תפריט

פוליסת תאונות אישיות

פוליסת ביטוח תאונות אישיות הינה פוליסה המציעה למבוטח פיצוי במקרה של נכות ולעתים אף אובדן כושר עבודה אשר נגרם כתוצאה מתאונה. פוליסת ביטוח תאונות אישיות מציעה למבוטח פיצוי עבור נזק גוף שנגרם לו, כאשר לא משנה מה נסיבות התאונה בה נפגע המבוטח (למעט חריגים ספציפיים בפוליסה- לדוגמא החרגה על נסיעה ברכב דו גלגלי).

דוגמא לפוליסת תאונות אישיות לציבור ספציפי הינה פוליסת תאונות אישיות תלמידים, פוליסת תאונות אישיות לאגודות ספורט ועוד.

 

מהי ההגדרה ה"יבשה" לתאונות אישיות לפי הפוליסה?

ההגדרה של אירוע תאונה בפוליסת תאונות אישיות הינה "אירוע פתאומי ולא צפוי אשר אשר גרם נזק גוף למבוטח ללא קשר למחלה קודמת של המבוטח". משכך, נכות שנגרמה כתוצאה ממחלה שהתפרצה לפתע בגופו של המבוטח אינה מעניקה כיסוי ביטוחי ופיצוי למבוטח בפוליסת תאונות אישיות. בשביל לקבל פיצוי עבור מחלה שהתפרצה וגרמה לנזק גופני יש לפנות לפוליסת הבריאות או לפוליסת ביטוח מחלות קשות ככל וקיימת.

על מנת להיות זכאים לפיצוי בפוליסת תאונות אישיות בוחנת חברת הביטוח את הנזק של המבוטח על פי אחוזי נכות. אחוזי הנכות נקבעים או על ידי הביטוח הלאומי או על ידי מומחה מטעם המבוטח ומטעם חברת הביטוח. ככל ותהיה מחלוקת בין חברת הביטוח למבוטח על אחוזי נכות לרוב מקרים אלו יגיעו לפתחו של בית המשפט ובשל כך מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות אישיות.

גובה הפיצוי הכספי המוצע בפוליסת תאונות אישיות תלוי בפרמיה אותה משלם המבוטח. סכום הפוליסה הינו הסכום המגיע למבוטח וליורשיו במקרה מוות. הפיצוי עבור נכות בפוליסת תאונות אישיות נגזר מאחוזי הנכות שנקבעו למבוטח בגין הפגיעה (כל פגיעה באבר כלשהו מפורטת בתנאי הפוליסה).

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

למה חשוב להיעזר בעורך דין פוליסת תאונות אישיות?

חשוב לדעת שתקופת ההתיישנות על פוליסת תאונות אישיות הינה 3 שנים בהתאם לחוק חוזה ביטוח. את התביעה יש להגיש לבית משפט עד 3 שנים ממועד אירוע התאונה, אחרת המבוטח יאבד את זכאותו לפיצוי.

פעמים רבות נדחות תביעות המוגשות באופן עצמאי ולכן, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין פוליסת תאונות אישיות הבקיא בתחום, שילווה את המבוטח בכל השלבים החל משלב הפנייה הראשונה לחברת הביטוח ועד לקבלת הפיצוי המלא בפועל. מניסיוננו ייצוג על ידי עורך דין החל מתחילת ההליך מגדיל את הסיכוי משמעותית לקבלת הפיצוי.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין, תאונות דרכים ורשלנות רפואית.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
פוליסת תאונות אישיות
פוליסת תאונות אישיות
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader