תפריט

עורך דין פיצויים בעקבות תאונת דרכים

על פניו, כל אדם זכאי לקבל פיצויים עקב פגיעה פיזית ו/או נפשית בתאונת דרכים. יחד עם זאת, מקרים מורכבים בהם חברת הביטוח מעמידה את הפיצוי בסכום נמוך ואף מסתייגת מלפצות בנסיבות כלשהן, בהחלט דורשים מעורבות מצד עורך דין פיצויים בעקבות תאונת דרכים.

 

מי זכאי לפיצויים בעקבות תאונת דרכים?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים קובע כי ניתן לקבל פיצויים על נזקים בריאותיים או נפשיים בעקבות תאונות דרכים. החוק לא מתייחס לאשם בתאונה ולכן כל מעורב בתאונת דרכים רשאי להגיש תביעת פיצויים.

 

הגשת התביעה לקבלת פיצויים

כל רכב מחויב להיות מבוטח בביטוח חובה, זהו ביטוח המכסה על נזקים גופניים ונפשיים כתוצאה מתאונות דרכים, ביטוח זה לא מכסה נזקי רכוש. בעת תאונת דרכים, ניתן לברר באיזו חברת ביטוח מבוטח הרכב המנועי המעורב בתאונה ולפנות אליה בבקשה לתביעת פיצויים. גם הנהג, גם הנוסעים ברכב וגם הולך רגל (אם הוא היה מעורב בתאונה) יכולים להגיש את התביעה לחברת הביטוח.

בתאונת פגע וברח פונים ל-"קרנית"

קרנית היא הקרן לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים, זוהי קרן ממשלתית שפועלת כאשר אין ביטוח חובה שאותו ניתן לתבוע. ניתן להגיש תביעת פיצויים לקרנית במקרה של תאונת פגע וברח, כאשר הרכב הפוגע נמלט מזירת התאונה ואין פרטים של נהג או רכב שניתן לתבוע את ביטוח החובה בו הוא מבוטח. מקרה נוסף הוא כאשר לנהג ולרכב המעורבים בתאונה, אין ביטוח חובה בתוקף.

 

איך ניתן לקבל את הפיצויים?

לא מספיק להוכיח מעורבות בתאונת הדרכים, צריך להוכיח נזק. נזק יכול להיות נפשי, כלכלי וגופני. ניתן לתבוע על נזקים שונים כמו: אובדן יכולת ההשתכרות, אובדן כושר עבודה, קבלת ימי מחלה, הוצאות כספיות שונות ועוד.

לכן, אם בכוונתכם להגיש תביעת פיצויים בעקבות תאונת דרכים, עליכם לאסוף את כל האישורים והטפסים שיכולים לעזור להוכיח כי נגרם לכם נזק. טפסים כמו: סיכומי ביקור במיון, הוצאות רפואיות, זימון לתורים עתידיים, חוות דעת של רופאים מומחים ועוד.

גובה הפיצויים יהיה תלוי באופן ישיר להיקף הנזק ולחומרה שלו. לכל נזק יש תמחור שונה. חשוב להבין כי אין נוסחת ברורה לסכום הפיצויים שתקבלו, אך כן ניתן לבצע הערכה. סכום הפיצויים המדויק יקבע בסוף תהליך התביעה.

איך ניתן לקבל את הפיצויים

 

פנו אל עורך דין פיצויים בעקבות תאונת דרכים

אם נגרם לכם נזק בעקבות תאונת דרכים, מומלץ לפנות לעורך דין בהקדם האפשרי. זכרו כי החוק מורכב מאין ספור סעיפים ותתי סעיפים ומומחה בתחום יוכל לכוון אתכם בתהליך הגשת התביעה.במצבים חמורים של נזק שיכול להשפיע על תפקוד ואיכות החיים, פנייה לעורך דין היא קריטית להשגת סכום הפיצויים הרצוי.

עורך דין טוב יילחם עבורכם וידע לכוון אתכם בכל שלב בתהליך, לדוגמה: מתי להגיש את התביעה? לאיזה רופאים ללכת? האם אתם צריכים בדיקות נוספות? ועוד.

 

ניתן להגיש תביעת נזיקין עד 7 שנים ממועד תאונת הדרכים, לאחר מכן יחול חוק התיישנות. בדרך כלל מגישים תביעות פיצויים זמן רב לאחר התאונה כי כך ניתן לאמוד במדויק את היקף הנזק. בכל מקרה רצוי להתייעץ עם עורך דין.

בהחלט. כל המעורבים בתאונת הדרכים יכולים לקבל פיצויים על נזקים גופניים או נפשיים, לא משנה מי גרם לתאונת הדרכים. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בנזקי גוף.

ניתן לתבוע פיצויים על כל נזק, גם קל וגם חמור. לעיתים כשמדובר על נזק קל, הריצות והבירוקרטיה יהוו נטל ויכול להיות שהפיצויים לא יהיו משתלמים. לעיתים, גם על נזק קל ניתן לקבל פיצויים גבוהים ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין בכל מקרה של תאונת דרכים.

כן. ניתן לקבל פיצויים גם על נזקים נפשיים. תהליך ההוכחה על היקף הנזק אולי יהיה מעט ארוך יותר ויצריך יותר סבלנות אך הסבלנות משתלמת. במקרה כזה רצוי להיעזר בעורך דין מומחה.

עורך דין פיצויים בעקבות תאונת דרכים
                                                             עורך דין פיצויים בעקבות תאונת דרכים
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader