תפריט

תאונת עבודה פגיעה בעמוד השדרה

המשמעות של תאונת עבודה שגורמת לפגיעה בעמוד השדרה יכולה להיות הרת גורל, גם ברמה הרפואית וגם מבחינת הפיצוי הכספי שמקבלים. עם זאת, הדרך לפיצוי כספי הולם עוברת בהיכרות עם האופן שבו מוגדרת תאונת עבודה, בהגדרת רמת החומרה של הפגיעה עצמה ובהתנהלות משפטית נכונה עם ליווי עורך דין.

 

לתאונת עבודה שגורמת לפגיעה בעמוד השדרה יש כתובת לטיפול

נתחיל בכך שבאירוע תאונת עבודה עם פגיעה בעמוד השדרה, ככל תאונה שעשויה להביא לקבלת פיצוי כספי משמעותי מחברת הביטוח או מגורמים רלוונטיים נוספים – חשוב לפנות לייעץ אצל עורך דין נזיקין. אנשים שעוברים תאונת עבודה, לא תמיד מודעים לזכויות שלהם ולכן הם גם מתקשים למצות אותן. הכתובת להתנהלות מיטבית מתחילה בפנייה אל עו"ד שי סולטן, שמומחיותו היא בדיני נזיקין.

 

המשמעות של תאונת עבודה שגורמת לפגיעה בעמוד השדרה

תאונות עבודה הגורמות לפציעות בחוט שדרה (SCIs) מייצגות כמה מהאירועים הקשים ביותר ולעיתים אף משני חיים שאדם יכול לחוות. לפציעות כאלה יש לא רק השלכות פיזיות מיידיות אלא גם השפעות פסיכולוגיות וכספיות ארוכות טווח על הנפגעים ובני משפחותיהם.

פגיעות בעמוד השדרה הן בפועל אירועים קטסטרופליים המדגישים את החשיבות העליונה של בטיחות ואת הצורך באמצעים מקיפים להגנה על העובדים. עבור הנפגעים, יש משמעות עצומה להבנת אופי הפציעות שלהם, ההשלכות ארוכות הטווח והצעדים שיש לנקוט בעקבות התאונה. הבנה זו תסייע להם לפעול בצורה מיטבית בדרך המאתגרת לקראת החלמה והסתגלות.

 

מה עלול לגרום לתאונות עבודה עם פגיע בעמוד שדרה?

תאונות עבודה המובילות לפציעות חוט שדרה מתרחשות לרוב עקב נפילות, תאונות המערבות מכונות, תקריות הקשורות לרכב, או חפצים שפוגעים בעובד ו/או מוחצים אותו. תקריות אלו נפוצות יותר בתעשיות כמו בנייה, ייצור ותחבורה, בהן עבודה פיזית ושימוש במכונות כבדות הן דבר שבשגרה. למרות תקני בטיחות ותקנות קפדניים, הפוטנציאל לתאונות נותר.

בין הגורמים המרכזיים לתאונת עבודה מסוג זה נכללים:

  • אמצעי בטיחות לא נאותים: היעדר ציוד בטיחות מתאים, אי אכיפת פרוטוקולי בטיחות או הכשרה לא מספקת, עלולים להשאיר עובדים חשופים לתאונות.
  • כשלים מכניים: תקלות בציוד עלולות להוביל לתאונות בלתי צפויות, לרוב ללא אזהרה לעובד המעורב.
  • טעויות אנוש: טעויות, רשלנות או פגמים בשיפוט על ידי עובדים או עמיתיהם לעבודה, עלולים לגרום לאירועים חמורים.
  • תנאים סביבתיים: משטחים חלקים, אזורי עבודה לא יציבים וראות לקויה, יכולים לתרום לסבירות לנפילות או תאונות אחרות.

 

מה ההשלכות של תאונת עבודה שגורמת לפגיעה בעמוד השדרה?

ההשלכות של פגיעות בעמוד השדרה נעות מאובדן חלקי של תפקודים מוטוריים ועד לשיתוק מוחלט, בהתאם לחומרת הפציעה ולמיקומה בעמוד השדרה.

מעבר לנזק הפיזי המיידי, אנשים שנפגעו מתאונת עבודה בעמוד השדרה מתמודדים לעתים קרובות עם:

  • סיבוכים רפואיים ארוכי טווח: אלה עשויים לכלול כאב כרוני, בעיות נשימה וקרדיווסקולריות, רגישות לזיהומים ואובדן שליטה בשלפוחית השתן ובמעיים.
  • השפעה פסיכולוגית: אתגרים בבריאות הנפש כגון דיכאון, חרדה ו-PTSD שכיחים בקרב נפגעי SCI עקב השינויים הדרסטיים באורח חייהם ובדימוי העצמי שלהם.
  • לחץ כלכלי: הנטל הכספי של טיפול רפואי, שיקום, טכנולוגיות אדפטיביות ואובדן הכנסה פוטנציאלי, עלול להיות מכריע עבור הנפגעים ובני משפחותיהם.
  • אתגרים חברתיים ותעסוקתיים: השתלבות מחודשת בחיי החברה וחזרה לעבודה, במידת האפשר, מצריכות התאמות משמעותיות.

 

מה צריך לעשות אם התרחשה תאונת עבודה שגרמה לפגיעה בעמוד השדרה?

בעקבות פגיעה בעמוד השדרה הקשורה בעבודה, מספר שלבים חיוניים להבטחת שלומו וזכויותיו של העובד הנפגע:

  • טיפול רפואי מיידי: טיפול רפואי מהיר ומקיף הוא קריטי למזעור היקף הפציעה ואופטימיזציה של תוצאות ההחלמה.
  • ייעוץ משפטי: התייעצות עם מומחה משפטי המתמחה בפציעות במקום עבודה יכולה לסייע לנפגעים להבין את זכויותיהם ואת הפיצוי המגיע להם על פי חוקי פיצויי עובדים או באמצעות ליטיגציה אזרחית.
  • שיקום ותמיכה: עיסוק בריפוי פיזי ובריפוי בעיסוק, כמו גם פנייה לתמיכה משירותים פסיכולוגיים וקבוצות תמיכה, יכולים לסייע בתהליך ההחלמה וההסתגלות.
  • הערכה מחודשת של בטיחות במקום העבודה: מעסיקים חייבים לערוך חקירה יסודית של התקרית כדי לזהות ולתקן כשלי בטיחות, ולמנוע תאונות עתידיות.

הנפגע מצידו צריך להתחיל במסע הכולל ריפוי פיזי והתקשרות עם עו"ד נזיקין שיסייע לו למצות את מלוא זכויותיו הרפואיות.

 

איך קובעים אחוזי נכות לאחר פגיעה בעמוד השדרה?

פציעות כגון פריצת דיסק, בין אם בגב העליון, התחתון או הצוואר, יכולות לגרום לדירוג נכות בין 10% ל-30%. באופן דומה, שברים בחוליות עלולים להוביל לנכות של 5%-10%, בעוד שגם פגיעות נוירולוגיות כתוצאה מתאונות עבודה יכולות לזכות בפיצויי נכות בשל השפעתן על היכולות הפיזיות של הנפגע.

תהליך קביעת הפיצוי בגין פגיעות עמוד השדרה שנגרמו בעבודה הינו שיטתי ומתחשב בחומרת הפציעה. לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי תפקיד מכריע בתהליך זה, בהערכת מצבו הרפואי של הנפגע לאחר תקופת שיקום לצורך בירור אחוזי הנכות.

בהתבסס על הערכה זו, הנפגע עשוי להיות זכאי למענק חד פעמי או לקצבה חודשית. מענק חד פעמי מוענק בדרך כלל למצבים קלים עד בינוניים, הנקבעים לפי אחוזי נכות בין 9%-19%, ואילו קצבה חודשית ניתנת למצבים קשים יותר, המצוינים באחוזי נכות של 20% ומעלה.

התייעצות עם עו"ד נכות מתאונה יכולה לתת כיוון לנפגעים לגבי סיכויים לקבלת אחוזי נכות כאלה או אחרים.

 

חישוב סכום הפיצוי בתאונות עבודה

חישוב סכומי הפיצויים קשור באופן סבוך לשכר הממוצע של הנפגע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה. כך מבטיחים שהפיצוי משקף את ההשפעה הכספית של הפגיעה על פרנסתו של הנפגע.

למשל, נפגע עם הכנסה חודשית ממוצעת של 15,000 ש"ח ודירוג של 20% נכות יקבל קצבה חודשית של 2,250 ש"ח. לעומת זאת, נפגע המשתכר בממוצע 40,000 ש"ח בחודש ונחשב כבעל 10% נכות, יוכל לקבל סכום חד פעמי של 129,000 ש"ח. דוגמאות אלו מדגישות את הניסיון של תהליך הפיצויים להעניק סעד כספי באופן פרופורציונלי. כדי לוודא שזה יקרה, כדאי ליצור קשר עם המשרד שלנו.

 

שאלות ותשובות בנושא תאונת עבודה פגיעה בעמוד השדרה

פריצת דיסק, שברים בחוליות ופגיעות נוירולוגיות כתוצאה מתאונות עבודה, יכולים לזכות בפיצוי. לחומרת ומיקומן של פציעות אלו, כגון בגב העליון, התחתון או הצוואר, תפקיד מכריע בקביעת הזכאות והיקף הפיצוי.

הפיצוי נקבע על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, אשר מעריכה את אחוזי הנכות של הנפגע לאחר השיקום. מענק חד פעמי מוענק למצבים קלים עד בינוניים (9%-19% נכות), בעוד קצבה חודשית ניתנת למצבים קשים יותר (20% נכות ומעלה).

סכום הפיצוי מבוסס על השכר הממוצע של הנפגע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה. חומרת הנכות, כפי שנקבעה בוועדה הרפואית, משפיעה ישירות על גובה הפיצוי, בין אם כקצבה חודשית ובין אם כמענק חד פעמי.

בשל הדרישה שתביעות לדמי פגיעה וקצבת נכות יוגשו תוך שנה מיום התאונה, ישנה חשיבות מכרעת לפעולה מהירה. זה מבטיח שהנפגעים לא יאבדו את זכותם לתבוע פיצויים, ויוכלו  להבטיח תמיכה כלכלית לשיקומם ולהחלמתם.

 

תאונת עבודה פגיעה בעמוד השדרה
תאונת עבודה פגיעה בעמוד השדרה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader