפוצה בצורה חלקית בלבד בגין הנזקים שנגרמו לו, ואף להישאר ללא פיצוי כלל – ככל שלא ימצא אשם בנזק שממנו הוא יוכל להיפרע.

 

מקרים המצדיקים פנייה לסיוע משפטי של עורך דין תאונת אופניים חשמליים

בהינתן הוראות החוק שנזכרו לעיל, חשוב מאוד לדעת איך לפעול בפן המשפטי והנזיקי במידה והייתם מעורבים בתאונת אופניים חשמליים – הן מהצד הפוגע והן מהצד הנפגע. זאת על מנת שתוכלו לממש את מלוא זכויותיכם לקבלת פיצוי כספי ושאר סעדים מהגורמים המבטחים.

נוכח העובדה שכל תאונת דרכים מתרחשת על רקע נסיבות שונות ולכן יש להתאים את הסעדים המשפטיים לכל מקרה לגופו, מומלץ מאוד לפנות לסיוע משפטי של עורך דין תאונת אופניים חשמליים בסמוך ככל הניתן למועד האירוע.

 

אילו סוגי תאונות יזכו אתכם בפיצויים? עורך דין תאונת אופניים חשמליים מסביר

להלן סוגי תאונות הדרכים שבהן לרוכבי אופניים חשמליים או למי שנפגע מהם, עשויה להיות זכאות לקבלת פיצויים מחברת הביטוח או מגורמים אחרים:

 

תאונת אופניים חשמליים עם רכב אחר

היות ובית המשפט העליון פסק שאופניים חשמליים אינם נחשבים ככלי רכב ממונע על פי הגדרתו בחוק, דינה של תאונת אופניים חשמליים שהיה מעורב בה רכב אחר, הוא כדין תאונת דרכים בין הולך רגל לרכב ממונע. פירוש הדבר הינו שאם הייתם מעורבים בתאונה כזו, מי שישא באחריות הנזיקית לנזק שנגרם לכם, הוא המבטחת שאחראית לביטוח החובה של בעל הרכב השני.

תביעה מן הסוג הזה תטופל על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. חוק זה משית אחריות מלאה על חברת הביטוח שמבטחת את בעל הרכב המנועי בביטוח חובה, ככל וזה היה מעורב בתאונת דרכים. לכן במרבית המקרים לא תידרשו להוכיח אשמה או נהיגה רשלנית של הצד השני.

 

תאונת אופניים חשמליים מסוג "פגע וברח"

לא אחת אנו שומעים על תאונות "פגע וברח" שבהן היה מעורב רוכב אופניים חשמליים שנפגע מכלי רכב ממונע. לעיתים מדובר במקרה שבו לרכב הפוגע אין ביטוח חובה. עבור מקרים אלו בדיוק הוקמה "קרנית", שהיא קרן ממשלתית, שהתפקיד שלה הוא לספק פיצוי כספי לנפגעי תאונות דרכים אלו.

הפיצוי הכספי שרוכב אופניים חשמליים שנפגע בתאונת פגע וברח, איננו שונה מהפיצוי שהיה משולם מטעם חברת הביטוח לו לנהג הפוגע היתה פוליסת ביטוח חובה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

תאונת אופניים חשמליים של רוכב שנפגע ממפגע בדרך

ישנם מקרים של תאונות אופניים חשמליים שבהם ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד רשות מקומית או עירייה, או כנגד קבלן או גוף פרטי אחר, בשל נזק שנגרם לרוכב בגין מפגע סביבתי שנקרה בדרכו. בורות ושקעים בכבישים, שבילים או מדרכות, למשל, עשויים להיחשב כמפגע המהווה עילה להגשת תביעה נזיקית באמצעות עורך דין תאונת אופניים חשמליים.

במידה ונפגעתם ממפגע מסוג זה בעת נסיעתכם על אופניכם החשמליים, מומלץ מאוד לתעד את מקום האירוע, לברר האם היו בקרבת מקום עדים לאירוע התאונה, ובמבסגרת קבלת הטיפול הרפואי, לתאר את הנסיבות שהובילו לתאונה ואת המיקום שבו היא אירעה.

חשוב גם להקפיד לשמור את כל המסמכים והאישורים הרפואיים הנוגעים לטיפול שקיבלתם בעקבות התאונה. לא אחת החומרים הללו מתבררים כמועילים מאוד כאשר מומחה בטיחות מוזמן למקום התאונה, כחלק מההכנות להגשת תביעה משפטית.

היות ורבים מרחובות הערים מרושתים כיום במצלמות אבטחה ציבוריות, ובדרכים יש מצלמות מהירות, ישנה גם אפשרות להגיש בקשה לקבלת הצילומים מזירת האירוע באמצעות עורך דין תאונת אופניים חשמליים. לעיתים יש צורך לערב את משטרת ישראל או להשיג אישור מיוחד של בית המשפט לשם כך. אולם לדבר יש חשיבות רבה בביסוס כתב התביעה.

 

תאונת אופניים חשמליים עם הולך רגל

היות ואופניים חשמליים אינם נחשבים מבחינת החוק בישראל ככלי רכב מנועי, נכון להיום, אם אתם הולכי רגל שנפגעו מאופניים חשמליים, לא תוכלו להגיש תביעת פיצויים על פי חוק הפלת"ד. החלופה שעומדת לרשותכם, הינה הגשה של תביעת נזיקין כנגד רוכב האופניים החשמליים שפגע בכם, במידה ואתם סבורים שהוא או היא נהגו בצורה רשלנית, פזיזה או מסוכנת, וכי ניתן להוכיח זאת בבית משפט.

במידה וחוויתם פגיעה כהולכי רגל, בעקבות תאונת אופניים חשמליים, הקפידו לאתר את פרטי הנהג הפוגע, ולצלם את מקום האירוע. הקפידו לברר גם אם היו עדי ראייה לתאונת הדרכים, ולפרט בעת קבלת הטיפול הרפואי בפגיעתכם, מה היו נסיבות התאונה שאירעה לכם והמיקום שבו היא התרחשה.

לא לשכוח לאסוף את כלל החומרים הרפואיים הנוגעים לטיפול שניתן לכם בעקבות התאונה, על מנת שניתן יהיה להישען עליהם בניסוח כתב התביעה.

 

תאונות אופניים חשמליים בדרך למקום העבודה או בדרך חזרה ממנו

כאשר תאונת אופניים חשמליים מתרחשת בדרכו של הרוכב למקום עבודתו, תוך כדי עבודתו או בדרכו חזרה ממקום העבודה לכיוון ביתו – היא עשויה להיות מוגדרת בתור תאונת עבודה, המזכה בפיצויים וזכויות רפואיות מהמוסד לביטוח לאומי. ישנם מקרים שבהם גם במידה והתאונה אירעה בעקבות סטייה של הרוכב ממסלולו הקבוע בין העבודה לבית, אותה פגיעה עדיין תוכר כתאונת עבודה.

במקרים כאלו, התביעה תנוהל כשם שכל תביעת ביטוח לאומי אחרת מתנהלת, ועל מנת להימנע מסחבת בירוקרטית וסיכון שהתביעה תידחה, חשוב להיוועץ מראש בעורך דין תאונת אופניים חשמליים, עם ניסיון בהגשת תביעות ביטוח לאומי בגין תאונות דרכים בדרך לעבודה וממנה.

בכל אחד מסוגי התאונות הללו, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לעזרתו של עורך דין תאונת אופניים חשמליים על מנת להבין אילו ראיות עליכם לאסוף מזירת האירוע, מהם המסמכים הרפואיים הנחוצים לכם להמשך התהליך וכיצד להגיש תביעת פיצויים לחברת הביטוח ו / או תביעה נזיקית לבית המשפט.

מעוניינים להתייעץ עם עורך דין תאונת אופניים חשמליים? זה הזמן לפנות לעו"ד שי סולטן ולקבל הכוונה משפטית איכותית. בואו נשוחח!

עורך דין תאונת אופניים חשמליים - עו_ד שי סולטן

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader