תפריט

תביעות נזקי גוף

נזקי גוף עשויים להתרחש בשל שלל מקרים שונים – ביניהם, תאונת דרכים, תאונת עבודה, מקרים של רשלנות רפואית ועוד. לנזק גופני עשויות, לעתים, להיות השלכות פיננסיות חמורות שנובעות מן הצורך בביצוע טיפולים רפואיים, אובדן כושר העבודה, הוצאות יתרות הנובעות מן המצב הרפואי החדש ועוד.

לכן, במצבים מעין אלה עולה הצורך בקבלת פיצוי. בין אם מדובר בפיצוי מן האדם שגרם לכם נזק, מן המוסד לביטוח לאומי או מחברת הביטוח לה שילמתם כל השנים. נגרם לכם נזק גופני? כדאי שתקראו.

 

תביעת נזקי גוף מול ביטוח לאומי

נגרמו לכם נזקי גוף? אתם רשאים להגיש תביעה לצורך קבלת תגמולים מטעם המוסד לביטוח לאומי. לאחר שתגישו את התביעה, יבדוק המוסד לביטוח לאומי את הפגיעות שנגרמו לכם – זאת על פי חוות דעת רפואית שתינתן על ידי הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. וועדה זו תחליט, הלכה למעשה, האם קיים מקום בתשלום תגמולים לזכותו של הנפגע ובהמשך, אף אחוזי נכות.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

תביעת נזקי גוף מול חברת הביטוח שלכם

רבים מאיתנו מבוטחים בחברת ביטוח כזו או אחרת, שכן היא מהווה מעין "גב פיננסי" במקרה ויתרחש אסון. על מנת שנוכל לזכות בגיבוי חברת הביטוח בשעת צרה, אנו משלמים לחברת הביטוח תשלומים במשך שנים רבות. הלכה למעשה, בעת התרחשות נזק גופני אשר מוגדר כמקרה המבוטח בפוליסת הביטוח של הנפגע – קרי, "מקרה ביטוח", יהיה זכאי הנפגע לקבל פיצוי מטעם חברת הביטוח בה הוא מבוטח.

 

תביעת נזקי גוף בשל רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתארת מקרים בהם בשל ביצוע פעולה רפואית כושלת ובלתי מקצועית או לחלופין אי ביצוע אל פעולה רפואית שהייתה צריכה להיעשות, נגרם לאדם נזק. במקרים שעולים לכדי רשלנות רפואית עולה הצורך בתביעת נזקי גוף כנגד הרופא המטפל שבשל רשלנותו הרפואית נגרמו לאדם נזקים.

מה תדרשו להוכיח ברשלנות רפואית

כאשר ענייננו בתביעת רשלנות רפואית, יש להצביע כל כמה רכיבים מרכזיים – ביניהם, קיומה של התרשלות, קיומו של נזק, קיומה של חובת זהירות בין המזיק לניזוק וכמובן, קיומו של קשר סיבתי בין ההתרשלות ובין הנזק שנגרם למטופל.

 

התרשלות

התרשלות הינה למעשה כל סטייה של הרופא או לחלופין, הצוות המטפל מן הסטנדרט הרפואי בתחום בו הוא עוסק. הסטנדרט הרפואי הסביר למעשה מחייב את הרופאים לרמת ביצוע מסוימת של טיפולים רפואיים וכן, פעולות רפואיות שנדרשות לעשות בהתאם לתחום ונסיבותיו הרפואיות של המטופל. כלומר, שהתרשלות יכולה להיעשות כן במעשה וכן במחדל.

 

מהי התרשלות במחדל

התרשלות במחדל עולה לכדי כל אותם מקרים בהם רופא היה צריך לאבחן מצב רפואי של אדם אך לא עשה זאת, לשלוח את המטופל לבדיקות כאלה ואחרות על סמך תסמינים כאלה ואחרים אך לא עשה זאת, היעדר ביצוע מעקב רפואי אחר המטופל למרות שהיה נדרש לעשות כך על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת ועוד שלל מקרים.

 

מהי התרשלות במעשה

התרשלות במעשה כשמה כן היא, פעולות שעשה הרופא שנמצאות מתחת לרף המקצועי והסביר שהיה צריך לעמוד בו. רשלנות במעשה יכולה להיעשות בעת ניתוח רפואי קריטי, טיפול שיניים, ניתוחים פלסטיים ועוד רבים.

 

נזק

מטבע הדברים, על מנת שניתן יהיה לתבוע בגין נזקי גוף שנגרמו עקב רשלנות רפואית, על התובע להראות כי נגרם לו נזק.

 

הקשר הסיבתי

רכיב חשוב ביותר הוא למעשה הקשר הסיבתי. קשר זה למעשה מצביע על כך שבשל ההתרשלות וההתנהגות הבלתי מקצועית של הרופא ו\או הצוות הרפואי כלפי המטופל, נגרמו לו נזקים כאלה ואחרים. כלומר, שאם הרופא היה נוהג באופן מקצועי וכפי שמצופה ממנו על פי הסטנדרט הרפואי המקובל, לא היו נגרמים לאדם הנזקים מהם הוא סובל.

 

תביעת נזקי גוף – מתי תצטרכו עורך דין

ככלל, כתלות בחומרת הפציעה וחשיבות הפיצוי שעל הפרק, רצוי לשקול, בכובד ראש, את אפשרות שכירת שירותיו של עורך דין מנוסה ומקצועי המתמחה בתחום נזקי הגוף. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם החשיבות לשכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום נזקי הגוף הינה ראשונה במעלה.

 

תאונה עם כמה משתתפים

תאונת רבת משתתפים היא מקרה שעשוי, לעתים, להיות מורכב – זאת, בשל כמות המשתתפים הרבה. כלומר, לעומת מקרים פשוטים יותר מעולם הנזיקין בו ישנו פוגע אחד ונפגע אחד – בתאונת רבת משתתפים מעורבות כמה חברות ביטוח, כמה נפגעים, כמה פוגעים או גם וגם. כתוצאה מכך, עולה מקומו של חוסר הסדר והבירוקרטיה הרבה אשר מטבע הדברים, תצריך את טיפולו של איש מקצוע מנוסה המכיר את התחום.

הלכה למעשה, במידה ותתמודדו עם מקרה שכזה מבלי שיש לכם את הכלים לכך, אתם עשויים שלא לקבל את מירב הפיצוי שמגיע לכם ובמקרים קיצוניים, אף להיוותר ללא פיצוי כלל.

 

תביעתכם נדחתה על ידי חברת הביטוח?

כאמור לעיל, על מנת שתוכלו לקבל פיצוי מחברת הביטוח בה אתם מבוטחים, עליכם להגיש תביעה לחברת הביטוח. יחד עם זאת, חברת הביטוח, כבית עסק לכל דבר ועניין, אינה ששה לשלם את הפיצויים מיד עם הגשת התביעה ולעתים, עשויה להערים על המבוטחים קשיים בקבלת הפיצוי. טענותיה של חברת הביטוח יכולות הינן רבות וביניהן עומדות הטענות של מקרה ביטוח שאינו מכוסה, אי גילוי ועוד.

 

מקרים בהם לא ברור מיהו האשם בתאונה ובנזק

תאונות אינן דבר סטרילי ולעתים, עשוי להיות קשה להבין מי אחראי לתאונה וכתוצאה מכך, גם לנזק שנגרם לנפגע. מצב זה מתרחש בעיקר כאשר מדובר בתאונה עם יותר משני משתתפים – פוגע ונפגע; כלומר, שכל אחד מן הפוגעים הפוטנציאלים עשוי לטעון כי הפוגע הוא למעשה הפוגע הפוטנציאלי השני ולא הוא עצמו.

בשל המורכבות של מקרים כאלה וכן העיסוק הנצרך מול חברת הביטוח של הפוגעים – רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ונזקי הגוף.

תביעת נזקי גוף – חוות דעת רפואית

נגרמו לכם נזקי גוף בשל תאונה או מקרה מצער אחר? חשוב שתצטיידו בחוות דעת רפואית שמהווה אבן בוחן מקצועית עבור תביעתכם לפיצוי. חוות הדעת הרפואית תהווה בסיס חזק יותר לתביעה ולטענותיכם – זאת משום שמדובר בחוות דעת מקצועית שניתנת על ידי רופא מומחה בתחום בו נגרמו לכם נזקי הגוף.

לצורך קבלת חוות דעת רפואית מתאימה, עליכם לפנות אל רופא מומחה אשר מתמחה בתחום בו נגרמה לכם הפגיעה – נזקים אורתופדיים ייבדקו על ידי רופא מומחה בתחום האורתופדיה וכיוצא בזאת.

 

חוות דעת רפואית – מה היא כוללת?

חוות דעת רפואית תעמוד על כמה היבטים חשובים וקריטיים מאוד עבור תביעתכם בין אם מדובר בתביעה מול חברת הביטוח ובין אם מדובר בתביעה נזיקית כנגד האדם שגרם לכם לנזקי גוף.

חוות הדעת הרפואית תבקש לקבוע את מידת הנזק שנגרם לכם; את מקור הנזק; במקרה שמדובר ברשלנות רפואית, חוות הדעת הרפואית תעמוד על קיומה של הרשלנות של הרופא; עמידה על הפיצוי ההולם והמתאים לצורך החזרת המצב לקדמותו ועוד רכיבים חשובים לצורך תביעתכם.

 

פנו אלינו

מטרת תביעת נזקי גוף היא שהניזוק יוכל לקבל פיצויים על הנזק שנגרם לו וכך, לנסות ולהחזיר את המצב לקדמותו – אלמלא התרחשה הפגיעה בו. על כן, חשוב מאוד להסתייע במומחים הגדולים בתחום שיגדילו את הסיכוי כי תביעתכם תצלח ובהתאם, כי תקבלו את הפיצוי ההולם.

תביעות נזקי גוף
תביעות נזקי גוף
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader