תפריט

תביעה בגין נזקי צנרת לעסק

אם הגעתם לכאן בעקבות כך שחיפשתם את הביטוי "תביעה בגין נזקי צנרת לעסק" – ניתן להניח שבית העסק שלכם נפגע מנזקי מים וביניהם רטיבות, טפטופים, נזילות, התנפחות של הקירות או התקרה, קילופי הצבע, עובש, או חמור מכך – שיטפון בדירה ואף נזק כבד לתכולתה. במידה וזהו אכן המצב, אנו משתתפים בצערכם, ומציעים לכם להתקדם לקריאת השורות הבאות, על מנת לגלות איך ניתן לקבל פיצוי כספי הולם.

 

הנסיבות שבהן הגשת תביעה בגין נזקי צנרת לעסק עשויה להיות רלוונטית

כל מי שנאלץ להתמודד אי פעם עם בעיית צנרת בעסק או בבית, יודע היטב כמה מתסכל זה יכול להיות. נזקי צנרת גורמים לעיתים להקפאה של הפעילות העסקית בכללותה, להוצאות כבדות ולהפסדים כספיים משמעותיים מאוד בעסק. למרבה המזל במקרים רבים ישנה אפשרות להגיש תביעה בגין נזקי צנרת בעסק על מנת לקבל פיצויים שיסייעו בכיסוי חלק מן העלויות:

  • במקרה של הופעת רטיבות, טפטופים ו / או עובד בתקרת בית העסק
  • אם הקירות החיצוניים בבית העסק מתקלפים או התנפחו
  • כאשר מופיעה רטיבות בקיר שגובל בבית עסק אחר או בדירה סמוכה
  • במידה ובית העסק מבוטח ונתגלה ליקוי בצנרת המבנה

אם חוויתם את אחד התרחישים הללו, ייתכן בהחלט כי אתם זכאים להגיש תביעה בגין נזקי צנרת לעסק, ולקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח שלכם או מגורם אחר, כפי שנפרט בהמשך.

 

מהם נזקי צנרת ומה גורם להם, בעצם?

נזקי צנרת הינם מפגע שכיח למדי במבנים אשר נגרם בעקבות תקלות מסוגים שונים במערכת האינסטלציה במבנה, מבלאי של מתקנים שונים בו, מפיצוץ בצינורות הביוב, סדק בדוד המים, חדירה של מים מהתקרה בעקבות דליפה אצל השכנים, אגירת מים מתחת לרצפת בית העסק, בקירותיו או בשירותים, אשרה גורמים להופעת עובש ורטיבות, וכן הלאה.

 

באילו מקרים ניתן להגיש לחברת הביטוח תביעה בגין נזקי צנרת לעסק?

כיום מוצעות בישראל מגוון פוליסות ביטוח המיועדות לספק כיסוי ביטוחי מפני נזקי רכוש ומבנה לסוגיהם. בין סוגי ההרחבות שניתן לרכוש לביטוח הדירה, ישנו כיסוי ביטוחי מפני נזקי צנרת. ביטוח מפני נזקי צנרת בעסק נועד לכסות מגוון מפגעים ונזקים אשר יכולים להתרחש בבית העסק בעקבות פגיעה בתשתית הניקוז או הצנרת, לרבות:

  • הצפה ממערכת הביוב
  • הצפה בעקבות פיצוץ או סדק בצנרת הפנימית במבנה
  • פיצוצים של צינורות מים או דוד מים
  • נזילה מהדירות הסמוכות או העסקים הסמוכים לחלל בית העסק
  • סתימה
  • שאר בעיות ניקוז, צינורות ואחרות

כל הבעיות הללו עלולות לגרום לרטיבות ולהרס קירות, תקרה ורכוש בבית העסק.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

מה קורה כשנתקלים במפגע שמצריך הגשת תביעה בגין נזקי צנרת לעסק?

כאשר מופיעים נזקי מים בבית העסק יש לפנות לחברה המבטחת את בית העסק מפני בעיות צנרת, על מנת לברר את זהותו של הגורם האחראי לתיקון הנזק. במרבית המקרים, נוהגת חברת הביטוח לשלוח לבית העסק אינסטלטור מטעמה שעובד בהסדר מולה, אך לא אחת מדובר באיש מקצוע שאינו מיומן דיה מספק שירות לוקה בחסר ומתקן את המפגע באופן חלקי בלבד.

זאת למעט במקרים שבהם פוליסת הביטוח כוללת הרחבה ביטוחית שמאפשרת להזמין אינסטלטורים פרטיים.

 

מיהו הגורם שכנגדו תוגש התביעה בגין נזקי צנרת בבית העסק?

לאחר שבעיית הצנרת בעסק תוקנה, מגיע השלב בו נדרש להתמודד עם השאלה: מי יפצה אותנו בגין נזקי המים שנגרמו לקירות העסק, לתקרה או לריצוף בבית העסק, לתכולתו, לבריאותנו וליתר הנזקים שנאלצנו לספוג בשל האירוע הביטוחי – לרבות הפסד ימי עבודה, ירידה בפעילות העסקית ובהכנסות, וכן הלאה.

במידה וחברת הביטוח אינה נעתרת לבקשת הפיצוי בגין נזקי הצנרת בעסק, זה הזמן לפנות להתייעצות מול עורך דין נזיקין המסייע בהגשת תביעות בגין נזקי צנרת לעסק.

 

חשיבות הסיוע המשפטי בהגשת תביעה בגין נזקי צנרת לעסק

לא אחת תביעות ביטוח המוגשות לשם קבלת פיצוי על נזקי צנרת בעסק, נדחות מטעמים שונים. הסיוע המשפטי בהגשת תביעה בגין נזקי צנרת לעסקים הוא חיונים משום שטרום הגשת התביעה חשוב בראש ובראשונה להבין מה היה הגורם לנזקי הצנרת ומי הוא הגורם שאמור לשאת באחריות לפצות אתכם.

לא אחת מתברר כי חברת הביטוח שלכם אינה בהכרח הכתובת, משום שמקור הנזילה הוא בכלל אצל שכניכם או שהנושא נוגע למבנה כולו ולכן מי שאחראי לפתור אותו הוא וועד הבניין. במקרים אחרים מתברר כי מקור הדליפה הוא בכלל רשלנות מצד הרשות המקומית בתיקון של תשתיות, וכיוצא באלו. מכאן שישנה חשיבות רבה לקבלת הכוונה משפטית מקצועית מעו"ד בעל ניסיון והבנה בדיני נזיקין ןבתביעות המוגשות בגין נזקי צנרת בבתי עסק.

 

תהליך העבודה מול עורך דין נזיקין לקראת הגשת תביעה בגין נזקי צנרת לעסק

להלן תהליך העבודה מול עורך דין נזיקין לקראת הגשת תביעה בגין נזקי צנרת בעסק:

  1. אבחון של מקור נזקי המים בעסק – הדבר יתבצע בעזרת אנשי מקצוע מומחים לנושא, כגון מהנדס, שמאי ושאר בעלי מקצוע בעלי ידע וניסיון באבחון מקורותיהן של נזילות. זהו שלב חיוני להגדרת הפעולות הנחוצות לעצירת התפשטות נזקי המים בבית העסק והתאמת הטיפול הרלוונטי למפגע.
  2. בדיקת הכיסויים הביטוחיים – בשלב זה עורך הדין של בעל העסק בודק האם העסק מבוטח בביטוח דירה המכסה את הנזק שנגרם לעסק, ובמידה וישנו גורם אחר האחראי לנזקים ולתיקונם – מהן האפשרויות הביטוחיות העומדות לרשותו.
  3. הגשת התביעה בגין נזקי צנרת בעסק – מול הגורם הרלוונטי. במידה ולבעל העסק יש כיסוי ביטוחי רלוונטי, התביעה תוגש לחברת הביטוח שלו, שבתורה תגיש תביעה כנזק הגורם האחראי לנזק. במידה ולבעל העסק אין כיסוי ביטוחי רלוונטי, עורך דינו יסייע לו להגיש תביעה בגין נזקי צנרת לעסק כנגד הגורם שאחראי לנזק באופן ישיר, כדלקמן:
    במידה ומקורם של נזקי המים הוא צד שלישי (בית עסק או דירה סמוכה, מחדל של ועד הבניין, רשלנות של הרשות המקומית), התביעה הראשונית תוגש בבקשה למתן "צו עשה" שייאלץ את הגורם האחראי לנפגע לפעול לשם תיקון הדליפה וייבוש הרטיבות.
  • לאחר תיקון המפגע, יתבצע אומדן של היקף הנזק שנגרם לבית העסק, ותוערך עלותם של התיקונים הנחוצים. בהמשך לכך, יסייע עורך הדין בהגשת תביעה לקבלת פיצוי כספי מתאים מהחברה המבטחת או ישירות מהגורם האחראי לנזק.

כפי שאתם ודאי מבינים, מדובר בתהליך לא פשוט שמחייב מצד עורך הדין הבנה מקצועית ומשפטית כאחד בנושא של פגיעות צנרת. אי לכך, בחיפוש אחר עורך דין נזיקין להגשת תביעה בגין נזקי צנרת בעסק, חשוב לוודא מראש כי עורך הדין עובד עם אנשי מקצוע רלוונטיים ומגיע עם רקע ענף בהגשת תביעות בגין נזקי מים לסוגיהם – גם מול חברות ביטוח וגם מול רשויות מקומיות, שכנים וועדי בית.

 

למה חשוב לב כשבוחרים עו"ד לסיוע בהגשת תביעה בגין נזקי צנרת לעסק?

בהמשך לאמור מעלה, בבואכם לבחור בעו"ד לנזקי צנרת בעסק, אנו ממליצים לכם בחום לוודא כי אתם בוחרים בשירותיו של איש מקצוע אשר מודע היטב למורכבות הנושא וער לצורך במתן מענה מהיר ויעיל למפגע על מנת שתוכלו לחדש את פעילותכם העסקית בהקדם. מעו”ד המסייע בהגשת תביעות בגין נזקי צנרת לעסקים, חייב להיות ידע נרחב בתחום דיני הנזיקין, כמו גם בתחום הביטוח.

בנוסף לאלו, עליו להכיר את סוגי המפגעים השונים שעלולים להופיע בתשתיות צנרת, ואת התקדימים המשפטיים בפסיקתם של בתי המשפט בתביעות מסוג זה. כל זאת על מנת שיוכל להשיג עבורכם פיצוי כספי הולם, ובהקדם. מעוניינים להגיש תביעה תביעה בגין נזקי צנרת בעסק? זה הזמן לפנות לעו"ד שי סולטן ולקבל הכוונה משפטית מקצועית. בואו נשוחח!

תביעה בגין נזקי צנרת לעסק - עו_ד שי סולטן

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader