תפריט

תאונת עבודה זכויות

נקודת המוצא שכל אזרח אמור לדעת הינה שבגין כל אירוע תאונתי, קמה לנפגע באירוע התאונה הזכות לדרוש פיצויים על מנת להשיב את המצב לקדמותו. הפיצויים נועדו לצורך טיפולים רפואיים ולצורך פיצוי הנפגע על הנזקים שנגרמו לו.

במאמר זה נרחיב על נושא זכויות באירוע תאונת עבודה. אדם שעבר תאונת עבודה (ישנם הגדרות ספציפיות לתאונת עבודה) זכאי לזכויות בגין אירוע התאונה. זכויות אלו הינן כספיות ורפואיות אותן זכאי הנפגע לקבל ממוסדות וגופים שונים. לדוגמא נפגע עבודה זכאי להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה ובהמשך ככל שנותרה נכות לקביעת נכות מעבודה.

עורך דין שי סולטן, עוסק בדיני נזיקין וביטוח תוך התמחות ספציפית בנושא פיצויים בגין תאונות עבודה זכויות. הניסיון והמקצועיות של עו"ד שי סולטן יעזור לכם לממש את זכויותיכם הרפואיות והכספיות בהקדם האפשרי.

 

מהי תאונת עבודה?

כל תאונה (למעט חריגים מסוימים), הנגרמת בזמן העבודה או בדרך לעבודה או חזרה מהעבודה או כתוצאה מביצוע עבודה. בהמשך לאחר שהוכח שהאירוע הינו תאונת עבודה בוחנים האם בעקבות התאונה, נפגע העבודה אינו כשיר לחזור לעבודתו ובכך איבד את מקור הכנסתו. לאחר בחינה זו בוחנים האם נותרה נכות צמיתה לנפגע התאונה.

 

מה לעשות אם עברנו אירוע תאונת עבודה?

ראשית יש לדווח למעסיק על תאונת העבודה. כמובן שיש לתעד ולאסוף ראיות המעידות על רשלנות כלשהי ועל המפגע שגרם לאירוע תאונת העבודה. לאחר מכן יש למצות זכויות בביטוח לאומי ולגשת לקבלת טיפול רפואי. לבסוף יש לפנות לעורך דין דיני נזיקין המתמחה בתאונות עבודה על מנת שידאג למימוש זכויותיך הרפואיות והכספיות.

 

7 סוגי תאונות עבודה נפוצים:

  1. נפילה מגובה.
  2. התחשמלות.
  3. שברים.
  4. ירידה בשמיעה.
  5. קטיעת איברים.
  6. פציעות אורטופדיות.
  7. מכות מחפצים (נפוץ בעיקר באתרי בניה).

טיפול רפואי

הנפגע בעבודה זכאי לקבל מהמוסד לביטוח לאומי מימון לכל הוצאותיו הרפואיות. קופות החולים מממנות בשלב הראשוני את הטיפולים הרפואיים, אולם הן דורשות החזר מהמוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי יסכים לממן את הטיפול הרפואי, רק אם הנפגע פנה למוסד לביטוח לאומי באופן מסודר (מילוי טופס בל 250) על מנת שיכיר בתאונה כתאונת עבודה ובנפגע כנפגע עבודה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

פגישת ייעוץ עם עו"ד לתאונות עבודה

תאום פגישת ייעוץ עם עורך דין לתאונות עבודה ללא התחייבות, בנושא תביעה בגין תאונות עבודה צרו עמנו קשר טלפוני או דרך הטופס באתר ונשמח לעמוד לשירותכם.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
תאונת עבודה זכויות
תאונת עבודה זכויות
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader