תפריט

נזילות מים מהשכנים – מה עושים?

נזילת מים נחשבת לאחת הצרות המשמעותיות שיכולות להיות בבית, היא עשויה להרוס לכם חפצים, לפגוע בתשתיות ואף לגרום לעובש בדירה. הצרה גדולה אף יותר כאשר מדובר בנזילה המגיעה מהשכנים ואנחנו נתונים לרצונם ויכולתם לתקן את הנזילה. אם כך, נזילות מים מהשכנים – מה עושים?

 

פנו למאתר נזילות לאיתור הנזילה

פעמים רבות כאשר יש נזילה, החשד הראשון יהיה כי מדובר בנזילה מהבית שלנו ולכן נבחר להזמין מאתר נזילות לצורך בחינת הצנרות והתשתיות הביתיות ולצורך תיקון התקלה. באם מדובר אכן בנזילה שמגיעה מהשכנים, מאתר הנזילות יוכל לאתר את הנזילה באמצעים טרמיים דרך הבית שלכם שונים או במקרה של שיתוף פעולה של השכן, באמצעים טכנולוגיים אחרים ישירות מהדירה השכנה.

על כן, אם יש לכם חשד לנזילה, השלב הראשון הינו לפנות למאתר נזילות ולאתר את הנזילה. אם מדובר בנזילה מהשכנים הדו"ח שתקבלו ישמש אתכם גם לצורך פנייה אליהם וגם בשלבים מתקדמים במקרה של סירוב לטפל בבעיה.

 

פנו לשכן ועדכנו אותו על הנזילה שפוגעת בדירתכם

בשלב הבא עליכם לפנות אל השכן שממנו מגיעה הבעיה ולעדכן על הנזילה. לכך יש שתי סיבות, הראשונה הינה פנייה לצורך קבלת מענה ותיקון הנזילה שגורמת את הנזק. הסיבה השנייה הינה סיבה משפטית, החוק מגדיר כי אם הניזוק נמנע מלעדכן על קיומו של הנזק, הגורם שגרם לנזק לא יהיה חייב בפיצוי בגין הנזק.

חשוב מאוד לבצע את הפנייה לשכן בצורה של נועם ובהצגה של תוצאות הבדיקות שהזמנתם. פנייה רגועה ונעימה יכולה לאפשר לכולם לסיים את הבעיה של הנזילה במהירות, קלות וללא צורך בהתערבות משפטית. זכרו, כי אף ייתכן שהשכן שלכם לא מודע לנזילה והנזק המשמעותי נגרם אצלכם ולא אצלו בדירה.

מה ניתן לעשות אם השכן מסרב לתקן את הנזילה?

ישנם מקרים בהם השכן אינו מוכן לקחת אחראיות על הנזילה או שמא הוא פונה לחברת הביטוח שמתקנת רק חלקית את הבעיה ואינה מטפלת בה לעומקה. במקרים אלו נידרש לפנות לשני גורמים שונים, המפקח על הבתים המשותפים ובית המשפט. מומלץ מאוד לבצע את ההתהליכים הללו בליווי של עורך דין המתקצע בנושא של נזילות מהשכנים.

 

פנייה למפקח על בתים משותפים

פנייה למפקח על הבתים המשותפים מיועדת לצורך הוצאת צו עשה המחייב את השכן לבצע את התיקונים הנדרשים לצורך תיקון הנזילה והנזק שנגרם בגינה. למפקח יש סמכויות שונות המאפשרות לו ללחוץ על השכן לצורך ביצוע התיקונים לדוגמה: לסגור את המים או לבצע טיפול בנזילה ללא הסכמה של השכן.

 

פנו לבית המשפט

הגורם השני שעליכם לפנות אליו הינו בית המשפט. לבית המשפט אין סמכות לדרוש את תיקון הנזילה, אך יש לו סמכות להעניק לכם פיצויים בהתאם לגובה הנזק שנגרם, עוגמת הנפש שנגרמה לכם ואף להגדיל את הפיצויים אם נדרשתם לתקן את הנזק באופן עצמאי וללא שיתוף פעולה מצד השכן.

 

שאלות ותשובות בנושא נזילות מים מהשכנים – מה עושים?

בכדי להוכיח כי הנזילה מגיעה מבית השכן, נדרש להראות דו"ח של מאתר נזילות המראה את מקור הנזילה. בדרך כלל השימוש יהיה באמצעים טרמיים המאפשרים לאתר נזילות ללא צורך בשבירה או פתיחה של הקירות או הריצוף.

במידה ויש לכם נזילה שמקורה אצל השכנים עליכם בראש ובראשונה לפנות אל השכן ולהציג בפניו את הנזק שנגרם ואת המידע שיש לכם אודות מקור הנזילה. במידה והשכן אינו מוכן לקחת אחראיות על הנזקים תוכלו לפנות למפקח על הבתים המשותפים ולבית המשפט לצורך קבלת פיצוי וחיוב השכן בתיקון הנזק והנזילה בהקדם.

ייתכן וכן, במקרים בהם יש שיתוף פעולה מלא של השכן, בדרך כלל חברת הביטוח שלו תבצע תיקונים של הנזילות ושל הנזק שנגרם כתוצאה מהנזילה. אם זאת, במקרים בהם אין שיתוף פעולה ואתם נדרשים לבצע את התיקונים לבד או חווים כתוצאה מהנזילה עוגמת נפש רבה, אתם עשויים להיות זכאיים לפיצויים בגין הנזק ועוגמת הנפש.

פנייה לעורך דין בתחום נזילות מים משכנים, נדרשת כאשר אין לכם מענה הולם מחברת הביטוח של השכן או מהשכן עצמו. במקרים אלו תדרשו לפנות לעורך דין לצורך ייצוג וליווי בהליך המשפטי. לשיחת ייעוץ, לחצו כאן.

נזילות מים מהשכנים - מה עושים?
נזילות מים מהשכנים – מה עושים?
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader