תפריט

תביעה בגין נזקי צנרת לרכוש

תביעה בגין נזקי צנרת לרכוש תוגש לשכנים שלכם או לוועד הבית כאשר מדובר בנזק שנגרם כתוצאה ממחדל שהם אחראים לו, או לחברת הביטוח שמבטחת אתכם בביטוח מבנה או ביטוח צנרת מתאים. אז מתי תוגדר הבעיה כנזק בצנרת המהווה את רכוש דירתכם וכיצד מתמודדים עם השכנים או חברת הביטוח שמסרבים לפצות? עורך הדין שי סולטן עם כל המידע החשוב בנושא:

 

צרה ושמה צנרת

רטיבות בבית גורמת לנזקים הולכים ומתפתחים, ככל שאינה מטופלת. מהצפה וקילוף הטיח, דרך הצטברות עובשים, התנפחות הפרקט היוקרתי ועד נזק וסכנת חיים ממשית במפגש עם מוצרי החשמל – כשמדובר במים נוזלים בתוך הדירה דברים איומים עלולים להתרחש ולכולם ביטוי כספי יקר לאין שיעור.

אם מדובר בנזק שנגרם בעקבות תקלה בצנרת, הרי שההיגיון מוביל לכדי הגשת תביעה בגין נזקי צנרת לרכוש וכעת כל שנותר הוא להבין למי בדיוק מגישים אותה. אך לפני שנוכל לעשות זאת, נצטרך להבין מה בדיוק קרה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

נזקי צנרת ומקורם

ובכן, רוב מקרי הרטיבות שנובעים מבעיה בצנרת, מהווים פיצוץ או נזילה, גלויה או סמויה שהתחילה בתוך הקיר. אם מדובר בנזילה סמויה, ניתן יהיה לאתר סימני רטיבות מעל לפאנלים או באזורים מסוימים על הקיר. לעתים מים שנוזלים מהצנרת יעלו גם מתוך הרובה במרצפות.

גם סתימה בצנרת הביוב הביתית עלולה לגרום לרטיבות ולכן כדי לבודד את התקלה, יש לבדוק האם כאשר מרוקנים מים ממדיח הכלים או מכונת הכביסה למשל, המים עולים בחזרה ומציפים את אזורי המכונה.

חשוב להתייחס גם לסוג נוסף של רטיבות בבית, שאיננו נובע מנזקי צנרת אלא מתקלת איטום. כאן התקלה מתרחשת בעקבות נזק או תקלה במערכת האיטום שגרמה לחלחול מים ולנזקי רכוש שונים, דבר שעשוי לגרום לוועד הבית או לשכנים שלכם לשאת בהוצאות הבעיה גם כן.

 

אז מי מפצה בגין הנזק?

יש לחלק את אחריות הפיצוי לשניים: נזקי צנרת לרכוש פרטי ונזקי צנרת לרכוש משותף.

ברכוש פרטי – רטיבות שמקורה בביוב, בצנרת מים או באיטום הביתיים נכללת באחריותם האישית של בעלי הבית ולכן אם נגרם הדבר, עליכם לוודא שברשותכם ביטוח מבנה הכולל כיסוי לצנרת ולפנות לחברה המבטחת. ביטוחי מבנה מכסים את מרבית נזקי הצנרת, אך לא תמיד נזקי רטיבות שמקורם בליקויים באיטום.

ברכוש משותף – נזקי רטיבות שמקורם בצנרת, ביוב, מקלט וכו' שמשתייכים לבניין עצמו, נכללים באחריות הבניין כולו. סוגיה זו מובילה לא פעם לחיכוכים בין דיירים שרכושם נפגע לבין וועד הבית ולכן מומלץ בחום להתייעץ עם עורך דין המתמחה בסכסוכי שכנים ובתביעות נזקי רכוש משותף לפני שפועלים לבד.

 

ומה לגבי נזקי צנרת לרכוש בעת תקופת הבדק?

אם קניתם דירה חדשה מקבלן ויש בה נזקי רטיבות, חשוב להבין האם אתם נמצאים כעת בתקופת הבדק או בתקופת האחריות. תקופת הבדק מתייחסת לסוגיות כמו שלד בניין, איטום, ריצוף ועוד ואילו תקופת האחריות היא תקופה שנכנסת לתוקפה עם סיום תקופת הבדק ותימשך 3 שנים. נגרמו לכם נזקי רכוש עקב תקלה בצנרת במהלך התקופה? תוכלו לפנות לקבלן, מומלץ גם הפעם שהדבר יבוצע עם עורך דין מתאים.

 

נזקי צנרת לרכוש בדירת מגורים או בית עסק

נזקי צנרת נחשבים לנפוצים מאוד וניצבים בראש כמות התביעות של חברות ביטוח המבנה. הם נובעים בעיקר מפיצוץ בצנרת הפרטית או זו של המבנה המשותף וכאמור, ייתכן שיחלוף זמן עד שתלמדו לגבי הרטיבות והנזקים שכבר נגרמו לרכוש הפרטי בעקבותיה.

אם יש חשד לפיצוץ או בעיה בצנרת וכן אם קניתם דירה חדשה מקבלן, מומלץ להזמין בדיקת איתור נזילות בהקדם. יש לבצע בדיקת בדק בית אחת לתקופה כדי לשמור על ערך הנכס ולוודא את תקינותו, לרבות תקינות הקירות והמרצפות בכל האזורים.

אם הופיעו כתמי רטיבות, נפיחות ובליטות, עובשים, פטריות, ריח טחוב, קילופים בצבע ובטיח, קושי בקירור הבית בקיץ או חימומו בחורף, התנפחות בחשבון המים הביתי, ייתכן שאתם סובלים מתקלה בצנרת ולאחר שתאתרו אותה, תוכלו להגיש תביעה בגין נזקי צנרת לרכוש שנפגע.

 

תביעת שכנים בגין נזקי צנרת לרכוש

המקרה הקלאסי ביותר שבתי המשפט דנים בו לעניין פגעי צנרת, הוא זה שבו לשכן היה פיצוץ בצנרת שלא טופל, דבר שגרם להתפשטות המים לדירת התובע. כעת השניים חלוקים ביניהם לעניין כיסוי נזקי הצנרת לרכוש וחובת האחריות של כל צד לטיפול במפגע.

מכיוון שתביעות נזקי צנרת מתנהלות בהתאם לחוק דיני הנזיקין, הרי שהנתבע (כלומר השכן שמקור הנזק ממנו) להוכיח שלא התרשל באחזקת הנכס שלו ושלא יכול היה למנוע בשום דרך את הפיצוץ שנגרם בצנרת שלו. ואם לא יצליח להוכיח זאת? בית המשפט יטיל עליו את הוצאות התיקונים והפיצוי בגין נזקים שנגרמו לשכן שתבע.

בתביעות מהסוג הזה מומלץ להסתייע גם בשמאי מקצועי ומומלץ לפעול בהתאם לעצת עורך דינכם בנושא. אם הוגשה נגדכם תביעה בגין נזקי צנרת לרכוש וכעת עליכם להוכיח שלא התרשלתם באחזקת הנכס, שמאי טוב יוכל לקבוע זאת ולהסיר מכם את חובת התיקון והפיצוי.

 

תביעת חברת הביטוח בגין נזקי צנרת לרכוש

בכל רכישת פוליסת ביטוח דירה או ביטוח לעסק, מומלץ לבדוק שכלול בה גם כיסוי נזקי צנרת, הכולל גם נזקים שנובעים מהשכנים. אם הוגשה תביעה בגין נזקי צנרת לרכוש לחברה המבטחת, היא תשלח שמאי מטעמה כדי לאמוד את הנזקים, אך דעו שזוהי זכותכם לזמן גם שמאי פרטי במקביל ולא להסתמך רק על קביעות שמאי הביטוח, שלבטח יתמוך באינטרסים של החברה ששכרה אותו.

אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם, עדיין לא מדובר בסוף פסוק. חשוב לבדוק את סיבת דחיית התביעה ולקבל ליווי וייצוג משפטיים עד לקבלת הפיצוי, באמצעות תביעת חברת הביטוח עצמה ובהתאם לנסיבות. עורך הדין שי סולטן ומשרדו יפעלו למיצוי זכויותיכם מתוך ניסיון מקצועי עשיר ומיומנות שתסייע לכם להגיע מוכנים מהשלב הראשון ומגובים בהוכחות לנזק ובחוות דעת מתאימות.

 

תביעה בגין נזקי צנרת לרכוש מטעם עו"ד שי סולטן

אם ברצונכם להגיש תביעה בגין נזקי צנרת, ניתן להפעיל שמאי ניטרלי גם במעמד הגשת תביעה נגד שכנים וגם בתביעה נגד חברת הביטוח. השמאי יאמוד את הנזקים וישקף אותם בחוות דעת מקצועית, שתשמש את עורך הדין שי סולטן לניהול משא ומתן עם חברת הביטוח לעניין גובה הפיצוי.

עורך דין לנזקי צנרת ממשרדו של שי סולטן יפעל בנושא מהרגע שבו תפנו אליו (כולל שלב הגילוי על נזק המים) ועד לרגע שבו הפיצוי יועבר אליכם.

המשרד ערוך כאמור לטיפול גם בתביעות מרות וקשות של סכסוכי שכנים, לרבות הוצאת צו מניעה להפסקת הפגיעה ברכוש משותף, צו מניעה להפסקת עבודות הבנייה בדירת השכן, ניהול תביעות נגד שכנים שגרמו לנזקים או התגוננות מפני שכנים שטוענים כלפיכם לנזקי צנרת לרכוש שלהם ועוד.

הבקיאות המקצועית של המשרד בנושא תסייע לכם להתמודד כראוי עם כל תביעה בנושא, הן בבתי משפט שלום והן אצל המפקחת על הבתים המשותפים. עורך הדין שי סולטן ילווה אתכם לאורך הדרך ויגיש עבורכם את התביעה במקום המתאים ובשאיפה לספק עבורכם תוצאה משפטית משביעה רצון. חייגו כעת למשרדנו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

תביעה בגין נזקי צנרת לרכוש - עוד שי סולטן

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader