תפריט

תביעת נזיקין נגד המשטרה

לאחרונה, מתרבים המקרים המפורסמים בתקשורת, לפיהן משטרת ישראל לא תמיד עומדת בכללים של "חוק המעצרים" הן טרם תחילת המעצר, הן במהלכו והן בסופו. בשל ריבוי המקרים, רבים מנפגע משטרת ישראל מגישים תביעות נזיקין נגד המשטרה בגין אלימות יתר מצד המשטרה? כליאת שווא מצד המשטרה וכדו'.

עילות התביעה נגד המשטרה צריכות להיות מבוססות על עובדות מדויקות, באופן שהתובע יוכל להציג בפני בית המשפט את רשלנות המשטרה בטיפולו. יצוין כי נטל ההוכחה הינו על התובע וחשוב לדעת כי לא כל פעולה "לא נעימה" מצד המשטרה מהווה רשלנות, ויש לבחון כל מקרה לגופו.

 

מקרה לדוגמא

במקרה שהגיע למשרדנו ואף סוקר בתקשורת בחדשות 12, נפגע לקוח משרדנו משוטר אשר דחף את הלקוח במהלך רכיבה על אופניים חשמליים. למזלו של הלקוח כל האירוע היה מתועד ובשל כך לא יכולה היתה המשטרה להתגונן בפני הטענות שטענו נגדה על רשלנות ותקיפה של לקוח משרדנו.

עורך דין תביעת נזיקין נגד המשטרה

במקרה ונקלעתם לאירוע בו נפגעתם כתוצאה מהתנהלות משטרת ישראל, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תביעת נזיקין נגד המשטרה על מנת לבחון את עילות התביעה נגד משטרת ישראל ועל מנת לבחון את האפשרות והזכאות לקבלת פיצוי. ברע"א 5932/08עמי שירי נ' מדינת ישראל קבע בית המשפט העליון את האופן בו יש לקבוע פיצוי בגין עגמת נפש במקרה של כליאת שווא, כדלקמן:

"נקודת המוצא של הוראת סעיף 8 לתקנות הפיצויים, המקנה פיצוי מקסימאלי שלא יעלה על החלק ה-25 של שכר חודשי ממוצע – מבוססת על אבדן יום עבודה (והרי במסגרת זו כבר חויבה המדינה כאן לשלם למבקש הפסד השתכרות), ונעדר ממנה המימד של הצער, הבושה וחוסר האונים הנלווים למאסר או מעצר (בתי המשפט בערכאות הנמוכות בחרו לעיתים להתעלם מהוראה זו, או נתקלו בקשיים שונים ביישומה, בין היתר, כשניסו להקיש ממנה לפיצוי בשל מעצר הנגזר מסעיף 38 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), תשנ"ו-1996; השוו: ת"א (ת"א) 46575/01 רוה נ' מדינת ישראל, פ"מ, תשס"ב(3) 445 (2003); ת"א (חי') 30145/99 עווזנה נ' מדינת ישראל (לא פורסם, [פורסם בנבו], 28.7.2002))".

 

עורך דין שי סולטן הינו בעל ניסון רב בתביעות נגד משטרת ישראל.

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין
תביעת נזיקין נגד המשטרה
תביעת נזיקין נגד המשטרה

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader