תפריט

תאונת עבודה עקב הרמת משא כבד

בתאונות עבודה עקב הרמת משא כבד, פסיקות בתי המשפט קובעות כי הרמת משקל כבד במהלך יום עבודה טומנת בחובה סכנה ממשית לפגיעות גב. סכנה זו מחייבת את המעסיק לדאוג להתאים את העומס בהרמת משאות כבדים בעבודה לכלל עובדיו תוך איזון הרמת המשאות לכל עובד על מנת שלא לגרום נזק גופני לעובדיו של המעסיק.

עוד קבעו בתי המשפט כי מעביד חב זהירות כלפי עובדיו, ועלי לעשות כל פעולה על מנת למנוע נזקים לעובדיו תוך מתן כלים בטיחותיים ויעילים למניעת מפגעים בעבודה. חובתו של המעסיק טומנת בחובה את נקיטת כלל אמצעי הזהירות היעילים והסבירים למניעת נזקים בעבודה תוך מתן הדרכות והנחיות בטיחות בעבודה ואספקת כלים מתאימים לביצוע אותן פעולות.

חשוב לציין כי אין די בכך שהמעסיק יבצע הדרכות בטחות פעם בשנה אלא יש לראות פעולות ממשיות שביצע המעסיק למניעת נזקי הגוף לעובד. לא די בהדרכה תאורטית כי אם גם בהדרכה בפועל.

7 בעלי מקצוע החשופים לפגיעה בעבודה עקב הרמת משא כבד

להלן רשימת בעלי המקצועות אשר חשופים לפגיעות בעבודה עקב הרמת משא כבד:

  1. מטפלים בקשישים
  2. מחסנאים
  3. מתקיני מזגנים
  4. מובילים
  5. סבלים
  6. נהגי חלוקה
  7. טבחים
בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

לסיכום

אם המעסיק דורש מכם להרים משא כבד במהלך עבודתכם ולחילופין אופי עבודתכם הינו הרמת משא כבד, צרו קשר עם עו"ד שי סולטן לייעוץ ראשוני ללא עלות על מנת לבחון האם המקרה שלכם נופל בגבולות הפסיקה תוך בחינת נתוני האירועים והאם המעסיק עשה את כל אשר היה עליו לעשות למנוע את נזקי הגוף והאם התנהג כמו מעסיק סביר ודאג לשיטות עבודה בטוחות. עורך דין שי סולטן הינו בעל ניסון רב בתביעות נזיקין נגד המעסיק.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
תאונת עבודה עקב הרמת משא כבד
תאונת עבודה עקב הרמת משא כבד
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader